Νέο Δελχί- Αθήνα από το 2026. Αυτό τουλάχιστον φαίνεται να είναι το πλάνο για την αεροπορική χαμηλού κόστους από την Ινδία, την IndiGo Airlines, η οποία έχει ήδη γνωστοποιήσει από τις αρχές του 2025 την πρόθεσή της για ενίσχυση της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά, ξεκινώντας από βασικά αεροδρόμια- κόμβους και συνεχίζοντας σε στρατηγικές αγορές με ισχυρή δυναμική, στο πλαίσιο της πολιτικής της για ανάπτυξη σε πιο μακρινούς προορισμούς, πέραν της Ασίας.
Στο πλαίσιο αυτό, την περασμένη εβδομάδα, η διοίκηση της αεροπορικής που αποτελεί τη μεγαλύτερη ινδική αεροπορική χαμηλού κόστους, βρέθηκε στην Αθήνα για επαφές και συναντήσεις σε μία συγκυρία όπου είναι δεδομένο και το ελληνικό ενδιαφέρον για απευθείας αεροπορική σύνδεση με την Ινδία.
Αλλωστε είναι γνωστό προς την κατεύθυνση αυτή και το πλάνο του μεγαλύτερου εγχώριου αερομεταφορέα, της AEGEAN να εντάξει επίσης στο πλάνο της το σχεδιασμό για επέκταση προς Ανατολάς από το τέλος του 2026, όταν θα έχει παραλάβει και τη νέα γενιά αεροσκαφών από την Airbus για πιο μακρινές διαδρομές.
Την περασμένη εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της IndiGo κ. Peter Engels πραγματοποίησε συνάντηση και με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη– πέραν και των επαφών που είχε με στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας- συζητώντας το πλάνο της αεροπορικής να εκκινήσει αεροπορική σύνδεση με την Αθήνα στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής επέκτασης που επιχειρεί τώρα γενικότερα η αεροπορική.
Ο κ. Εlbers βρίσκεται στο τιμόνι της IndiGo από το Σεπτέμβριο του 2022 και είναι από τα γνωστά στελέχη και …βετεράνος του κλάδου των αερομεταφορών έχοντας διανύσει σχεδόν τρείς δεκαετίες στον όμιλο της KLM όπου κατείχε τελευταία, την περίοδο 2014- 2022 τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στον όμιλο.
Τώρα, η επέκταση στην Αθήνα εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο ανάπτυξης της αεροπορικής του κλάδου των πιο μακρινών συνδέσεων σε αγορές όπου φαίνεται ότι υπάρχει ισχυρή δυναμική και σύνδεση μεταξύ τους όπως είναι αυτή της ινδικής με την ελληνική αγορά, τόσο στον τουρισμό όσο και κομμάτι του επιχειρείν.
Την ίδια στιγμή, η IndiGo είχε ανακοινώσει ούτως ή άλλως από τον περασμένο Μάρτιο την πρόθεσή της να διεθνοποιηθεί περαιτέρω με επέκταση στην Ευρώπη, ξεκινώντας από μεγάλες αγορές όπως η Ολλανδία, στον κεντρικό αεροπορικό «κόμβο» του Αμστερνταμ αλλά και το Ηνωμένο Βασίλειο, με το ραντάρ της να περιλαμβάνει και τη Γαλλία.
Επιπλέον, ρόλο για το «άνοιγμα» στην Ελλάδα της Indigo έχει παίξει και η μικρότερη δραστηριότητα στο αεροδρόμιο της Αθήνας σε ό,τι έχει να κάνει με την παρουσία αεροπορικών σε πιο μακρινά δρομολόγια:
Από την πλευρά του και ο Διεθνής Αερολιμένας της Αθήνας αντίστοιχα καταβάλλει προσπάθειες το τελευταίο διάστημα για προσέλκυση πιο μακρινών δρομολογίων, με την Ινδία και ειδικά πόλεις όπως το Νέο Δελχί και τη Βομβάη (δύο από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς και τουριστικούς προορισμούς) να αποτελούν βασικές αγορές- στόχους για το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Η Ινδία αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες τουριστικές δυνάμεις διεθνώς με αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη και δαπανες για ταξίδια που εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσουν τα 45 δισ. δολάρια το 2030.
Από την πλευρά της IndiGo και με σκοπό την επέκτασή της σε πιο μακρινά δρομολόγια, η εταιρεία ανακοίνωσε μόλις την περασμένη εβδομάδα την επέκταση της αρχικής της συμφωνίας με τη Norse Atlantic για τη μίσθωση δύο επιπλέον Boeing Dreamliner 787-9. Tα δύο αυτά αεροσκάφη, το πέμπτο και το έκτο που εντάσσονται στη συνεργασία με τη Norse, αναμένεται να ξεκινήσουν να επιχειρούν μέχρι τις αρχές του 2026, εξυπηρετώντας διαδρομές μεγάλων αποστάσεων εκτός Ινδίας.
Ο συνολικός αριθμός των αεροσκάφη ευρείας ατράκτου στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής συνεργασίας ανέρχονται πλέον σε έξι, εκ των οποίων το ένα ήδη επιχειρεί στη γραμμή Δελχί-Μπανγκόκ της IndiGo από την 1η Μαρτίου 2025.
Η IndiGo διαθέτει έναν στόλο με πάνω από 400 αεροσκάφη, εκτελώντας κοντά στις 2.200 καθημερινές πτήσεις και συνδέοντας πάνω από 90 προορισμούς εσωτερικού και πάνω από 40 διεθνείς προορισμούς, ενώ ο αριθμός των ταξιδιωτών της σε ετήσια βάση ξεπερνά τα 118 εκατομμύρια.
Η εταιρεία βρέθηκε στην 4η θέση για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού ως προς την ακρίβεια των πτήσεων, σύμφωνα με την κατάταξη από την εταιρεία ανάλυσης αερομεταφορών Cirium (Μάριος 2025), ενώ διαθέτει και από τους πιο νέους στόλους αεροσκαφών μέσης ηλικίας 4,38 ετών.
Διαβάστε ακόμη:
- Σπάνια έργα και «βαριές» υπογραφές στο Greek Sale του οίκου Bonhams
- Μήνας road shows, Γενικών Συνελεύσεων και μερισμάτων για τις τράπεζες
- Διπλό crash test για την ελληνική οικονομία: Fitch και Scope αξιολογούν την πρόοδο του 2025
- Προσωπικός Αριθμός: ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ταυτότητα, όλα σε ένα – Πότε έρχεται, πώς θα τον αποκτήσουμε