Σαν να μην έφτανε η κρίση με τους ημιαγωγούς και ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δέχεται ένα ακόμα χτύπημα.
Παράγοντες της ΕΕ ανακοίνωσαν ότι μεγάλες εταιρίες ερευνώνται για παραβίαση των κανονισμών που αφορούν την δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε συνεργασία με την Αρχή Ανταγωνισμού της Βρετανίας ερευνά κάποιες πρακτικές εταιρειών με την όλη διαδικασία να εστιάζει στον τρόπο απόρριψης των αυτοκινήτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
Μέλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε ότι οι πληροφορίες που εξετάζονται αφορούν πιθανή παράνομη συνεργασία αυτών των εταιριών που σχετίζεται με την συλλογή, επεξεργασία και ανάκτηση των αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων όταν πια φθάσουν στο τέλος της ζωής τους και θεωρούνται απόβλητα.
Η Αρχή Ανταγωνισμού έχει βάσιμες υποψίες ότι σε όλη αυτή την αλυσίδα υπάρχουν πρακτικές παράνομου τραστ, στην οποία εμπλέκονται μεγάλοι κατασκευαστές αλλά και άλλοι φορείς της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η έρευνα αφορά τις εταιρείες BMW, Mercedes, VW, Renault, Opel και Ford.
Η Mercedes-Benz έχει αποφασίσει να συνεργαστεί με τις αρχές έχοντας κάνει αίτηση για επιείκεια και ελπίζοντας να μην της επιβληθεί πρόστιμο.
Σε άλλες εταιρίες έγιναν αιφνιδιαστικές έφοδοι από τις αρχές ή τους επιδόθηκαν επιστολές.
Η Ford για παράδειγμα και η BMW δήλωσαν ότι έχουν λάβει αίτημα για να παρέχουν πληροφορίες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά δεν έγινε έρευνα στις εγκαταστάσεις τους. Το ίδιο έγινε και με την VW.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, κάθε χρόνο περίπου 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα αποσύρονται από την κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς, κάθε κατασκευαστής είναι υπεύθυνος για το τι γίνεται στο τέλος της ζωής ενός αυτοκινήτου και είναι υποχρεωμένος να ανακυκλώνει ή να επαναχρησιμοποιεί το 85% του βάρους του.
Οι εταιρίες που θα βρεθούν να παραβιάζουν τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα που φτάνουν έως και το 10% των ετήσιων εσόδων τους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επιβάλει μέσα στην περασμένη δεκαετία πρόστιμα ύψους 2,2 δισ. ευρώ για πρακτικές καρτέλ, ακόμα και σε εταιρίες που κατασκευάζουν τμήματα των αυτοκινήτων όπως φρένα, ζώνες ασφαλείας, αερόσακους κ.ά.