Στη δεκαετία του 1960, η πορεία προς το «It girl» ήταν αρκετά απλή. Θα ήσουν όμορφη, κομψή (η εμφάνιση με μίνι φούστα ήταν απαραίτητη προϋπόθεση) και θα έβγαινες με έναν διάσημο άντρα (ο Andy Warhol θα ήταν αρκετός). Σήμερα, η φόρμουλα είναι περίπλοκη, το πεδίο τόσο γεμάτο και τα κριτήρια τόσο νεφελώδη που, αν η Edie Sedgwick είχε γεννηθεί το 1998, είναι απίθανο να την είχαμε ακούσει ποτέ.

Η Σοφία Ρίτσι γεννήθηκε το 1998 και αν δεν την έχετε ακούσει, δεν την έχετε προσέξει. Η 25χρονη Ρίτσι είναι η τελευταία εμμονή του κόσμου της μόδας, με αξιοζήλευτο στιλ, διάσημη καταγωγή και προσεκτικά επιμελημένα feeds στα social media, για τους 10,9 εκατομμύρια followers της στο Instagram και τους 3,5 εκατομμύρια followers της στο TikTok. Αριθμητικά, αυτό μπορεί να μην της δίνει την επιρροή μιας Kardashian, αλλά για μια ομάδα γυναικών που το στιλ τους είναι περισσότερο Carolyn Bessett Kennedy παρά Kim, η Ρίτσι αντιπροσωπεύει το φιλόδοξο αμερικανικό όνειρο.

Προφανώς, είναι ένα nepo baby. Η μητέρα της είναι η ηθοποιός Diane Alexander, ενώ ο πατέρας της είναι ο πολυπλατινένιος καλλιτέχνης Lionel Richie, του οποίου η επιτυχία του 1984, Hello, παρέμεινε στο νούμερο ένα των βρετανικών charts για έξι ολόκληρες εβδομάδες. Οι γονείς της χώρισαν όταν εκείνη ήταν έξι ετών, αλλά δεν υπάρχει κάποια πικρία: η μαμά της είναι η «καλύτερη φίλη» της και ο μπαμπάς της το «πρότυπο» της. Πράγματι, για τα δεδομένα του Χόλιγουντ, και οι δύο γονείς φαίνονται ασυνήθιστα λογικοί: όταν η Richie, τότε 19 ετών, άρχισε να βγαίνει με τον 34χρονο τότε Scott Disick, ο πατέρας Lionel δήλωσε στην Telegraph: «Θα είναι για μια ζωή; Δεν ξέρω. Αλλά προς το παρόν είναι απλώς μια φάση και θα σταθώ πραγματικά ακίνητος στη γωνία και δεν θα κάνω πολύ θόρυβο».

Το ζευγάρι χώρισε το 2020, με τον Disick να συνεχίζει να βγαίνει με μια σειρά από νεότερες γυναίκες, προς μεγάλη απογοήτευση της πρώην συντρόφου του Kourtney Kardashian, με την οποία έχει τρία παιδιά. Μετά από αυτό, η Σοφία Ρίτσι, πολύ σοφότερη, άρχισε το 2021 να βγαίνει με τον Elliot Grainge, έναν παιδικό φίλο του οποίου ο πατέρας, Lucian Grainge, τυχαίνει να είναι διευθύνων σύμβουλος της Universal Music, της εταιρείας στην οποία έχει υπογράψει ο Lionel (άλλοι πελάτες είναι οι Beatles, η Taylor Swift και η Rihanna). «Πάντα του έλεγα [του Elliot], “με όποια κι αν καταλήξεις θα είναι το πιο τυχερό κορίτσι”», έχει πει σε συνέντευξή της στην ψηφιακή έκδοση μόδας Who What Wear. «Και τότε συνειδητοποίησα… Γιατί αυτό το τυχερό κορίτσι να μην είμαι εγώ;».

Οι γλυκανάλατοι τόνοι της Ρίτσι την κάνουν ακόμα πιο αγαπητή στους θαυμαστές της. Δεν υπάρχει τίποτα τοξοειδές ή σαρκαστικό σε εκείνη: φαίνεται αιώνια λαμπερή, με μια διάθεση που μπορεί να φαίνεται ιδιαίτερα γοητευτική σε δύσκολους καιρούς. «Ολόκληρη η πλατφόρμα μου έχει βασιστεί σε αυτό το είδος της “ενέργειας του καλύτερου φίλου” – απλά να είμαι ειλικρινής με τους ανθρώπους που με ακολουθούν», δήλωσε στη Vogue. Είναι η Reese Witherspoon για την ψηφιακή εποχή, με το ίδιο πρόσωπο σε σχήμα καρδιάς, δυναμισμό και επιχειρηματική φιλοδοξία.

Όπως η Witherspoon, έτσι και η Richie έχει έξυπνη αυτοκυριαρχία. Αλλωστε η μεγαλύτερη αδελφή της, η Νικόλ, της έδωσε καλές συμβουλές: ως πρωταγωνίστρια της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς The Simple Life, η Νικόλ ξέρει τα πάντα για το πώς να πλοηγηθεί στη φήμη του Χόλιγουντ. Σίγουρα, η Ρίτσι δεν άφησε καμία λεπτομέρεια στην τύχη για να σχεδιάσει την άνοδό της ως fashion influencer.

Ο καλοκαιρινός της γάμος έγινε viral επειδή ήταν εκπληκτικά κομψός: η νύφη φόρεσε τρία κατά παραγγελία φορέματα Chanel (οι αναζητήσεις στο Google για το «Chanel wedding dress» αυξήθηκαν κατά 500% τις επόμενες 24 ώρες) και παντρεύτηκε στο Hotel du Cap Eden Roc στην Antibes. Φέρνοντας πάντα την «ενέργεια της καλύτερης φίλης» που λατρεύουν οι θαυμαστές της, κατέγραψε με χιουμοριστική ειλικρίνεια ό,τι συνέβαινε στα παρασκήνια. Η Vogue, εν τω μεταξύ, κατέγραψε τα υπόλοιπα.

Είναι αυτό το επιτυχημένο μείγμα κομψότητας και προσβασιμότητας που έχει κάνει τους ειδικούς της βιομηχανίας να θεωρούν τη Ρίτσι ως το επόμενο μεγάλο mega-brand, με τη δυνατότητα να γίνει μια Gwyneth Paltrow ή Selena Gomez. Έχει ήδη συνεργασίες με τις μάρκες Prada Beauty, Jo Malone και David Yurman και σχεδιάζει ένα lifestyle brand, σύμφωνα με συνέντευξη του Δεκεμβρίου στο περιοδικό Porter. «Η πραγματική μου εστίαση είναι ο σχεδιασμός, και το 2024 είναι η αρχή της πραγματικής μου οικοδόμησης πάνω σε αυτό το εμπορικό σήμα SRG [Sofia Richie Grainge]», δήλωσε, προσθέτοντας ότι θα ενσωματώσει τη μόδα, την ομορφιά, τους εσωτερικούς χώρους και μια σειρά προϊόντων SRG.

Σε αυτές τις κατηγορίες, μπορεί επίσης να προσθέσει παιδικά είδη. Στα 25 της, μόλις αποκάλυψε ότι είναι έξι μηνών έγκυος και περιμένει κοριτσάκι (μέσω μιας φωτογράφησης και μιας σκηνοθετημένης ανακοίνωσης στη Vogue, φυσικά).

Διαβάστε ακόμη: