Το σύστημα Peugeot 48V αποτελείται από βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων νέας γενιάς, σε συνδυασμό με ένα νέο 6τάχυτο ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και ηλεκτροκινητήρα.
Θα προσφέρεται στα 3008 και 5008, πριν επεκταθεί και σε άλλα μοντέλα, συμπληρώνοντας την ήδη εκτεταμένη οικογένεια ηλεκτροκίνητων κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων των plug – in υβριδικών, των αμιγώς ηλεκτρικών και εκείνων με κυψέλες καυσίμου.
Με μια μπαταρία που επαναφορτίζεται κατά την οδήγηση, η νέα τεχνολογία παρέχει επιπλέον ροπή σε χαμηλές στροφές κινητήρα και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 15% (από 126 γμ CO2/χλμ στο 3008 και από 128 γμ CO2/χλμ στο 5008). Στην αστική οδήγηση, ένα SUV κατηγορίας C που είναι εξοπλισμένο με το σύστημα Hybrid μπορεί να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου σε ηλεκτρική λειτουργία με 100% μηδενικές εκπομπές. Ο οδηγός ενημερώνεται για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος μέσω του ακουστικού Peugeot i-Cockpit® και οι διάφορες λειτουργίες μπορούν να ενεργοποιηθούν αυτόματα. Στην καθημερινή οδήγηση, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης και οι ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται ή χωριστά για τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας.
Κατά τη διάρκεια ισχυρής επιτάχυνσης, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή στον βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές.
Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, ο κινητήρας βενζίνης διακόπτεται και ο ηλεκτροκινητήρας γίνεται γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας 48 V.
Το όχημα κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτρικό κινητήρα σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων, στην πόλη σε μικρές αποστάσεις και όταν κάνει ελιγμούς.
Εξοικονόμηση καυσίμου
Σε σύγκριση με έναν μη ηλεκτρικό βενζινοκινητήρα με συγκρίσιμα χαρακτηριστικά, ο κινητήρας Hybrid προσφέρει μέση εξοικονόμηση καυσίμου περίπου 1 λίτρο/100 χλμ. σε ένα SUV κατηγορίας C (WLTP συνδυασμένος κύκλος). Αυτή η εξοικονόμηση επιτυγχάνεται κυρίως στην πόλη (- 2,5 λτ/100 χλμ.) και στον δρόμο (- 0,7 λτ/100 χλμ), ενώ η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο παραμένει αμετάβλητη. Αυτή η απόδοση μεταφράζεται σε μέση μείωση κατά 20 γμ./χλμ. στις εκπομπές CO2 (σύμφωνα με τον συνδυασμένο κύκλο WLTP) στα 3008 και 5008.
Σε υψηλότερες ταχύτητες (έως 145 χλμ./ώρα), ο κινητήρας καύσης σταματά όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του γκαζιού με σταθερή ταχύτητα και όταν επιβραδύνει.
Όταν ο οδηγός καλείται να πάρει τη «σκυτάλη» σε χαμηλή ταχύτητα, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή με μια εφάπαξ ώθηση που αντισταθμίζει το χρόνο απόκρισης του turbo. Αυτό θα μειώσει τα κατεβάσματα ταχυτήτων και θα προσφέρει άνεση και δυναμική οδήγηση. Όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι πλήρως, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει επιπλέον 9 kW (περίπου 12 ίππους) ισχύ.
Όλα τα μέρη που συνθέτουν αυτόν τον νέο κινητήρα βρίσκονται κάτω από το καπό, εκτός από την μπαταρία 48 V, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα των Peugeot 3008 και 5008.
Ο βενζινοκινητήρας PureTech 1,2 λίτρων
Αυτή είναι μια νέα γενιά βενζινοκινητήρα PureTech ειδικά σχεδιασμένη για βέλτιστη ενσωμάτωση με υβριδισμό:
- 3 κύλινδροι και 1199 κ. εκ.
- Ισχύς 13 ίππων (100 kW) στις 5500 σ.α.λ.
- Ροπή 230 Nm στις 1750 σ.α.λ.
- Μεταβλητή γεωμετρία για βελτιωμένη απόδοση κινητήρα
- Αλυσίδα (χαμηλό κόστος συντήρησης)
- Λειτουργία κύκλου Miller για καλύτερη θερμική απόδοση καύσης
- Πρότυπο Euro 6.e.
Ο υβριδικός κινητήρας PEUGEOT 48V περιλαμβάνει ένα νέο ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων χωρίς διακοπή ροπής, ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικά συστήματα. Το περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων φιλοξενεί επίσης τον ηλεκτροκινητήρα, το μετατροπέα και την ECU, που βελτιστοποιεί το μέγεθος και το βάρος του οχήματος και εγγυάται άριστες επιδόσεις οδήγησης.
Ειδικότερα, ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, αναπτύσσει μέγιστη ισχύ 21 kW (28 ίππων) και ροπή 55 Nm. Επιτρέπει στο όχημα να κινείται 100% ηλεκτρικά για χαμηλές απαιτήσεις ροπής και βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να μειώσει την κατανάλωσή του. Κατά την επιβράδυνση, ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας 48V του υβριδικού συστήματος. Παρέχει επίσης την κύρια εκκίνηση για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με τη βοήθεια του ιμάντα – μίζα.
Αυτός ο εκκινητής με ισχύ 48 V διασφαλίζει ότι ο κινητήρας καύσης επανεκκινείται μέσω του ιμάντα αξεσουάρ. Επιτρέπει γρήγορες και διαφανείς εκκινήσεις. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 48V έχει μικτή χωρητικότητα 898Wh και διαθέσιμη χωρητικότητα 432Wh. Έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί το ίδιο επίπεδο απόδοσης σε όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος και συνοδεύεται από αρχική εγγύηση 8 ετών/160.000 χλμ.
Η μπαταρία 48V είναι τοποθετημένη, όπως προαναφέραμε, κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα. Όπως τονίζουν οι ιθύνοντες της Stellantis, αυτή η διάταξη προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την εγκατάσταση πίσω καθίσματος και σημαίνει ότι:
- Διατίθεται ολόκληρος ο εσωτερικός χώρος,
- Διατηρείται ο πλήρης όγκος του πορτμπαγκάζ,
- Βελτιστοποιούνται οι απώλειες ενέργειας που σχετίζονται με το μήκος των καλωδίων,
- Διατηρείται η απόλαυση της οδήγησης χάρη στη σωστή κατανομή των μαζών (μπαταρία στο κέντρο του οχήματος).
Χαμηλή και υψηλή τάση
Τα 3008 και 5008 ενσωματώνουν δύο ηλεκτρικά δίκτυα. Ένα δίκτυο χαμηλής τάσης 12V για την τροφοδοσία του εξοπλισμού του αυτοκινήτου και ένα δίκτυο υψηλής τάσης 48V για την τροφοδοσία του υβριδικού συστήματος. Η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα 48V. Ένας μετατροπέας τάσης DC χρησιμοποιείται για τη μεταφορά της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο 12V του αυτοκινήτου.
Τα μοντέλα της Peugeot, λοιπόν, που θα είναι εξοπλισμένα με το νέο υβριδικό κινητήρα, διαθέτουν συγκεκριμένη οθόνη. Η ψηφιακή οθόνη δείχνει 100% ηλεκτρική οδήγηση (ταχύμετρο σε μπλε χρώμα), τη ροή ενέργειας στο σύστημα, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, την κατάσταση λειτουργίας της μέσω ενός μετρητή ισχύος (Charge, Eco, Power) και το ποσοστό της απόστασης που διανύθηκε σε ηλεκτρική λειτουργία οποιαδήποτε στιγμή ή στο τέλος του ταξιδιού.
Επιπλέον, αυτά τα μοντέλα θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) το οποίο εκπέμπει ήχο έξω με ταχύτητα έως και 30 χλμ./ώρα για να προειδοποιεί τους πεζούς και τους ποδηλάτες ότι το όχημα πλησιάζει.
Αυτός ο κινητήρας αντικαθιστά το PureTech 130 EAT8 και σύντομα θα είναι διαθέσιμος σε άλλα μοντέλα της Peugeot (208 – 2008 – 308 – 308 SW και 408). Τα Peugeot 3008 και 5008 Hybrid θα παράγονται στο εργοστάσιο του Σοσό και θα πωλούνται στην Ευρώπη από το δεύτερο τρίμηνο του 2023.