Η Ελλάδα υιοθετεί μια προσεκτική προσέγγιση στο πιο εμβληματικό φλερτ της με την αγορά μετοχών από την κρίση χρέους του 2009 σχολιάζει το Reuters για την εισαγωγή του Ελ. Βενιζέλος στο ΧΑ.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), ο οποίος ελέγχεται κατά 55% από το ελληνικό κράτος, έλαβε έγκριση για τη διάθεση του 30% των μετοχών του σε τιμή μεταξύ 7 και 8,2 ευρώ ανά μετοχή, γεγονός που συνεπάγεται κεφαλαιοποίηση της αγοράς μεταξύ 2,1 και 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Με καθαρό χρέος 405 εκατ. ευρώ στα τέλη Σεπτεμβρίου και 460 εκατ. ευρώ σε μερίσματα σε μετρητά που οφείλονται στους επενδυτές πριν από την IPO από τότε μέχρι σήμερα, ο φορέας εκμετάλλευσης αεροδρομίων θα πρέπει να έχει επιχειρηματική αξία περίπου 3,3 δισ. ευρώ.

Αυτό δεν είναι υπερβολικό. Με 7,6 φορές το ετήσιο EBITDA του 2023, ύψους περίπου 430 εκατομμυρίων ευρώ, η αποτίμηση του ΔΑΑ φαίνεται φθηνή σε σύγκριση με τους μέσους πολλαπλασιαστές του κλάδου που κυμαίνονται γύρω στο 11, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Breakingviews που βασίζονται σε στοιχεία της LSEG.

Αυτό θα πρέπει να διασφαλίσει μια ομαλή απογείωση της αγοράς.

Οι υφιστάμενοι μέτοχοι θα φύγουν σε κάθε περίπτωση ευχαριστημένοι: τα γενναιόδωρα μερίσματα πριν από την ΑΜΚ αναμένεται να διασφαλίσουν ότι η ελληνική κυβέρνηση θα πάρει έως και 1,2 δισ. ευρώ με την πώληση, διατηρώντας παράλληλα ένα δάχτυλο στο πόδι στην εταιρεία αεροδρομίων.

Διαβάστε ακόμη: