Επί περίπου ένα χρόνο ο Florian Fangohr σκεφτόταν αν θα αγοράσει ένα Apple Watch SE για το δώσει ως δώρο.
Το smart watch κοστίζει 279 δολάρια και ανησυχούσε ότι ο παραλήπτης του θα έσπαγε ή θα το έχανε αμέσως. Τον Μάιο, αποφάσισε ότι τα οφέλη υπερτερούν του κόστους.
Ο παραλήπτης του δώρου: ο οκτάχρονος γιος του, ο Felix.
Ο 47χρονος κ. Fangohr, product designer στο Σιάτλ, αντιλαμβανόταν ότι πολύς κόσμος ήταν απαισιόδοξος για τη διείσδυση της τεχνολογίας στη ζωή των παιδιών.
Ωστόσο, δήλωσε ότι δεν φοβάται τεχνολογίες αντίστοιχες με το ρολόι. «Θέλω από αυτόν να εξερευνήσει».
Ο Felix που πάει στην τρίτη δημοτικού είπε ότι στην πραγματικότητα ήθελε ένα κινητό. «Αλλά και το ρολόι είναι πολύ, πολύ ωραίο», είπε.
Οι γονείς στρέφονται όλο και περισσότερο στα Apple Watch για μικρά παιδιά, ακόμη και πέντε ετών, ως μία προσωρινή λύση έναντι κινητού.
Επίσης, τους δίνεται η δυνατότητα να εντοπίζουν τα παιδιά τους, ενόσω οι μικροσκοπικές οθόνες μετριάζουν τα προβλήματα που συνδέονται με την τεχνολογία, όπως ο εθισμός στο Ίντερνετ.
Παιδιά και έφηβοι φαίνεται να αποτελούν πλέον μία δυσανάλογα μεγάλη μερίδα της αγοράς smart watch.
Σε έρευνα του 2020 από την Piper Sandler σε Αμερικανούς εφήβους, το 31% δήλωσε ότι έχει smart watch.
Την ίδια χρονιά, το 21% των ενηλίκων στις ΗΠΑ δήλωσε ότι έχει ένα, σύμφωνα με την Pew Research.
Η Apple έχει μετατρέψει επίτηδες το ρολόι, το οποίο παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2015, σε μία συσκευή που μπορεί να προσελκύσει και παιδιά και τους γονείς τους.
Το 2020, η εταιρεία παρουσίασε το Apple Watch SE, το οποίο είχε λιγότερες λειτουργίες από το ενισχυμένο μοντέλο και ήταν φθηνότερο κατά 120 δολάρια.
Η Apple παρουσίασε επίσης το Family Setup, ένα λογισμικό, το οποίο επιτρέπει στους γονείς να εντοπίζουν την τοποθεσία των παιδιών τους, να διαχειρίζονται τη λίστα επαφών τους και να περιορίζουν τις ειδοποιήσεις που λαμβάνουν.
Η Apple σκοπεύει να ανταγωνιστεί ισχυρότερα για τους μικρούς αγοραστές των smart watch. Στην παρουσίαση αυτής της εβδομάδας, η εταιρεία έδειξε μία νέα εκδοχή του Apple Watch 30 δολάρια φθηνότερη από το Apple Watch SE.
Το μοντέλο παρουσιάστηκε παράλληλα με δύο ακόμη εκδοχές του ρολογιού.
Μέχρι στιγμής, υπάρχουν τουλάχιστον 120 εκατ. χρήστες Apple Watch, εκ των οποίων οι περισσότερες στις ΗΠΑ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Counterpoint Research.
Στην Κίνα και τη Νότιο Κορέα, η Huawei, η Xiaomi και η Samsung έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις των wearables σε νέους.
Κάθε τεχνολογία που χρησιμοποιείται από παιδιά προκαλεί ερωτήματα σχετικά με τους κινδύνους και τις πιθανές ζημιές.
Ωστόσο, τα smart watch έχουν περιορισμένες εφαρμογές (apps) και δεν διαθέτουν μηχανή περιήγησης ή κάμερα, επομένως τα παιδιά είναι λιγότερο πιθανό να εκτεθούν σε εθιστικά παιχνίδια, sexting ή άλλο περιεχόμενο που απευθύνεται σε ενήλικες, όπως δήλωσε ο Jim Steyer, διευθύνων σύμβουλος της Common Sense Media, μίας ΜΚΟ η οποία αξιολογεί media και τεχνολογίες για οικογένειες.
Η Jean M. Twenge, η οποία γράφει για το πώς η τεχνολογία συμβάλλει στις διαγενεακές διαφορές, δήλωσε ότι όσο περισσότερο μπορούν να καθυστερήσουν οι γονείς τα smartphone στα παιδιά τους, τόσο το καλύτερο, ώστε τα παιδιά «να είναι μεγαλύτερα, πιο ώριμα και πιο ικανά να χειριστούν τις δοκιμασίες και τους πιθανούς κινδύνους του να έχουν το δικό τους smartphone».
Ο Jon Desi και η σύζυγός του χρησιμοποίησαν το Apple Watch SE ως προετοιμασία πριν το smartphone για την κόρη τους, την Catie, όταν ήταν 10 ετών.
«Θέλαμε να της προσφέρουμε έναν τρόπο να επικοινωνεί χωρίς να της δίνουμε το κουτί της Πανδώρας στην ηλικία των 10 ετών», δήλωσε ο κ. Desi.
Ωστόσο, για να πάρει το ρολόι έπρεπε να τηρεί έναν όρο: η Catie έπρεπε να το φορτίζει και το φοράει συχνά, να απαντά όταν την καλούν και να απαντά σύντομα όταν της στέλνουν μήνυμα, προκειμένου να πάρει έπειτα smartphone.
Τον Ιούλιο, ο ίδιος και η σύζυγός του αγόρασαν ένα iPhone για την Catie, τώρα 11 ετών, και έδωσαν το Apple Watch της στον 10χρονο γιο τους, τον Tommy.