Ισχυρό «beat» στο consensus των αναλυτών έκανε η Coca Cola HBC καθώς τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) διαμορφώθηκαν στα 1,083 δισ. ευρώ έναντι 1,036 δισ. ευρώ που ανέμενε το consensus με τη Jefferies να θέτει τον πήχη στα 1,047 δισ. ευρώ. Παράλληλα, τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) έφτασαν τα 2,08 ευρώ, κατά 7% υψηλότερα δηλαδή από τα 1,95 ευρώ που ανέμεναν οι αναλυτές.

Η διοίκηση της Coca Cola πρότεινε επίσης τη διανομή μερίσματος 0,93 ευρώ ανά μετοχή, ξεπερνώντας και σε αυτό το επίπεδο τη μέση εκτίμηση των αναλυτών που έκανε λόγο για 0,89 ευρώ ανά μετοχή. Να σημειωθεί πως θα υπάρξει και εναρξη διετούς προγράμματος επαναγοράς μετοχών ύψους έως 400 εκατ. ευρώ τον Νοέμβριο, που αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη του Διοικητικού Συμβουλίου στις μακροπρόθεσμες επιχειρηματικές επιδόσεις του ομίλου

Ως προς το guidance για το 2024 της Coca Cola, η διοίκηση αναμένει ότι στη βάση των συναλλαγματικών ισοτιμιών, η αρνητική επίδραση στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη από συναλλαγματικές διαφορές μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του ομίλου θα ανέλθει στα επίπεδα 30 – 50 εκατ. ευρώ με την εκτίμηση των αναλυτών (Visible Alpha) στα 42 εκατ. ευρώ, με τα χρηματοοικονομικά στα 50 – 70 εκατ. ευρώ έναντι 73 εκατ. ευρώ που αναμένει το consensus.

Παράλληλα, η επίδραση από την εξαγορά της επιχείρησης της Finlandia Vodka στα λειτουργικά κέρδη αναμένεται να είναι μεταξύ 5 – 10 εκατ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο φορολογίας, ο συγκρίσιμος πραγματικός φορολογικός συντελεστής θα διαμορφωθεί στο άνω άκρο του εύρους 25% – 27%, με το consensus να τοποθετείται στο 26,8%.

Η Jefferies επισημαίνει πως η Coca Cola HBC βρίσκεται σε μια καλύτερη ώστε να κινηθεί σε ένα άκρως απαιτητικό και γεμάτο προκλήσεις εξωτερικό περιβάλλον έναντι του ιστορικού μέσου, δεδομένων των επενδύσεων που έγιναν τα τελευταία χρόνια γύρω από τις εμπορικές δυνατότητες και το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας.

Στα θετικά συγκαταλέγονται η διαρκής και βιώσιμη απόδοση σε επίπεδο όγκου και εσόδων κατά το τέταρτο τρίμηνο, τα υψηλότερα, από τα αναμενόμενα, περιθώρια, η ανθεκτικότητα της εταιρείας σε βασικές κατηγορίες προϊόντων και το συντηρητικό guidance. Στα αρνητικά, από την άλλη, συγκαταλέγονται η αστάθεια στη Νιγηρία, με την εταιρεία να έχει ένα track record σε αυτή τη περιοχή, και η αρνητική επίδραση στο εμπορικό σήμα της «Coke» στην Αίγυπτο κατά το τέταρτο τρίμηνο, λόγω του μποϊκοτάζ που παρατηρήθηκε σε αρκετά δυτικά brands.

Διαβάστε ακόμη: