Σε υψηλά επίπεδα παραμένει ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, στο 11,4% τον Αύγουστο 2022, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, με τον δείκτη τιμών καταναλωτή να σημειώνει οριακή αποκλιμάκωση σε σχέση με το 11,6% του Ιουλίου.

Παρά τη μικρή αποκλιμάκωση στον ρυθμό ανόδου του πληθωρισμού, τους τελευταίους 12 μήνες καταγράφηκαν σημαντικές ανατιμήσεις τόσο στον τομέα της ενέργειας, όσο και στη διατροφή, το πακέτο διακοπών και τις υπηρεσίες.

Οι ανατιμήσεις βάζουν φωτιά στον οικογενειακό προϋπολογισμό, καθώς οι τιμές στο φυσικό αέριο έχουν εκτοξευθεί κατά 261,3%. Στο λεγόμενο «καλάθι της νοικοκυράς», ανατιμήσεις καταγράφηκαν σ Έλαια και λίπη (25,5%), Ψωμί και δημητριακά (18,5%), Γαλακτοκομικά και αυγά (18%), Κρέατα γενικά (17,1%), Καφέ- κακάο- τσάι (12,5%), Λοιπά τρόφιμα (11,4%), Λαχανικά γενικά (7,9%), Ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά (6,3%), Μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων (5,5%), Αλκοολούχα ποτά μη σερβιριζόμενα (4,3%), Ψάρια γενικά (3,7%) και Φρούτα γενικά (1,7%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,3% τον μήνα Αύγουστο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2022, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών.

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 1,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, αλλαντικά, ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, παγωτά, σάλτσες-καρυκεύματα, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά.
• 0,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.
• 1,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
• 2,0% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, νοσοκομειακή περίθαλψη.
• 0,3% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστείακαφενεία.
• 0,8% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας

– Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 7,8% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
• 4,1% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα.

Διαβάστε ακόμη: