Ανοικτό φαίνεται πλέον το ενδεχόμενο τα τουριστικά έσοδα της χώρας να ξεπεράσουν τα έσοδα του 2019 και να αγγίξουν ακόμη και τα 20 δισ. ευρώ με τα σημερινά -πάντα- δεδομένα, λόγω των ευμετάβλητων συνθηκών αλλά και με τους αστερίσκους της μεγάλης αναστάτωσης που επικρατεί στον τομέα των αερομεταφορών σε όλη την Ευρώπη με καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων από τους μεγάλους παίκτες λόγω ελλείψεων προσωπικού στα αεροδρόμια.
Την αισιόδοξη πρόβλεψη για αύξηση εσόδων ακόμη και κατά 10% έναντι του 2019 κάνει ο πρώην πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Ανδρέας Ανδρεάδης. Ο CEO του ομίλου Sani/ Ikos εκτιμά σε αυτή τη φάση ότι είναι πολύ πιθανό φέτος τα τουριστικά έσοδα της χώρας να προσεγγίσουν τα 20 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με τα 18,2 δισ. ευρώ προ πανδημίας.
Αν επιτευχθεί αυτός ο στόχος, με άνοδο κατά 10% έναντι του 2019, οι θετικές αυτές επιδόσεις θα έχουν πολλαπλάσιο όφελος για την ελληνική οικονομία με +3 μονάδες στο ΑΕΠ της χώρας σε μία συγκυρία μάλιστα που αναζητείται δημοσιονομικός «χώρος» λόγω ακρίβειας και ενεργειακής κρίσης.
Από την άλλη πλευρά, το ευμετάβλητο περιβάλλον παραμένει, σε επίπεδο ακρίβειας και πληθωριστικών πιέσεων με άμεσο αντίκτυπο στις τσέπες των Ευρωπαίων, όπως και η πανδημία παραμένει ως παράμετρος αστάθειας, την ίδια στιγμή που η αναταραχή στην τουριστική αλυσίδα στην Ευρώπη εντείνεται όσο προχωρά η σεζόν.
«To βασικό που έχουμε να κάνουμε φέτος είναι να στηρίξουμε την ποιότητα του ελληνικού τουρισμού, ειδικά σε ένα περιβάλλον δύσκολο όσον αφορά το τουριστικό προϊόν και ειδικότερα στη μεταφορά», ανέφερε χαρακτηριστικά στη γενική συνέλευση του ΣΕΤΕ ο πρόεδρος της Αegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης.
«Ηδη σε πολλές χώρες το σύστημα καλείται να μεταφέρει και να ανταποκριθεί σε πολύ μεγαλύτερους όγκους ταξιδιωτών σε σχέση με τα δύο προηγούμενα χρόνια», ανέφερε ο ίδιος κι αυτό ενώ παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό δεδομένου ότι εκατοντάδες χιλιάδες πιλότοι, αεροσυνοδοί, χειριστές εδάφους και άλλοι εργαζόμενοι στην αεροπορική βιομηχανία έχασαν τη δουλειά τους ή αποχώρησαν τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που έχει διαταράξει όλη την αλυσίδα και τα δρομολόγια των αεροπορικών εταιρειών με πιο εμφανή τα προβλήματα στα μεγάλα αεροδρόμια- κόμβους.
Χαρακτηριστικές είναι οι ακυρώσεις δρομολογίων ανά την Ευρώπη από μεγάλους παίκτες (π.χ. Lufthansa, Ryanair, Εasyjet κ.α.), οι μεγάλες καθυστερήσεις ακόμη και στην παραλαβή αποσκευών λόγω έλλειψης εργαζομένων στο handling, ενώ ειδικά στα ελληνικά αεροδρόμια δεν είναι λίγα τα παράπονα για ελλείψεις αστυνομικών στους ελέγχους κατά την είσοδο στη χώρα με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των επισκεπτών να ολοκληρώσουν γρήγορα τις σχετικές διαδικασίες.
«Η πρώτη προσπάθεια φέτος είναι να αποφύγουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος από αυτά τα προβλήματα, είτε στη μεταφορά, είτε στην πρώτη εικόνα του επισκέπτη στην είσοδο στη χώρα, είτε φυσικά στη διαμονή και γενικότερα σε όλη του την εμπειρία στους προορισμούς ανά την Ελλάδα. Η προσπάθεια λοιπόν γύρω από τη διατήρηση της πολύ καλής υπηρεσίας και του πολύ υψηλού επιπέδου που διαμορφώθηκε τα προηγούμενα χρόνια, θα πρέπει να είναι ο κύριος, άμεσος εφετινός στόχος σε αυτή τη φάση, όταν ξαναπαίρνει μπροστά με τόσο μεγάλη ένταση η διάθεση των πολιτών να ταξιδέψουν».