Πρωταθλητές στην κρατική διαφήμιση αναδεικνύονται για το 2022 οι περιφέρειες της χώρας, που μέχρι τώρα πήραν το πράσινο φως για δαπάνη σχεδόν 16 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον δαπάνες επικοινωνίας εγκρίνονται μέσω των Προγραμμάτων Ειδικής Διαχείρισης.
Σύμφωνα με τα αναρτημένα, μέχρι σήμερα, στη «Διαύγεια» στοιχεία, έξι περιφέρειες της χώρας προγραμματίζουν να δαπανήσουν 15.962.843 ευρώ για διαφήμιση εντός του 2022.
Πέντε περιφέρειες της χώρας πήραν έγκριση για επικοινωνιακά προγράμματα των Υπηρεσιών Ειδικής Διαχείρισης με συνολική δαπάνη 2.117.460 ευρώ.
Συνολικά δηλαδή, μέχρι και την περασμένη εβδομάδα η κρατική διαφήμιση που αναμένεται να διανεμηθεί στην αγορά ΜΜΕ, παραγωγής και δημοσίων σχέσεων ανέρχεται στα 18.334.293 ευρώ.
Εξίσου υψηλό είναι και το συνολικό κονδύλι επικοινωνιακών προγραμμάτων για το σύνολο των φορέων του δημοσίου τομέα. Από τις αρχές του έτους η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας ενέκρινε επικοινωνιακές δαπάνες περίπου 31,2 εκατ. ευρώ!
Η αύξηση των διαφημιστικών κρατικών κονδυλίων εκτοξεύθηκε τα δύο τελευταία χρόνια, αν και δεν υπάρχουν επίσημα και δημόσια στοιχεία για το σύνολο της κρατικής διαφήμισης.
Πριν από το 2019 η συνολική κρατική διαφήμιση, μαζί με τις μεγάλες ΔΕΚΟ, κυμαίνονταν από 10 έως και 20 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη που θα κρίνει περαιτέρω το καθεστώς αδιαφάνειας στη διάθεση των κρατικών κονδυλίων είναι η εξαίρεση των δαπανών των περιφερειών από τους κανόνες που προβλέπει ο νόμος για τα ΜΜΕ.
Κρατική διαφήμιση στην περιφέρεια Αττικής
Όσον αφορά τη διαφήμιση των περιφερειών, αυτή της Αττικής είναι η πρωταθλήτρια με συνολικό κονδύλι 6.897.428,81 ευρώ για το 2022.
Στο ποσό προστίθεται και δαπάνη ύψους 372.000 ευρώ από την Υπηρεσία Ειδικής Διαχείρισης.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Περιφέρεια Κρήτης με 2.600.000 ευρώ για διαφημιστικά προγράμματα και ακολουθεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με 2.153.999,63 ευρώ.
Στην αμέσως επόμενη θέση είναι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης με δαπάνη 2.088.416 ευρώ, ενώ η Περιφέρεια Θεσσαλίας με 1.132.000 ευρώ συμπληρώνει το «top 5» της διαφημιστικής προβολής.
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει εγκρίνει κονδύλι 1.091.000 ευρώ, ενώ η Περιφέρεια Πελοποννήσου κονδύλι 400.000 ευρώ.
Ωστόσο πήρε έγκριση για διαφήμιση της Υπηρεσίας Ειδικής Διαχείρισης με δαπάνη 360.000 ευρώ! Στους πρωταθλητές του κρατικού τομέα όσον αφορά τη διαφήμιση, ξεχωρίζει η νέα έγκριση για διαφήμιση ύψους 1.898.680 μόνο για την Υπηρεσία Διαχείρισης «Υποδομές Μεταφορών, περιβάλλον και αειφόρος ανάπτυξη», η δαπάνη της επιτελικής δομής ΕΣΠΑ του υπουργείου Εξωτερικών με 1.179.352 ευρώ και το επικοινωνιακό πρόγραμμα του ΟΑΕΔ, ύψους 1.320.000 ευρώ.