Στα ψηφιακά παρασκήνια του τεχνολογικού κόσμου, μια φαινομενικά απλή κίνηση κρύβει συχνά μεγάλα ποσά και στρατηγικές επενδύσεις. Την Τετάρτη, ο CEO της OpenAI, Sam Altman, δημοσίευσε στο X τη διεύθυνση “chat.com”, η οποία ανακατευθύνει πλέον απευθείας στην πλατφόρμα ChatGPT.

Όμως, για να εξασφαλίσει το “χρυσό” αυτό URL, η OpenAI πλήρωσε ένα ποσό που υπερβαίνει τα 15 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του domain.

Η πώληση του domain

Η διεύθυνση “chat.com” ανήκε μέχρι πρότινος στον Dharmesh Shah, συνιδρυτή και CTO της HubSpot, ο οποίος την είχε αγοράσει στις αρχές του 2023 έναντι 15,5 εκατ. δολάρια. Στο post του για την απόκτηση του domain, ο Shah είχε εξηγήσει πως η απόφασή του βασιζόταν στην πίστη ότι η “εμπειρία χρήστη μέσω συνομιλίας” (Chat-based UX) θα είναι το επόμενο μεγάλο βήμα στο λογισμικό. Όπως ο ίδιος περιέγραψε, “Η επικοινωνία με τους υπολογιστές μέσω φυσικής γλώσσας είναι πολύ πιο διαισθητική. Αυτό γίνεται εφικτό χάρη στην Τεχνητή Νοημοσύνη”.

Η ιστορία του domain αποκτά όμως ενδιαφέρον, καθώς μόλις μερικούς μήνες αργότερα ο Shah πούλησε τη διεύθυνση χωρίς να αποκαλύψει το ποσό ή τον αγοραστή. Ο ίδιος αρκέστηκε να επιβεβαιώσει πως το ποσό ξεπερνούσε την αρχική του επένδυση. Μετά τη δημοσιοποίηση της αγοραπωλησίας, ο Shah επιβεβαίωσε μέσω του X ότι ο αγοραστής ήταν η OpenAI και άφησε να εννοηθεί πως η εξαγορά ίσως έγινε με μετοχές, παρά με μετρητά.

Ανανέωση του branding

Η νέα αυτή κίνηση, και η “απώλεια” του GPT από το domain name, φαίνεται να υποδεικνύει την κατεύθυνση της OpenAI για ανανέωση του branding της. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η εταιρεία ανακοίνωσε τα νέα της μοντέλα συλλογιστικής “o1”, τα οποία σηματοδοτούν μια φάση “πιο συνετών ονομάτων”, όπως ανέφερε ο Bob McGrew, πρώην Chief Research Officer της OpenAI.

Η αγορά “ματαιόδοξων domains” είναι συνήθης πρακτική για κολοσσούς που επενδύουν σε ισχυρές διαδικτυακές ταυτότητες. Πριν λίγους μήνες, η startup Friend απέκτησε το friend.com για 1,8 εκατ. ευρώ. Όμως, όταν μια εταιρεία σαν την OpenAI, με χρηματοδότηση 6,6 δισ. ευρώ, δαπανά πάνω από 15 εκατ. ευρώ για ένα URL, το ποσό αυτό είναι για εκείνη κυριολεκτικά “σταγόνα στον ωκεανό”.