Σκέψεις και σενάρια για το πώς μπορεί να ξεμπλοκάρει η κίνηση στον Κηφισό, εξετάζουν οι αρμόδιοι.

Πριν από μερικές ημέρες, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, αναφέρθηκε σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά 90,1, για το πώς μπορεί να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον Κηφισό.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης με αφορμή την έρευνα του ραδιοφωνικού σταθμού για το κυκλοφοριακό, σημείωσε πως «μαγικές λύσεις στα πραγματικά προβλήματα δεν υπάρχουν», δεδομένου ότι, όπως διευκρίνισε, «το 1985 είχαμε στην Αττική 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα, τώρα έχουμε 5,5 εκατομμύρια, άρα δεν μπορούν να χωρέσουν στους ίδιους δρόμους, στις ίδιες υποδομές, στην ίδια χωρητικότητα, τριπλάσια αυτοκίνητα και παραπάνω, τετραπλάσια σχεδόν… εκ των πραγμάτων υπάρχει πρόβλημα. Υπάρχουν διάφορες σκέψεις οι οποίες είναι μακροπρόθεσμες. Στον Κηφισό υπάρχουν επιχειρήσεις, υπάρχει οικονομική δραστηριότητα, υπάρχει τροφοδοσία. Είναι δύσκολο κανείς να πάρει αποφάσεις οι οποίες για να ληφθούν υπάρχουν πάρα πολλές παράμετροι, άρα δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις».

Συνέχισε λέγοντας πως «μια λύση θα ήταν ένας εγκάρσιος δρόμος ο οποίος θα “σκάει” ανάμεσα σε Περιστέρι και Χαϊδάρι και επίσης θα βγαίνει σε κάποιο σημείο της εθνικής οδού. Δηλαδή, να παρακάμπτεται όλη αυτή η διαδρομή από τη Μαλακάσα μέχρι τον Πειραιά. Αν έφευγαν η Αγορά του Ρέντη, τα ΚΤΕΛ και οι μεταφορικές εταιρείες, αυτομάτως ο δρόμος θα ήταν πολύ καλύτερα, όμως όλα αυτά χρειάζονται πάρα πολύ χρόνο για να γίνουν. Υπάρχουν κάποια σχέδια για τα ΚΤΕΛ να φύγουν προς τη Φυλή, εκεί που είναι ο ΟΔΔΥ σήμερα, όπως και η Αγορά» εξήγησε, επισημαίνοντας, όμως, πως δεν χωράνε τα αυτοκίνητα στη χωρητικότητα που έχει ο Κηφισός.

«Αυτό που πρέπει να γίνεται και γίνεται είναι να υπάρχει μια βοήθεια από την Τροχαία, η οποία όμως είναι πολύ οριακή» συνέχισε, εκτιμώντας, επίσης, πως η κατάσταση ίσως αποσυμφορηθεί όταν «θα ολοκληρωθεί και ο άλλος ο δρόμος στο Σχιστό, στη διασταύρωση, ούτως ώστε ένα κομμάτι θα μπορεί να πηγαίνει από την πίσω πλευρά του Χαϊδαρίου και να ενώνεται με τη λεωφόρο Αθηνών».

Κίνηση στον Κηφισό: Πώς θα λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα

Επίσης, ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μίλησε σήμερα στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤNews, ξεκαθαρίζοντας ότι η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική δεν είναι ζήτημα που μπορεί να λυθεί αποκλειστικά με ένα δημόσιο έργο.

Όπως τόνισε, «μακάρι ένα δημόσιο έργο να έλυνε ξαφνικά το κυκλοφοριακό», αλλά το πρόβλημα είναι πολύπλευρο και δεν αφορά μόνο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το Υπουργείο, ωστόσο, είναι υπεύθυνο για την κατασκευή δημοσίων έργων και για την προώθηση των μεταφορών, ώστε να ενθαρρύνει τους πολίτες να επιλέγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς αντί του ιδιωτικού τους αυτοκινήτου.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η κυβέρνηση για τη μείωση της κίνησης σε κομβικούς δρόμους, όπως ο Κηφισός. Ένα από τα σημαντικά σχέδια είναι η δημιουργία κέντρου εφοδιαστικής αλυσίδας στην περιοχή της Φυλής, το οποίο θα μεταφέρει τις περίπου 20.000 κινήσεις μικρών επιχειρήσεων μακριά από τον άξονα του Κηφισού. Με αυτόν τον τρόπο, στόχος είναι να αποσυμφορηθεί η κίνηση, αν και, όπως σημείωσε, «δεν είναι δυνατή η άμεση προσθήκη επιπλέον λωρίδων ούτε στον Κηφισό ούτε στην Αττική Οδό».

Ο υπουργός μίλησε επίσης, για τα μελλοντικά έργα που εξετάζονται, τα οποία περιλαμβάνουν γέφυρες στην περιοχή του Σκαραμαγκά, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, υπογειοποιήσεις στον Πειραιά για ευκολότερη πρόσβαση στο λιμάνι και την επέκταση της Αττικής Οδού. Όλες αυτές οι προτάσεις αποτελούν στοχευμένες παρεμβάσεις, αλλά απαιτούν σημαντική χρηματοδότηση και προσεκτικό σχεδιασμό για να υλοποιηθούν.

Διαβάστε ακόμη: