Παγκόσμια πρεμιέρα στη Σιγκαπούρη έκανε η νέα Porsche Macan, η οποία πλέον εισέρχεται στη δεύτερη γενιά της, ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη.
Μετά την Taycan είναι το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche και το πρώτο της ηλεκτρικό SUV. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία των supercars, από το 2014 έχουν πουληθεί σε παγκόσμιο επίπεδο περισσότερες από 800.000 Macan.
Η δεύτερη γενιά της Macan θα κατασκευάζεται στο ουδέτερο από άνθρακα εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2024.
Η Porsche υποστηρίζει ότι πρόκειται για το πιο σπορ μοντέλο στην κατηγορία, ενώ τόσο η Macan 4 όσο και η Macan Turbo διαθέτουν ζεύγος ηλεκτροκινητήρων. Σε συνδυασμό με το launch control η νέα Macan 4, που παράγει 408 ίππους και 650 Nm ροπής, επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα εντός 5,2 δευτ., η τελική της ταχύτητα είναι 220 χλμ./ώρα, ενώ η ηλεκτρική της αυτονομία φτάνει μέχρι τα 613 χλμ. (μέτρηση WLTP).
Η ισχυρότερη Macan Turbo αποδίδει 639 ίππους και 1.130 Nm ροπής, χρειάζεται μόλις 3,3 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα και η ηλεκτρική της αυτονομία βρίσκεται στα 591 χλμ. Η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης της νέας ηλεκτρικής Macan είναι 2.000 κιλά.
Η νέα ηλεκτρική Macan έχει ανεγερθεί πάνω στην πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) αρχιτεκτονικής 800 Volt, την οποία έχει αναπτύξει η Porsche σε συνεργασία με την Audi. Στο δάπεδο βρίσκεται ενσωματωμένη η μπαταρία ιόντων λιθίου, συνολικής χωρητικότητας 100 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 95 kWh).
Η μέγιστη ισχύς από ταχυφορτιστή DC φτάνει μέχρι 270 kW, με την μπαταρία να φορτίζει από 10 έως 80% εντός περίπου 21 λεπτών. Το πρωτοποριακό και συμπαγές Integrated Power Box (IPB) συνδυάζει τον ενσωματωμένο φορτιστή AC, τον θερμαντήρα υψηλής τάσης και τον μετατροπέα DC/DC.
Οι αναλογίες της νέας Macan σε μήκος, πλάτος και ύψος είναι 4.784 χλστ., 1.938 χλστ. και 1.622 χλστ. αντίστοιχα, και πατάει σε ζάντες έως 22 ιντσών. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα χωρίζονται σε δύο επίπεδα, με τα επάνω φώτα ημέρας τεσσάρων μονάδων να είναι ενσωματωμένα στα φτερά τονίζοντας το πλάτος του οχήματος, ενώ χαμηλότερα τοποθετούνται τα βασικά φώτα με προαιρετική τεχνολογία matrix led, και τα πίσω αποτελούνται από μια μακρόστενη led λωρίδα.
Το σκηνικό στα ενδότερα εκτός από premium είναι και αρκετά high-tech, καθώς το «παρών» δίνουν συνολικά τρεις οθόνες. Ξεκινώντας από αριστερά εντοπίζουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,6 ιντσών, ενώ η κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων είναι 10,9 ιντσών.
Ίδιο μέγεθος έχει και η προαιρετική οθόνη, η οποία τοποθετείται απέναντι από το συνοδηγό δίνοντάς του απευθείας πρόσβαση στο σύστημα πλοήγησης, σε διάφορες λειτουργίες του οχήματος, αλλά και τη δυνατότητα να παρακολουθεί βίντεο.
Σημειώνεται ότι το σύστημα πολυμέσων της ηλεκτρικής Macan βασίζεται σε λογισμικό Android, ενώ μέσω του Porsche App Centre έχεις στη διάθεσή σου Spotify, YouTube και WebEx. Το σύστημα πλοήγησης σε μηνιαία βάση αναβαθμίζει τους χάρτες του, ενώ στον ψηφιακό πίνακα οργάνων θα μπορούν να προβληθούν χάρτες της Apple ή της Google.
Ειδική μνεία γίνεται στο προαιρετικό head-updisplay επαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο προβάλλει στο παρμπρίζ διάφορες σημαντικές ενδείξεις, όπως τα βέλη κατά τη διάρκεια της πλοήγησης που φαίνονταν σε απόσταση 9 μέτρων μπροστά από το όχημα, καλύπτοντας μια επιφάνεια 87 ιντσών. Η Porsche τονίζει ότι πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα head-updisplay που είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή.
Παρατηρήστε ακόμα το στρογγυλό κουμπί, ενσωματωμένο στο τιμόνι, για την εναλλαγή των προγραμμάτων οδήγησης, την επιφάνεια για το χειρισμό του κλιματισμού στη βάση της κεντρικής κονσόλας, το αναλογικό στρογγυλό ρολόι στο κέντρο του ταμπλό, τον κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό της καμπίνας, και τον μικρό λεβιέ για το αυτόματο κιβώτιο δίπλα από την οθόνη αφής.
Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 540 λίτρων, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.348 λίτρα, ενώ κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει επιπλέον διαθέσιμος χώρος 84 λίτρων.
Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται έως και 28 χλστ. χαμηλότερα από πριν, ενώ οι πίσω επιβάτες κάθονται έως και 15 χλστ. χαμηλότερα, έχοντας περισσότερο χώρο για τα πόδια τους χάρη στο μεγαλύτερο κατά 86 χλστ. μεταξόνιο, που φτάνει πλέον τα 2.893 χλστ.
Μια led φωτεινή λωρίδα διατρέχει το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, χρησιμεύοντας τόσο ως φωτισμός περιβάλλοντος όσο και ως φως επικοινωνίας, παρέχοντας πληροφορίες ή προειδοποιήσεις.
Στάνταρ είναι η αερανάρτηση με ηλεκτρονικό έλεγχο απόσβεσης Porsche Active Suspension Management (PASM), ενώ για πρώτη φορά προσφέρεται σύστημα τετραδιεύθυνσης με τους πίσω τροχούς να στρίβουν πέντε μοίρες, ενισχύοντας τους ελιγμούς σε μανούβρες και την ευστάθεια σε υψηλότερες ταχύτητες.
Διαβάστε ακόμη:
- Η δράση των δύο όμορφων αδερφών που «χτυπάνε» μόνο στα δυνατά υπουργικά γραφεία
- Οι μαϊμουδιές στο ΧΑ επέστρεψαν – Οι επενδυτές γιαλαντζί και η εκτίναξη ανύπαρκτων εταιριών!
- Κάτι τρέχει με τα μετοχικά της Aegean – Ενδιαφέρον από εφοπλιστές, ξένους και επιχειρηματίες
- Απαμέχ Σενάουερ: H νέα Μις Γερμανία είναι 39χρονη αρχιτέκτονας με ρίζες από το Ιράν και μητέρα δύο παιδιών