Δυο «βήματα» προς τα εμπρός έκανε το Peugeot 208, καθώς ανανεώθηκε και ταυτόχρονα εμπλούτισε την εξηλεκτρισμένη του γκάμα.

Το μικρότερο μοντέλο της γαλλικής εταιρείας, πλέον διατίθεται όχι μόνο με αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, αλλά για πρώτη φορά και με ήπια υβριδική, με την οποία μας συστήνεται το κόκκινο 208 των φωτογραφιών.

Ξεκινώντας από το αισθητικό κομμάτι, το φρεσκαρισμένο 208 εκπέμπει πλέον περισσότερο δυναμισμό, χάρη στις στοχευμένες επεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στην εξωτερική του εικόνα. Τα βλέμματα τραβούν αμέσως τα νέα κάθετα τοποθετημένα Led φώτα ημέρας που αποτελούνται από τρεις στενόμακρες λωρίδες στα άκρα του προφυλακτήρα.

Στην επανασχεδιασμένη φαρδιά μάσκα συναντάμε το νέο λογότυπο της Peugeot και άφθονες χρωματικές πινελιές, οι οποίες είναι ασορτί με το υπόλοιπο αμάξωμα. Ενημερωμένοι είναι οι μπροστινοί full Led προβολείς, ενώ τεχνολογίας Led είναι επίσης τα πίσω φωτιστικά σώματα, που επικοινωνούν μεταξύ τους με μια μαύρη λωρίδα, στην οποία αναγράφεται το όνομα της Peugeot.

Στο σύνολο προσδίδουν οι δίχρωμες ζάντες νέας σχεδίασης των 16 ιντσών και το μαύρο γυαλιστερό χρώμα, το οποίο συναντάμε στα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών, η κεραία τύπου πτερύγιο καρχαρία, η αεροτομή οροφής και το κάτω τμήμα του πίσω προφυλακτήρα. Ο αστικός χαρακτήρας του ανανεωμένου 208 δεν αλλοιώνονται, καθώς διατηρεί τις συμπαγείς του διαστάσεις με μήκος 4.055 χλστ., πλάτος 1.745 χλστ. και ύψος 1.430 χλστ.

Προχωρώντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου 208, η εξελιγμένη σχεδιαστική φιλοσοφία i-cockpit της Peugeot είναι σίγουρα το σημείο αναφοράς. Το χαρακτηριστικό μικρής διαμέτρου τιμόνι, με τις δυο ακτίνες και τη σχεδόν επίπεδη βάση, παραμένει τοποθετημένο κάτω από το ψηφιακό πίνακα οργάνων, κρύβοντας ένα τμήμα από τις χαμηλότερες ενδείξεις της οθόνης 10 ιντσών. Ίδιο μέγεθος έχει η ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό κεντρική οθόνη αφής, η οποία υποστηρίζει ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto για smartphones.

Χαμηλότερα βρίσκονται οι διακόπτες που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου, η επιφάνεια για επαγωγική φόρτιση του smartphone και ο αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα. Η ποιότητα των υλικών διεκδικεί δάφνες, για τα δεδομένα πάντα της κατηγορίας, με μαλακό πλαστικό να καλύπτει το επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ άφθονη είναι η χρήση μαύρου γυαλιστερού και τύπου carbon διακοσμητικού υλικού.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες εξαρτώνται από τη σωματική διάπλαση οδηγού και συνοδηγού. Θα θέλαμε όμως οι πίσω πόρτες να έχουν λίγο φαρδύτερο άνοιγμα, ώστε να διευκολύνουν την επιβίβαση-αποβίβαση. Ικανοποιητικά κρίνονται, πάλι για τα δεδομένα της κατηγορίας, τα 352 λίτρα (ίδια χωρητικότητα με τις μη εξηλεκτρισμένες εκδόσεις) που προσφέρει το πορτμπαγκάζ, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, αυξάνεται στα 1.163 λίτρα.

Μόνο η ένδειξη Hybrid στο πίσω δεξί τμήμα υποδηλώνει οπτικά ότι το συγκεκριμένο 208 διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση. Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ο αναβαθμισμένος άμεσου ψεκασμού πολλαπλών σημείων και υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech, ο οποίος εξακολουθεί να αποδίδει 100 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 205 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.), ενώ λειτουργεί σε κύκλο Miller.

Ωστόσο συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 28 ίππων και 55 Nm ροπής, καθώς και με μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,9 kWh. Το ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται ενσωματωμένο στο νέο αυτόματο 6αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (e-DCS6), με το οποίο συνεργάζεται αποκλειστικά το ήπια υβριδικό 208.

Οδηγοκεντρικό με χαμηλή κατανάλωση

Βασικός στόχος είναι η απόδοση, αν και οι επιδόσεις σίγουρα δεν έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,8 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 193 χλμ./ώρα (το νέο 208 Hybrid διατίθεται και με ισχυρότερη έκδοση 136 ίππων).

Σημαντικό όφελος προκύπτει για τη μέση κατανάλωση καυσίμου, ειδικά μέσα στην πόλη, καθώς καταγράψαμε κοντά στα 5,8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 4,5 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 102 γρ./χλμ. που απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας), ενώ μόνο υπό πίεση σπας το «φράγμα των 7,0 λίτρων/100 χλμ.

Σύμφωνα με την Peugeot το νέο 208 Hybrid επιτυγχάνει 15% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση, καθώς εντός της πόλης λειτουργεί σε ποσοστό 50% με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι πράγματι σε χαμηλές ταχύτητες, στην εκκίνηση και στις μανούβρες δουλεύει μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ ξεκουράζοντας το θερμικό κινητήρα, κάτι που συναντάμε κυρίως σε full υβριδικά συστήματα.

Ο οδηγός αντιλαμβάνεται επίσης την αμεσότερη απόκριση στο γκάζι, τόσο στην εκκίνηση όσο και στις ρεπρίζ, που οφείλονται στον επικουρικό ρόλο του ήπιου υβριδικού συστήματος. Αυτό που σίγουρα δεν αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι η τρικύλινδρη φύση του θερμικού κινητήρα, καθώς απουσιάζουν θόρυβοι και τριγμοί.

Το 208 διατηρεί το διακριτικά σπορτίφ οδηγικό του χαρακτήρα, με το κοφτερό και γρήγορο τιμόνι που παρέχει αρκετή και σαφή πληροφόρηση, ενώ το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τη λίγο σφιχτή ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά/ημιάκαμπτος πίσω) δίνει τον απαραίτητο τόνο για λίγο πιο δυναμικές αναζητήσεις, συγκρατώντας από κλίσεις στις στροφές, χωρίς να αλλοιώνει την άνεση, έχοντας καλή απορροφητικότητα.

Εμπιστοσύνη εμπνέουν τα δυνατά και αποτελεσματικά φρένα με δίσκους εμπρός-πίσω, ξεκούραση στις αστικές κυρίως διαδρομές φέρνει το αυτόματο κιβώτιο που εκτελεί γρήγορα και ομαλά τις αλλαγές σχέσεων, διαθέτοντας και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητο έλεγχο.

Η προσθήκη του ήπιου υβριδικού συστήματος στη γκάμα του ανανεωμένου 208 μοιάζει με το κομμάτι που έλλειπε από το «παζλ» του εξηλεκτρισμού, ενώ με αρχική τιμή τα 23.400 ευρώ, στην εξοπλιστική έκδοση Active, «κουμπώνει» εύκολα σε όσους αναζητούν οικονομικότερες μετακινήσεις, χωρίς το βάσανο των επαναφορτίσεων.

Διαβάστε ακόμη: