«Φωτιά» πήραν οι τιμές τον Ιανουάριο στην Ελλάδα, με τον πληθωρισμό στον πρώτο μήνα του 2022 να σπάει κάθε προηγούμενο ρεκόρ και να αγγίζει το 6,2%.

Το ράλι των ανατιμήσεων «οδηγούν» για έναν ακόμα μήνα οι τιμές της ενέργειας, αφού το φυσικό αέριο έχει αυξηθεί κατά… 154.8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, το ηλεκτρικό ρεύμα έχει ανατιμηθεί κατά 56,7% και το πετρέλαιο θέρμανσης κατά 36%.

Οι καταναλωτές πλήρωσαν ακριβότερα τα τρόφιμα, με τις τιμές στο αρνί και το κατσίκι να είναι αυξημένες κατά 17,6%, στο ελαιόλαδο κατά 15,4% και στις πατάτες κατά 12,3%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

«Φωτιά» οι ανατιμήσεις

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο του 2022 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021 ενισχύθηκε κατά 6,2%, καθώς υπήρξαν ανατιμήσεις στους εξής δείκτες:

  • 5,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλεύρι και άλλα δημητριακά, ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, γιαούρτι, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, λοιπά τρόφιμα, καφέ, χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αλλαντικά.
  • 7,0% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 22,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
  • 3,0% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 11,1% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  • 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 1,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.