Ως σημαντική χαρακτηρίζεται από τους παίκτες της παγκόσμιας αγοράς η ελληνική αγορά smartphones, με τις εταιρείες με μικρότερα ποσοστά να διεκδικούν μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας.
Η πρώτη πεντάδα στην ελληνική αγορά smartphones συμπληρώνεται από τις εταιρείες Samsung, Xiaomi, Apple, Realme και Lenovo, σύμφωνα με την Canalys, που είναι παγκοσμίως γνωστή για την έρευνά της σε τεχνολογικά κανάλια και smartphone.
Αυτοί και ακόμα περισσότεροι «κονταροχτυπιούνται… σε μία αγορά που το 2022 κυμάνθηκε περί τα 700 εκατ. ευρώ, με τους Έλληνες να προβαίνουν στις αγορές 1,88 εκατ. συσκευών smartphones.
Και τα ποσά αυτά καταγράφηκαν σε μια αγορά που έχει επηρεαστεί σαφώς από την οικονομική αστάθεια που προκάλεσε η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία, με τα περισσότερα νοικοκυριά να έχουν εξαναγκαστεί σε περικοπές, ανάμεσα στις οποίες και τα καινούργια «έξυπνα» τηλέφωνα.
Δεν είναι τυχαίο ότι η παγκόσμια εικόνα του κλάδου δείχνει κάτι παραπάνω από ζοφερή, με τις πωλήσεις smartphones να διανύουν τη χειρότερη χρονιά των τελευταίων δέκα ετών.
Στη χώρα μας, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Canalys, την πρώτη θέση κατέχει η Samsung με ποσοστό αγοράς 41%, ακολουθεί η Xiaomi με ποσοστό 30%, αρκετά πίσω με 9% είναι η Apple και την τέταρτη και πέμπτη θέση έχουν οι Realme και Lenovo με ποσοστό 4% η καθεμία.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα η κινεζική εταιρεία τεχνολογίας Realme, που αποτελεί τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο κατασκευαστή smartphone στον κόσμο, έθεσε ως στόχο μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα στο 8% για το επόμενο διάστημα. Η Realme χαρακτηρίζει την ελληνική αγορά στρατηγική, καθώς αποτελεί πλέον, λόγω της δυναμικότητάς της, το επίκεντρο των Βαλκανίων.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής πωλήσεων της εταιρείας για τα Βαλκάνια Dusan Tomasevic, η Realme φιλοδοξεί να ενισχύσει την παρουσία της στην ελληνική αγορά μέσα από τα κινητά realme 11 Pro+ 5G και realme 11 Pro 5G που παρουσίασε τον Ιούλιο και στην ελληνική αγορά.
Συγκεκριμένα η εταιρεία εκτιμά πως από 4% μερίδιο αγοράς που κατείχε στο πρώτο τρίμηνο του 2023, θα φτάσει στο 8%, ενώ ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο θα διεκδικήσει τις επόμενες χρονιές μέσα από νέα προϊόντα.
Το γεγονός ότι η Ελλάδα ξεπέρασε την αγορά της Σερβίας και της Ρουμανίας που είναι μεγαλύτερες, την καθιστά επίκεντρο της κινεζικής εταιρείας, η οποία το 2023 παρουσιάζει άνοδο πωλήσεων 15%-17%, ενώ στην Ελλάδα σημειώνει 20% αύξηση σε μηνιαία βάση.
Μερίδιο διεκδικεί και η κινεζική Oppo, λανσάροντας στην ελληνική αγορά νέα μοντέλα μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει και νέες κατηγορίες προϊόντων, πέρα από τα smartphones.
Με παρουσία εδώ και ένα χρόνο στην Ελλάδα η Oppo δίνει ιδιαίτερη σημασία στη χώρα μας καθώς από εδώ διαχειρίζεται άλλες δέκα αγορές στα Βαλκάνια.
Οι κυρίαρχοι παίκτες της παγκόσμιας αγοράς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, η Samsung έχοντας αποστείλει στο δεύτερο τρίμηνο 53 εκατ. συσκευές, έχει μερίδιο αγοράς που φτάνει το 21% και κατέχει την πρώτη θέση.
Στη δεύτερη θέση παραμένει η Apple που πραγματοποίησε 43 εκατ. αποστολές και κατέχει το 17% της παγκόσμιας αγοράς.
Με 33,2 εκατ. αποστολές η Xiaomi βρέθηκε στην τρίτη θέση με μερίδιο αγοράς που φτάνει το 13%, ενώ η Oppo διατήρησε την τέταρτη θέση, με το μερίδιο αγοράς της να φτάνει στο 10%.
Την πεντάδα ολοκληρώνει μια νέα είσοδος, η Transsion Group, που έχει τα εμπορικά σήματα Tecno, Infinix και iTel, «κλέβοντας» τη θέση από τη Vivo.
Η εταιρεία απέστειλε 22,7 εκατ. μονάδες, σημειώνοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 22% και κερδίζοντας το 9% της παγκόσμιας αγοράς.
Διαβάστε ακόμη:
- Έλενα Κρίστενσεν: Εντυπωσιακή στα 54 της, ποζάρει με αποκαλυπτικό κορμάκι
- Super League: Νέα επίθεση Μαρινάκη σε Μπαλτάκο – «Μην προκαλείτε τη νοημοσύνη μας με φαιδρότητες»
- Η Τζέσικα Άλμπα χορεύει twerk και ξεσηκώνει το Instagram (βίντεο)
- Μπέος καταγγέλλει καταστηματάρχες: «Είναι άθλιοι μαυραγορίτες – Πωλούν το εμφιαλωμένο νερό στο Βόλο προς €4-5 την εξάδα»