Tο νέο Peugeot 3008 σχεδιαστικά δεν έχει καμία σχέση με τον προκάτοχο του, στην άνεση, αλλά και στο «πάτημα».

Και σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά, μόνο τυχαίο δεν είναι αυτό καθώς το νέο 3008 είναι το πρώτο μοντέλο που αναπτύχθηκε στη νέα πλατφόρμα του Ομίλου Stellantis, την STLA Medium.

Έρχεται μεγαλύτερο σε όλες τις εξωτερικές διαστάσεις, άρα και σε ανέσεις, και οι αριθμοί σε μήκος/πλάτος/ύψος, είναι, 4.542/1.895/1.641 χλστ. με τις αντίστοιχες διαστάσεις του προκατόχου του 4.447/1.841/1.624 χλστ. Ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 520 λίτρα ενώ υπάρχει χώρος για ρεζέρβα. Να αναφέρουμε και τα 198 χλστ. απόσταση από το έδαφος.

Από σχεδιαστικής άποψης το νέο γαλλικό μοντέλο προβάλει μια διαφορετική SUV αισθητική, που την ονομάζει fastback με κυρτό το πίσω κρύσταλλο, με διακριτική αεροτομή.

Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η κυψελωτή μάσκα, τα φώτα τύπου κουρτίνας, συνέχεια κατά κάποιον τρόπο των λεπτών Led προβολέων, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, τις μεγάλες εισαγωγές στα άκρα  του προφυλακτήρα ενώ η ονομασία του μοντέλου αναγράφεται και σε μια μαύρη φάσα μεταξύ μάσκας και καπό κινητήρα.

Κάτι αντίστοιχο συναντάμε και στο πίσω μέρος της κάθετης επιφάνειας του καπό των αποσκευών που τη χωρίζει επίσης μια μαύρη λωρίδα με ανάγλυφα τα γράμματα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Γενικά οι κάθετες επιφάνειες «παίζουν» αρκετά στο νέο 3008, όπως εκτός από το πίσω καπό δίνουν το «παρών» και στο πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου, ενώ την εικόνα τη «γεμίζουν» και οι τροχοί 19 ιντσών με ελαστικά 225/55. Στη θέα του νέου 3008, η Peugeot προχώρησε σε ριζική αλλαγή και όχι ακολουθώντας κάποιο lifting.

Σε ότι αφορά το εσωτερικό, η φιλοσοφία του i-cockpit περνά σε άλλο επίπεδο με όλα να ξεκινούν και να τελειώνουν στην κυρτή ψηφιακή οθόνη 21 ιντσών.Είναι το πρώτο μοντέλο της Peugeot που τοποθετεί στα μοντέλα της την κυρτή πανοραμική οθόνη, στο δίεδρο ταμπλό το οποίο και αυτό ξεχωρίζει αισθητικά τις καινοτομίες ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου δε βρίσκεται πλέον στη βάση της κονσόλας, αλλά στο ταμπλό, δίπλα ακριβώς από τη μπουτόν start stop του κινητήρα.

Άφθονοι χώροι μικροαντικειμένων βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα καθώς και μια έξυπνη βάση για επαγωγική φόρτιση του smart phone Φαρδιά και άνετα τα καθίσματα, επιλογές ατμοσφαιρικού φωτισμού και φυσικά το μικρό νέας σχεδίασης τιμόνι με τα χειριστήρια. Είναι αλλιώς όταν κάθεσαι στο εσωτερικό του νέου 3008 και εκτιμάς την προσπάθεια στο να «ανέβει» ακόμα πιο ψηλά.

Tι κινεί όμως το νέο 3008, που δεν υπάρχει περίπτωση να μην το χαζέψεις στη θέα του. 3κύλινδρη «καρδιά» 1.2 λίτρων, απόδοσης 136 ίππων, που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt με την μπαταρία 0,9 kWh τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Το ηλεκτρικό μοτεράκι αποδίδει 21 kW, 29 ίπποι, με 55 Nm ροπής, που βοηθάει κυρίως στις εκκινήσεις. Ισχύς λοιπόν του κινητήρα τεχνολογίας Pure Tech 136 ίπποι με 230 Nm ροπής. Το κιβώτιο νέο και αυτό διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Όμως αυτό που στην κυριολεξία σε κερδίζει είναι η οδική συμπεριφορά. Η ακρίβεια του τιμονιού, το πως αναπτύσσεται στο δρόμο, η ποιότητα κύλισης, η λειτουργία των αναρτήσεων, που δε «χτυπάνε» σε καμία περίπτωση οι οποίες φέρουν και σωστές διαστάσεις ελαστικών, ενώ σε εκπλήσσει το πως περνάει στο ανάγλυφο του χωματόδρομου.

Είπαμε δεμένο, είπαμε συμπαγές, «γράψε» και οικονομικό με την κατανάλωση να έχει κυμανθεί στα 8,1 λίτρα/100 χλμ.  H τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 201 χλμ./λωρα, για τα 0-100 ο χρόνος είναι 10,2 δευτ. και οι εκπομπές 124 γρ./χλμ

Δε θα κερδίσει τους φίλους των επιδόσεων, όπως τους έχει μάθει η Peugeot κατά το παρελθόν με τα Rallye και τα GTI, καθώς αυτές οι εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Το νέο 3008 θα τους κερδίσει με το στυλ, τις ανέσεις, την τεχνολογία, τον εξηλεκτρισμό, αυτά δηλαδή που «μετρούν» σήμερα περισσότερο. Με την αισθητική να είναι άκρως υποκειμενική υπόθεση, ασχέτως εάν το νέο 3008 δίνει λάμψη στη μουντή άσφαλτο, γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι η Peugeot έχει δώσει έμφαση στην υψηλού επιπέδου ασφαλή οδική συμπεριφορά, χάρη στη νέα πλατφόρμα με αποτέλεσμα να οδηγείς ένα ιδιαίτερα συμπαγές αυτοκίνητο. Σαφώς πιο άνετο από τον προκάτοχό του και σαφώς αισθητά καλύτερο σε όλες τις παραμέτρους.

Ο Κάρλος Ταβάρες, αυτός ο δαιμόνιος διευθύνων σύμβουλος της Stellantis κατάλαβε πως πρέπει να παίξει το παιχνίδι με την  Peugeot, στα δύσκολα μονοπάτια της premium, και εκπτώσεις δεν έκανε…

Οι τιμές αναμένονται και αν μας ρωτάτε που θα τοποθετούσαμε την έκδοση 1,2 Hybrid 136 e-DCS6 Allure, γύρω στα 38.500 ευρώ θα εστιάζαμε…

Διαβάστε ακόμη