Αποτελούν τη νέα ανερχόμενη δύναμη στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και υπόσχονται πολλά στον ελληνικό τουρισμό. Δεν είναι άλλοι από τους Ινδούς ταξιδιώτες, που μόνο το περασμένο έτος υπολογίζεται ότι δαπάνησαν περίπου 32 δισ. δολάρια για ταξίδια στο εξωτερικό. Η ανοδική τάση προβλέπεται να συνεχιστεί, καθώς μέσα στα επόμενα χρόνια η χώρα θα έχει την ταχύτερη αύξηση σε ό,τι αφορά τον εξερχόμενο τουρισμό. Μάλιστα, οι ινδικές αεροπορικές έχουν προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε παραγγελίες ρεκόρ νέων αεροσκαφών προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση.

Όπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, είναι ενδεικτικό ότι η Air India, η οποία ανήκει στον όμιλο Tata, έκανε το 2023 τη μεγαλύτερη παγκοσμίως παραγγελία, αριθμώντας συνολικά 470 αεροπλάνα από Airbus και Boeing. Παράλληλα, πρόσφατα δημοσιεύματα την τοποθετούν σε διαπραγματεύσεις για επιπλέον 200. Παρόλο που στην Ευρώπη η Ελβετία παραμένει αγαπημένος προορισμός, καθώς η γραφική της ύπαιθρος και τα βουνά έχουν πρωταγωνιστήσει σε αμέτρητες σκηνές ταινιών του Μπόλιγουντ, η Ελλάδα διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να διεκδικήσει σημαντικό μερίδιο από αυτή τη δυναμική.

Σ’ αυτό το περιβάλλον, ήδη έχουν ξεκινήσει να γίνονται οι πρώτες κινήσεις, αρχής γενομένης με το χτίσιμο ενός δικτύου αεροπορικών συνδέσεων ανάμεσα στις δύο χώρες. Πριν από μερικές μέρες, η Indigo, η οποία ιδρύθηκε το 2006 και σήμερα έχει καταφέρει να εξελιχθεί στον μεγαλύτερο αερομεταφορέα της Ινδίας με μερίδιο 63% και πάνω από 2.200 πτήσεις ημερησίως –εξυπηρετώντας 126 προορισμούς, εκ των οποίων οι 89 στο δίκτυο εσωτερικού και οι υπόλοιποι στο εξωτερικό– ανακοίνωσε ότι θα προσθέσει 10 νέους διεθνείς προορισμούς μεταξύ των οποίων και η Αθήνα μέχρι το τέλος της τρέχουσας οικονομικής της χρήσης, η οποία λήγει τον Μάρτιο του 2026. Η έναρξη των πτήσεων προς την Ελλάδα τοποθετείται μέσα στους επόμενους 12 μήνες και αναμένεται να υποστηριχθεί από την προσθήκη των αεροσκαφών Airbus A321XLR στον στόλο της. Πρόκειται για μια στρατηγική κίνηση από τη χαμηλού κόστους αεροπορική, δεδομένου ότι η αγορά Ινδίας – Ελλάδας δεν εξυπηρετείται αυτή τη στιγμή με απευθείας πτήση.

Το ενδιαφέρον της για την ασιατική χώρα έχει διατυπώσει εδώ και ένα χρόνο και η ελληνική Aegean. Ο δρόμος, ωστόσο, για την κάλυψη προορισμών όπως το Νέο Δελχί και η Βομβάη αναμένεται να ανοίξει με την παραλαβή των τεσσάρων αεροσκαφών – μιας ειδικά διαμορφωμένης, αναβαθμισμένης έκδοσης των Airbus 321neo, με δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης εμβέλειας.

Θυμίζουμε ότι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη προγραμματίζεται να ενταχθούν στον στόλο της Aegean το 2026 και το 2027, ενώ θα διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων, παρέχοντας αυτονομία για πτήσεις έως και 7,5 ωρών. Μέχρι τότε, ωστόσο, ο εγχώριος αερομεταφορέας στοχεύει να προσελκύσει τους Ινδούς ταξιδιώτες μέσω της Κωνσταντινούπολης. Σ’ αυτή την κατεύθυνση, φέτος η εταιρεία έχει αυξήσει σημαντικά τις συχνότητες πτήσεων προς το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, έναν από τους μεγαλύτερους παγκόσμιους αεροπορικούς κόμβους. Παράλληλα, έχει εγκαινιάσει νέες απευθείας συνδέσεις από τη Σαντορίνη, τη Ρόδο, τη Μύκονο και το Ηράκλειο.

Διαβάστε ακόμη: