Πολλές δεκαετίες πίσω έχει επιστρέψει η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου καθώς η πανδημία του κορωνοϊού, η έλλειψη των ημιαγωγών, η εκτόξευση των τιμών σε πρώτες ύλες αλλά και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν προκαλέσει νέες καθυστερήσεις στις παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων και βέβαια έχουν αυξήσει κατά πολύ τις τιμές διάθεσης του μοντέλων.
Η Ελλάδα όπως φαίνεται και στα επίσημα στοιχεία του ACEA έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 1990 όπου οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων είχαν ανέλθει σε 115.480 οχήματα ενώ πέρυσι οι αντίστοιχες πωλήσεις νέων ΙΧ μόλις που κατάφεραν να ξεπεράσουν τις 100.000 μονάδες.
Να υπενθυμίσουμε πως το 1990 οι συνολικές πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 13.618.728 μονάδες ενώ το 2021 οι αντίστοιχες πωλήσεις ανήλθαν σε 9.678.749 οχήματα!
Η πορεία εξέλιξης των πωλήσεων στην ΕΕ είναι πραγματικά εντυπωσιακή τα τελευταία 32 έτη και αποδεικνύεται πόσο «ευαίσθητη» είναι με τα γεγονότα που καταγράφονται στην Γηραιά Ήπειρο και όχι μόνο.
Οι υψηλότερες πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ καταγράφηκαν το 2007 όπου ταξινομήθηκαν 15.573.611 μονάδες ενώ η καλύτερη χρονιά για την Ελλάδα ήταν το 2000 όποτε και διατέθηκαν 290.222 νέα ΙΧ.
Ειδικότερα το 1991 οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 13.048.122 μονάδες και στην Ελλάδα 167.737 οχήματα.
Το 1992 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 13.149.676 μονάδες και στην Ελλάδα 199.094 ΙΧ.
Το 1994 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 11.584.739 μονάδες και στην Ελλάδα 109.544 ΙΧ.
Το 1995 οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 11.669.364 μονάδες και στην Ελλάδα 125.023 οχήματα.
Το 1998 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 13.940.823 μονάδες και στην Ελλάδα 180.145 ΙΧ.
Το 1999 οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 14.632.826 μονάδες και στην Ελλάδα 261.711 οχήματα.
Το 2000 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 14.319.107 μονάδες και στην Ελλάδα 290.222 ΙΧ.
Το 2002 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 14.008.013 μονάδες και στην Ελλάδα 268.489 ΙΧ.
Το 2003 οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 14.713.641 μονάδες και στην Ελλάδα 257.293 οχήματα.
Το 2004 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 14.952.818 μονάδες και στην Ελλάδα 289.691 ΙΧ.
Το 2005 οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 14.881.212 μονάδες και στην Ελλάδα 269.728 οχήματα.
Το 2006 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 15.423.309 μονάδες και στην Ελλάδα 267.669 ΙΧ.
Το 2007 οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 15.573.611 μονάδες και στην Ελλάδα 279.745 οχήματα.
Το 2008 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 14.433.792 μονάδες και στην Ελλάδα 267.295 ΙΧ.
Το 2009 οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 14.157.752 μονάδες και στην Ελλάδα 219.730 οχήματα.
Το 2010 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 13.372.917 μονάδες και στην Ελλάδα 141.501 ΙΧ.
Το 2011 οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 13.148.076 μονάδες και στην Ελλάδα 97.680 οχήματα.
Το 2012 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 12.051.805 μονάδες και στην Ελλάδα 58.479 ΙΧ.
Το 2013 οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 11.873.302 μονάδες και στην Ελλάδα 58.698 οχήματα.
Το 2014 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 12.542.492 μονάδες και στην Ελλάδα 71.222 ΙΧ.
Το 2015 οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 13.696.221 μονάδες και στην Ελλάδα 75.804 οχήματα.
Το 2016 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 14.629.934 μονάδες και στην Ελλάδα 78.873 ΙΧ.
Το 2017 οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 15.118.269 μονάδες και στην Ελλάδα 88.083 οχήματα.
Το 2018 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 15.142.262 μονάδες και στην Ελλάδα 104.431 ΙΧ.
Το 2019 οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 13.006.331 μονάδες και στην Ελλάδα 114.226 οχήματα.
Το 2020 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 9.921.678 μονάδες και στην Ελλάδα 80.977 ΙΧ.
Το 2021 οι συνολικές πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 9.978.749 μονάδες και στην Ελλάδα 100.976 οχήματα.
Διαβάστε ακόμη:
- Το ηχηρό μήνυμα της Δικαιοσύνης προς την κυβέρνηση Μητσοτάκη
- Αποκτά το εμβληματικό ξενοδοχείο Corfu Palace στην Κέρκυρα ο Χένρι Χόλτερμαν του Ελλάκτωρα
- Τζούφια τα βόλια: Τελικά ο Πρωθυπουργός «δεν τρώει» τον Λευτέρη Οικονόμου από το Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Instagram vs Pornhub: «Σφάζονται» οι δύο ηλεκτρονικές πλατφόρμες