Απέναντι στην οικονομική αβεβαιότητα και την επιφυλακτικότητα των καταναλωτών βρέθηκε η πολυτέλεια και σε αντίθεση με τις «σειρήνες» της κινεζικής αγοράς, το λιανικό εμπόριο πολυτελείας φαίνεται πως παρέμεινε ανθεκτικό στην αμερικανική αγορά, όπως αποκάλυψε νέα έκθεση της JLL.
Τα δεδομένα της μελέτης έδειξαν πως το 2023, οι λιανικές πωλήσεις ειδών πολυτελείας θα ξεπεράσουν τα 75 δισεκατομμύρια δολάρια, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,6% από το 2020 έως το 2023. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πωλήσεις πολυτελών ειδών αναμένεται να έχουν ετήσιο ρυθμό αύξησης 1,9% από το 2024 έως το 2028, ανεβάζοντάς τες στα 82 δισ. δολάρια στο τέλος του 2028.
Πολυτέλεια: Τι είδαν οι μεγάλοι οίκοι
Ο γαλλικός όμιλος LVMH – στα εμπορικά σήματα του οποίου περιλαμβάνονται οι Louis Vuitton, Dior, Fendi, Tiffany & Co, Loewe και Bulgari – είδε τα έσοδα να αυξάνονται κατά 10% το 2023 σε περίπου 95,1 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 85,5 εκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος. Συν τοις άλλοις, ο όμιλος από 5.664 καταστήματα που ήταν ανοιχτά το 2022, έφτασε τα 6.097 καταστήματα το 2023, μια αύξηση της τάξης του 7%.
Και άλλοι όμιλοι, όμως, όπως οi Richemont (Cartier, Van Cleef), Prada και Zegna, είδαν παρόμοια αύξηση των εσόδων καθώς και αύξηση των καταστημάτων.
Τα hot spots
Ακόμα και με τον αριθμό των αγοραστών στα εμπορικά κέντρα να βαίνει μειούμενος, οι μάρκες που πρωταγωνιστούν στην πολυτέλεια συνεχίζουν να βλέπουν την αύξηση των καταστημάτων τους στα εμπορικά κέντρα και μάλιστα σε προνομιακούς διαδρόμους. Δεν είναι τυχαίο που περίπου τα μισά από τα νέα καταστήματα πολυτελείας που άνοιξαν από τον Ιούλιο του 2023 έως τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους άνοιξαν σε εμπορικά κέντρα, σύμφωνα με όσα αναφέρει η έκθεση.
Η λεωφόρος Μάντισον της Νέας Υόρκης και το Μπέβερλι Χιλς του Λος Άντζελες συνεχίζουν να είναι τα hot spots για καταστήματα πολυτελείας, με τις δύο αγορές μαζί να αντιπροσωπεύουν περίπου το 36,9% των νέων σημείων που άνοιξαν από τον Ιούλιο του 2023 έως τον Ιούλιο του 2024.
Το e-commerce
Παρόλο που το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στις συνολικές λιανικές πωλήσεις αυξήθηκε στο 16% το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, εξακολουθεί να παραμένει χαμηλότερο από το πανδημικό υψηλό του 16,4% το 2020.
Αυτό δείχνει τη σημασία της αγοραστικής εμπειρίας εντός των καταστημάτων για τις μάρκες πολυτελείας και με την έλλειψη επιθυμητών χώρων λιανικής πώλησης, οι μάρκες έχουν αρχίσει να επεκτείνονται εντός των καταστημάτων που ήδη έχουν στην κατοχή τους.
«Τα εμπορικά κέντρα που βελτιστοποιούν στρατηγικά το μείγμα των ενοικιαστών τους για να προσφέρουν το καλύτερο για το λιανικό εμπόριο παραμένουν δελεαστικά για τα εμπορικά σήματα στην πολυτέλεια που αναζητούν χώρους υψηλής ποιότητας», αναφέρει η JLL, «με τα καλύτερα εμπορικά κέντρα να περιλαμβάνουν μια σειρά από εμπορικά σήματα πολυτελείας στο ρόστερ τους».