Απευθείας από τους ελαιοπαραγωγούς, μέσω Facebook ή ακόμη και από το Μarketplace προμηθεύονται ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές το απαραίτητο για τη μεσογειακή διατροφή λάδι, που η τιμή του στο ράφι κατά μέσο όρο διαμορφώνεται στα 12 ευρώ το λίτρο.

Η έλλειψη της φετινής παραγωγής ελαιόλαδου στην Ελλάδα, η άνοδος της τιμής του στην Ισπανία που κινεί τα νήματα της αγοράς και η τσουχτερή τιμή στα σούπερ μάρκετ σε συνδυασμό με την ακρίβεια που μαστίζει τα νοικοκυριά, ωθεί τους καταναλωτές να αναζητούν το αναντικατάστατο για την κουζίνα, λάδι, οπουδήποτε μπορούν να το βρουν σε καλύτερη τιμή.

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Παραγωγών Βιολογικής Ελιάς Ολύνθου Χαλκιδικής, «Biolivia» Δημήτρης Βαγγελινός παρατηρεί αυξημένο αριθμό καταναλωτών που τους τελευταίους μήνες έρχονται απευθείας στον ίδιο, ως παραγωγό για να προμηθευτούν το λάδι τους, χωρίς το κόστος από τους μεσάζοντες.

Ποιοι καθορίζουν τις τιμές στο λάδι

«Στον συνεταιρισμό, έχει αυξηθεί ο αριθμός του κόσμου που έρχεται απευθείας κατά 20%. Πολλοί πλέον αγοράζουν πεντόλιτρα και όχι 16 λίτρα όπως παλιά», αναφέρει στο Τhesstoday.gr.

Ο ίδιος εξηγεί πως οι παραγωγοί δεν καθορίζουν ποτέ τις τιμές της αγοράς και πως μεγάλο ρόλο στην εκτόξευση της τιμής του ελαιόλαδου παίζει η Ισπανία, που είχε φέτος εξαιρετικά μειωμένη παραγωγή και επηρεάζει τις τιμές της αγοράς.

«Η συγκομιδή στη Χαλκιδική έχει σχεδόν τελειώσει και η τιμή στο ελαιόλαδο σοδειάς 23-24 θα είναι στα 9,20 ευρώ ανά λίτρο. Η Ισπανία, που κινεί διεθνώς τα νήματα των τιμών, δεν έχει ποσότητες. Αν του χρόνου αυτό αλλάξει, η τιμή θα εξομαλυνθεί και θα πωλείται ξανά το ελαιόλαδο στα 6,5-7 ευρώ το λίτρο».

Παράλληλα, περιγράφει τη φετινή χρονιά ως πολύ δύσκολη για τους ελαιοπαραγωγούς λόγω της ακαρπίας. «Όλοι ψάχνουν να βρουν λάδι λόγω της ακαρπίας που σάρωσε τη Χαλκιδική. Δεν υπήρχε καρπός για να δώσει», εξηγεί.

«Ουρές» καταναλωτών στη… λαϊκή του Facebook για λάδι

Πολλοί καταναλωτές ψάχνουν ελαιόλαδο από κάθε περιοχή της Ελλάδας, που μπορεί να παραδοθεί στην πόρτα τους, μέσω της… λαϊκής του Facebook.

Στην ομάδα «Καινοτόμοι Έλληνες Παραγωγοί και Καταναλωτές», που μετράει 300.000 μέλη στο Facebook γίνονται δεκάδες αναρτήσεις τους τελευταίους μήνες από παραγωγούς που ενημερώνουν τους καταναλωτές για το ελαιόλαδο της παραγωγής τους αλλά και πλήθος κόσμου που έχει παραγγείλει, ώστε να εφοδιαστεί με λάδι όσο πιο αναίμακτα γίνεται.

«Είναι ένα από τα είδη για τα οποία ενδιαφέρεται περισσότερο ο κόσμος μαζί και με τη φέτα αλλά και τα όσπρια. Στόχος της ομάδας είναι να πωλούνται τα προϊόντα έως και 30% κάτω από το κόστος στο σουπερμάρκετ», αναφέρει ο ιδρυτής της σελίδας και παραγωγός εσπεριδοειδών από την Άρτα, Θεόδωρος Σιαμαντάς στο Τhesstoday.gr.

Γέμισε λάδι και το Marketplace

Mε ελαιόλαδο έχει γεμίσει και το Marketplace του Facebook, ο διαδικτυακός «χώρος» που χρησιμοποιούν οι χρήστες για να πουλήσουν προσωπικά τους αντικείμενα, σε άλλους χρήστες.

Αν και σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει τρόπος να διασφαλιστεί η ποιότητα του εκάστοτε προϊόντος, δεκάδες αγγελίες ανεβαίνουν μέσα σε μόλις λίγες ώρες, είτε με φωτογραφίες με το προϊόν, είτε χωρίς, για ελαιόλαδο κάθε είδους, από εξαιρετικά παρθένο μέχρι και για απλό λάδι.

Κάποιοι χρήστες μάλιστα, το χρησιμοποιούν ως αγγελία προσφοράς εργασίας, για όποιον ελαιοπαραγωγό αναζητεί εργατικά χέρια για το μάζεμα των ελιών.

Διαβάστε ακόμη: