Μετά τα POS ήρθε και η σειρά των ΑΤΜ να μπουν σε διαδικασία πώλησης και αρχικά αναμένεται να αλλάξουν χέρια εκείνα τα μηχανήματα που βρίσκονται εκτός τραπεζικών καταστημάτων.

Βέβαια, το μείζον θέμα είναι πως την ώρα που οι τράπεζες συρρικνώνουν το δίκτυο τους κλείνοντας συνεχώς καταστήματα, αν προχωρήσουν και στην πώληση των off site ATMs οι καταναλωτές θα πρέπει να πληρώνουν κάποια προμήθεια για την ανάληψη των μετρητών από το μηχάνημα.

Την αρχή θα κάνει η Τράπεζα Πειραιώς η οποία, όπως είναι γνωστό έχει δρομολογήσει την πώληση των 1.196 off-site ATM της, εκείνων δηλαδή των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών που λειτουργούν εκτός τραπεζικών καταστημάτων.

Ενώ ανάλογη κίνηση αναμένεται και από την Εθνική Τράπεζα η οποία διαθέτει δίκτυο με συνολικά 857 off-site ATM.

Να σημειωθεί ότι στο τέλος του 2022 οι τράπεζες –σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών- διέθεταν συνολικά 6.040 ΑΤΜ εντός και εκτός τραπεζικών καταστημάτων.

Το μεγαλύτερο δίκτυο είναι αυτό της Τράπεζας Πειραιώς με 1.948 ΑΤΜ εκ των οποίων τα 1.196 βρίσκονται εκτός τραπεζικών καταστημάτων.

Ακολουθεί η Εθνική Τράπεζα με 1.485 ΑΤΜ, εκ των οποίων τα 857 είναι off-site. Το δίκτυο της Alpha Bank αριθμεί 1,280 ΑΤΜ, με τα 689 να είναι off-site και η Eurobank με 1.038 ΑΤΜ εκ των οποίων τα 604 εκτός τραπεζικών καταστημάτων.

Άλλα 270 συνολικά είναι τα εντός και εκτός καταστημάτων ΑΤΜ των Attica Bank, Optima, Παγκρήτιας και συνεταιριστικών τραπεζών.

Οι τράπεζες έχουν πάρει την απόφαση να αποδεσμευτούν από το «έξοδο» των ΑΤΜ και σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζουν τρία ενδεχόμενα:

Το πρώτο είναι η πώληση των ΑΤΜ σε επενδυτή, ωστόσο θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι θα διατηρηθεί το αριθμός των αυτόματων μηχανών ανάληψης και το ύψος της προμήθειας που θα πρέπει να καταβάλουν οι καταναλωτές που θα «σηκώνουν» χρήματα από το ΑΤΜ.

Το δεύτερο ενδεχόμενο έχει να κάνει με τη συνεργασία των τραπεζών προκειμένου ένα ΑΤΜ να εξυπηρετεί τους πελάτες περισσοτέρων από μίας τράπεζας, καθώς ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την τράπεζα με την οποία συνεργάζεται.

Ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο συνεργασιών με «παίκτες» της συγκεκριμένης αγοράς στη λογική σύστασης ενός joint venture από το οποίο θα επωφεληθούν αμφότερα τα μέρη.

Σε κάθε περίπτωση το τοπίο και στα ΑΤΜ σύντομα θα αλλάξει….με ότι σημαίνει αυτό για τους καταναλωτές.

Διαβάστε ακόμη: