Ο Εdouard Manet ήταν διάσημος Γάλλος ζωγράφος του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα. Aν και συχνά θεωρείται ο πατέρας του ιμπρεσιονισμού, ο Manet δεν ταιριάζει πραγματικά σε αυτή την κατηγορία. Επέλεξε σύγχρονα θέματα, που απεικονίζουν τη ζωή του Παρισιού του 19ου αιώνα, όπως έκαναν άλλοι ιμπρεσιονιστές. Ωστόσο, ενώ οι ιμπρεσιονιστές επικεντρώνονταν στο φως και τα χρώματα, ο Manet μερικές φορές έδειχνε εμφανή προσοχή στις λεπτομέρειες με ρεαλιστικό τρόπο.

KLIK Magazine | Πρόγευμα στη Χλόη | Ο διασημότερος πίνακας του Manet που  σκανδάλισε το Παρίσι

«Δεν υπάρχουν γραμμές στη φύση, μόνο περιοχές χρωμάτων, η μία ενάντια στην άλλη». Edouard Manet

Ο νεαρός Εdouard Manet έζησε στο Παρίσι κατά τον 19ο αιώνα. Ανακάλυψε την τέχνη με τον θείο του, captain Edouard Fournier. Ο captain κάλεσε τον ίδιο και τον αδελφό του Eugene πολλές φορές να επισκεφτούν το μουσείο του Λούβρου, ειδικά την Ισπανική Πινακοθήκη. Ο Μanet έλαβε καλλιτεχνική εκπαίδευση με τον Τhomas Couture, διάσημο Παριζιάνο ακαδημαϊκό ζωγράφο. Αυτή η ακαδημαϊκή εκπαίδευση χρησίμευσε ως βάση για τον Manet να βρει άλλους τρόπους ζωγραφικής. Γοητεύτηκε από τον ρεαλισμό των Ισπανών ζωγράφων, προτιμώντας τον από το αρχαίο ιταλικό στυλ της ακαδημαϊκής τέχνης. Ο Diego Velasquez και ο Francisco de Goya επηρέασαν πολύ το πρώιμο έργο του Manet.

Πορτρέτο του Edouard Manet φωτογραφημένο από τον Nadar

Ο Manet ταξίδεψε  για πρώτη φορά στην Ισπανία το 1865. Πριν από αυτό, είχε ήδη ζωγραφίσει αρκετά ισπανικά θέματα, όπως σκηνές ταυρομαχίας και χαρακτήρες με κοστούμια. Ο Γάλλος ζωγράφος κρατούσε ισπανικά κοστούμια στο ατελιέ του και πιθανότατα διάβασε το Espana του Theophile Gaultier : μια ανάμνηση των ταξιδιωτικών του αναμνήσεων σε όλη τη χώρα. Χρησιμοποίησε αυτά τα κοστούμια και άλλα στηρίγματα για να ζωγραφίσει τον Ισπανό τραγουδιστή από ένα μοντέλο στο στούντιό του. Σε αντίθεση με τους ιμπρεσιονιστές που συνήθιζαν να ζωγραφίζουν σε εξωτερικούς χώρους, ο Manet παραδέχτηκε ανοιχτά ότι ζωγράφιζε σε ένα στούντιο. Οι παρατηρητές παρατήρησαν ότι ο αριστερόχειρας κιθαρίστας χρησιμοποίησε μια κιθάρα για δεξιόχειρες, αποδεικνύοντας τα μικρά λάθη που συνοδεύουν τη ζωγραφική στο στούντιο.

Ο Manet ζωγράφισε το αριστούργημά του Le Dejeuner sur l`herbe (Το μεσημεριανό γεύμα στο γρασίδι), γνωστό και ως Le Bain (Το λουτρό), το 1862. Ένα χρόνο αργότερα, ο μεγάλος πίνακας (81,9 × 104,1 ίντσες) παρουσιάστηκε στο πρώτο Salon des Refuses. Αυτή η εκπληκτική σύνθεση εισήγαγε μια εντελώς νέα ζωγραφική προσέγγιση, καθώς περιλάμβανε τα είδη του πορτραίτου, του τοπίου και της νεκρής φύσης σε έναν μόνο πίνακα.

Μανταλένα-Μαρία Διαμαντή

Διαβάστε τη συνέχεια στο klik.gr