Οι έμποροι λιανικής χρειάζονται διαφορετικούς χώρους σήμερα από ό, τι πριν από δέκα χρόνια. Η πανδημία coronavirus έχει επιταχύνει ακόμη περισσότερο αυτήν την εξέλιξη και ήρθε η ώρα οι εταιρείες να επανεξετάσουν την εσωτερική διάταξη και λειτουργία των καταστημάτων.
Χωρίς εμπειρία πελάτη, ένα concept παραμένει αδύναμο και οι πελάτες δεν θέλουν πλέον να το αποδεχτούν: κάθε λιανοπωλητής πρέπει να ρίξει μια καλή ματιά στο DNA του. Η αντίληψη των καταναλωτών για την μάρκα γίνεται τόσο σημαντική όσο η προσφορά προϊόντων. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της κρίσης στην υγεία, έγινε σαφής απαίτηση ότι η “ιστορία” που διηγείται το φυσικό κατάστημα πρέπει να συμβαδίζει με την διαδικτυακή “ιστορία”. Στο κατάστημα απαιτείται ένα ψηφιακό επίπεδο, το οποίο δεν είναι απαραίτητα εξαιρετικά ορατό αλλά το υποστηρίζει. Είναι καιρός να αμφισβητηθούν εσωτερικά σχέδια των καταστημάτων λιανικής. Θα αλλάξουν και δεν θα “χωράνε πλέον αποθήκες”.
Η Apple, μια μάρκα της οποίας τα φυσικά καταστήματα δεν είναι καν τόσο σημαντικά όταν πρόκειται για πωλήσεις είνα το πιο σημαντικό παράδειγμα. Σήμερα χρειαζόμαστε διαφορετικούς χώρους από ό, τι πριν από δέκα χρόνια. Αυτό ισχύει και για τους χώρους εργασίας.Η τεχνολογία παρέχει την υποστήριξη.
Σε αναζήτηση του ιδανικού καταστήματος
Οι λιανοπωλητές δεν γνωρίζουν πολύ καλά τι είναι να κάνουν και πώς να το παρουσιάσουν. Η απαίτηση είναι οι άνθρωποι να μπορούν να λειτουργούν καλά επειδή οι τελικοί χρήστες ενός καταστήματος είναι τόσο καταναλωτές όσο και υπάλληλοι. Εάν και οι δύο ομάδες αισθάνονται καλά στο χώρο, μπορούμε να πούμε ότι το κατάστημα λειτουργεί.
Αυτό που φαίνεται να είναι το ιδανικό κατάστημα περιέχει το φυσικό χώρο ως εμπειρία και το ψηφιακό οικοσύστημα ως πλατφόρματα δύο μέρη είναι αλληλένδετα και απαραίτητα.Προφανώς η αισθητική είναι απαραίτητη αλλά η λειτουργική υπεροχή σε φυσικό και ψηφιακό επίπεδο είναι ο πιο κρίσιμος παράγοντας.Αυτό που είναι απαραίτητο να κατανοηθεί είναι ότι ο κόσμος είναι ένας και περιλαμβάνει φυσικό και ψηφιακό περιβάλλον.
Κατά το σχεδιασμό του νέου ιδανικού καταστήματος, μια ακόμη προτεραιότητα αφορά τη βιωσιμότητα. Σε όλες τις έρευνες είναι ξεκάθαρο ότι η συζήτηση για την βιωσιμότητα αφορά όλο και περισσότερο τις νεότερες γενιές οι οποίες αξιολογούν με βάση αυτή την προσέγγιση εταιρείες και μάρκες.Το ιδανικό κατάστημα δεν είναι ακόμη ορατό και έτσι και αλλιώς δεν θα είναι ένα και μοναδικό.Αλλά η συζήτηση για την επόμενη ημέρα είναι εδώ και απαιτεί απαντήσεις.