Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) είναι παντού αυτό τον καιρό. Από το «έξυπνο κινητό», τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, το smartwatch και σε πολλά άλλα, όπως το ψηφιακό μάρκετινγκ και το επιχειρηματικό λογισμικό.

Γράφει η Ειρήνη Θεοφανίδου

Κάποτε στα έργα «επιστημονικής φαντασίας» προβλέπονταν ότι τελικά θα ζούσαμε σε ένα κόσμο με ρομπότ και με τεχνητή νοημοσύνη που θα έκανε τη ζωή μας ευκολότερη. Σήμερα βρίσκουμε την τεχνητή νοημοσύνη στη λειτουργία σχεδόν όλων των κλάδων.

Τι σημαίνει όμως η τεχνητή νοημοσύνη για την ξενοδοχειακή βιομηχανία;

Η λειτουργία των ξενοδοχείων έχει αλλάξει ριζικά με την έλευση της τεχνητής νοημοσύνης αναφέρουν παράγοντες της αγοράς. Για παράδειγμα, στη ρεσεψιόν μπορούν να συμβούν ταυτόχρονα πολλά πράγματα, όπως: να χτυπήσει το τηλέφωνο, να περιμένουν οι επισκέπτες για checkin/out, να υπάρχουν email και άλλα διαδικτυακά ερωτήματα, οι επισκέπτες να κάνουν διάφορες ερωτήσεις (με φυσική παρουσία) αλλά και το ίδιο να κάνουν και μέλη του προσωπικού.

Όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, «εκτός από ‘‘ταχυδακτυλουργοί’’ οι υπάλληλοι πρέπει ταυτόχρονα να είναι ευγενικοί και να παρέχουν την αμέριστη προσοχή τους στους επισκέπτες». Και εκεί στέκεται αρωγός η τεχνητή νοημοσύνη.

Ένα τηλεφωνικό κέντρο που λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη προωθεί «έξυπνα» τις κλήσεις ενώ τα chatbots μπορούν να απαντήσουν σε βασικές ερωτήσεις που γίνονται στο Διαδίκτυο. Τα νέα συστήματα απομακρυσμένου check-in βοηθούν τους επισκέπτες να κάνουν τη διαδικασία από το δωμάτιό τους εξ αποστάσεως μέσω εφαρμογής σε smartphone αποφεύγοντας τη «στάση» στην ρεσεψιόν. Αυτοί τονίζουν οι παράγοντες του κλάδου είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά τις λειτουργίες σε ένα ξενοδοχείο.

Χωρίς τη βοήθεια αυτή και με «φόντο» την πανδημία του κορωνοϊού θα ήταν αδύνατο να ανταποκριθούν οι ξενοδόχοι στις σημερινές υψηλές προσδοκίες των επισκεπτών, οι οποίες απαιτούν και μικρότερη αλληλεπίδραση και περισσότερη αυτοματοποίηση.

Οι ξενοδόχοι μεγαλομπαταξήδες

Διαχείριση εσόδων

Η διαχείριση των εσόδων είναι απολύτως κρίσιμη για τα ξενοδοχεία, αλλά είναι μια εύκολη διαδικασία για λάθη. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους ξενοδόχους να διασφαλίσουν ότι μπορούν να το κάνουν σωστά, βελτιώνοντας παράλληλα την αποτελεσματικότητα και την ακρίβεια. Οι πιθανότητες είναι καλές αν χρησιμοποιηθεί ένα σύστημα διαχείρισης ακινήτων (Property Management System – PMS), καθώς και ένα σύστημα σημείων πώλησης (Pointofsale – POS). Και τα δύο τροφοδοτούνται από τεχνητή νοημοσύνη. Η «νοημοσύνη φιλοξενίας» είναι επίσης υπεύθυνη για πολλές από τις λειτουργίες που χρησιμοποιούν καθημερινά τα ξενοδοχεία, όπως:
● Βελτιστοποίηση τιμής δωματίου
● Δυναμική τιμολόγηση δωματίων με βάση την πληρότητα
● Ενημέρωση των τιμών σε πολλαπλά κανάλια
● Σύγκριση απόδοσης και βαθμολογίας σε σχέση με άλλα ξενοδοχεία στη ίδια περιοχή

Εν ολίγοις, η τεχνητή νοημοσύνη είναι ζωτικής σημασίας για τον ξενοδοχειακό κλάδο δίνοντας την ευκαιρία στους ξενοδόχους να μεγιστοποιήσουν τα έσοδά τους και παράλληλα να αυτοματοποιήσουν τις εργασίες μειώνοντας την ανθρώπινη προσπάθεια που απαιτείται (και τον αριθμό των λαθών που προκαλούνται από ανθρώπινο… χέρι!).

H εξατομίκευση

Η εξατομίκευση είναι ένα ουσιαστικό ζήτημα σήμερα. Οι καταναλωτές αναμένουν από τις επιχειρήσεις με τις οποίες αλληλεπιδρούν να εξατομικεύουν όλες τις επικοινωνίες. Αυτό ισχύει για τα πάντα, από τις φωνητικές επικοινωνίες έως το μάρκετινγκ μέσω email, τις αλληλεπιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πολλά άλλα. Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει την εξατομίκευση σε ένα πολύ βαθύτερο επίπεδο – αυτό που επηρεάζει τον ίδιο τον πυρήνα της εμπειρίας επισκέπτη. Το κάνει επίσης με αυξανόμενη αποτελεσματικότητα, εξοικονομώντας χρόνο, χρήμα και ταλαιπωρία. Τα δεδομένα με τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνουν την επιχειρηματική ευφυΐα.

Τουριστικές επιχειρήσεις: Έκρηξη τζίρου κατά 766%

Η εποχή των Big Data

Ζούμε στην εποχή των Big Data. Είμαστε περιτριγυρισμένοι από αυτό. Στην πραγματικότητα, τα δεδομένα θεωρούνται πιο πολύτιμα από οποιοδήποτε άλλο επιχειρηματικό asset, συμπεριλαμβανομένων των… μετρητών.

Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν τόσες πολλές διαθέσιμες πληροφορίες σήμερα που οδηγούν σε «υπερφόρτωση».

«Για να χρησιμοποιήσετε τις πληροφορίες που έχετε στη διάθεσή σας για λογαριασμό του ξενοδοχείου σας, πρέπει να ταξινομήσετε, να οργανώσετε, να καθαρίσετε, να αναλύσετε και στη συνέχεια να τις μετατρέψετε σε κάτι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον άνθρωπο. Με άλλα λόγια, πρέπει να βρείτε έναν τρόπο να εξαλείψετε τα ανακριβή ή διπλά στοιχεία, να τα οργανώσετε έτσι ώστε όλα να έχουν νόημα και στη συνέχεια να τα βάλετε σε μια μορφή που να μπορούν να αφομοιώσουν οι άνθρωποι, όπως τα γραφήματα» λένε οι ειδικοί.

Όμως, αυτή –στην καλύτερη περίπτωση– είναι μια επίπονη διαδικασία που πολλές φορές μοιάζει «αδύνατη». Και εκεί η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να σταθεί αρωγός αυτοματοποιώντας όλες αυτές τις διαδικασίες. Από την επιχειρηματική ευφυΐα στον κλάδο της φιλοξενίας μέχρι την αυτοματοποίηση εργασιών στη ρεσεψιόν και το back-office, η τεχνητή νοημοσύνη είναι εδώ για να μείνει. Και αυτό είναι καλό. Η τεχνητή νοημοσύνη που είναι ενσωματωμένη στο λογισμικό που χρησιμοποιούμε καθημερινά, όπως το PMS και το POS, επιτρέπει καλύτερη αποτελεσματικότητα, βαθύτερη σύνδεση με τους καλεσμένους και, τελικά, μεγαλύτερη επιτυχία για το ξενοδοχείο.