Η Νova (πρώην Forthnet) ολοκλήρωσε την πρώτη αναδιάρθρωση και έθεσε ήδη τους στόχους (καταπολέμηση της πειρατείας, χαμηλότερα κόστη για την κινητή). Υπό αυτά τα δεδομένα η “μάχη” με τον ΟΤΕ θα δοθεί τόσο στο ξένο περιεχόμενο όσο και στο ελληνικό.
Ειδικότερα, δραστηριοποίηση σε καλωδιακή τηλεόραση και τηλεπικοινωνίες υπό όρους υγιούς ανταγωνισμού και κόστους διεκδικεί η ΝΟVA, όπως δήλωσαν χθες η διευθύνουσα σύμβουλος της United, κ. Victoriya Boklag, και ο ceo της Forthnet, κ. Παναγιώτης Γεωργιόπουλος.
Με αυτή την οπτική, και σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η United, η πειρατεία στην Ελλάδα φθάνει τους 400 χιλ. συνδρομητές τηλεόρασης, συνεπώς “Το πρόβλημα δεν είναι μόνο της Νova, είναι της βιομηχανίας, των ποδοσφαιρικών ομάδων. Αν τα χρήματα επανέλθουν, τότε θα επιστρέψουν οι επενδύσεις” υποστήριξε η κ. Boklag, προσθέτοντας ότι η πειρατεία αποτελεί πλέον σοβαρό ποινικό αδίκημα το οποίο αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Προηγουμένως η ίδια σημείωσε ότι λόγω της πειρατείας παρατηρήθηκε ότι δεν αυξάνεται ο αριθμός των συνδρομών και η επένδυση δεν απέφερε οφέλη, γιαυτό το ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί από όλους ώστε να δημιουργηθεί μια ανταγωνιστική αγορά.
Η Nova έχει ήδη επενδύσει σε διεθνές περιεχόμενο για την τηλεόραση (La Liga, Bundesliga, Serie 1), ωστόσο στην Ελλάδα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις ομάδες για την Super League.
Στην κινητή τηλεφωνία, επίσης, ανέφερε ότι η αγορά χρειάζεται έναν τέταρτο παίκτη και η United συζητά με την Vodafone, όχι όμως με αυτά τα κόστη. Ενδιαφέρον, αλλά όχι συζητήσεις, υπάρχει επίσης για μια συγχώνευση με την Wind.
Η United Group –ο βραχίονας με τον οποίο εξαγοράστηκε η Forthnet από το private equity fund ΒC Partners του κ. Νίκου Σταθόπουλου– αποτελεί τον μεγαλύτερο πάροχο τηλεπικοινωνιών και media στη Νότιο Ευρώπη, καθώς διαθέτει παρουσία σε οκτώ χώρες, εξυπηρετώντας 11 εκατ. χρήστες, παράγοντας περιεχόμενο για 50 κανάλια σε 8 χώρες.
H United διαθέτει προσωπικό 12.500 υπαλλήλους, κύκλο εργασιών 2 δισ. ευρώ, κέρδη ebidta 763 εκατ. ευρώ, και επενδύσεις (capex) 500 εκατ. ευρώ σε περιεχόμενο, δίκτυο, τεχνολογία.
“Διακρίναμε μια δυναμική στην ελληνική αγορά μέσω της εξαγοράς της Forthnet, παρόλο που η πανδημία δεν επέτρεπε τότε τις επισκέψεις στην χώρα” τόνισε η κ. Boklag.
Οι τρεις πυλώνες της ανάπτυξης της United είναι το δίκτυο, το περιεχόμενο και η ανώτερη εμπειρία για τους πελάτες των υπηρεσιών. Ανάμεσα στις νέες τεχνολογίες που θα έλθουν και στην Ελλάδα είναι η πλατφόρμα video ΕΟΝ, ενώ ήδη στην Nova επανασχεδιάστηκαν οι υπηρεσίες pay tv, οι ευρυζωνικές υπηρεσίες, κ.ά.
Για την εξαγορά, χρέη και μετασχηματισμό της Forthnet δαπανήθηκαν ήδη 100 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 50 εκατ. θα δοθούν για συστήματα ΙΤ, νέες πλατφόρμες.
Σε ό,τι αφορά την δομή της εταιρείας, η κ. Βoklag απάντησε ότι ένας κλάδος είναι οι τηλεπικοινωνίες, ο δεύτερος είναι η παραγωγή περιεχομένου για την καλωδιακή και τα μέσα ενημέρωσης, ενώ ένας τρίτος τομέας θα είναι αργότερα το ηλεκτρονικό εμπόριο.