Πέθανε σε ηλικία 86 ετών ο εκδότης Κώστας Καββαθάς.

Γεννήθηκε στην Αθήνα του 1939, στα δύσκολα χρόνια της κατοχής και του εμφυλίου όπως αρέσκεται να λέει ο ίδιος και τελείωσε το 2ο Γυμνάσιο Αρρένων.

Από πολύ νωρίς έδειξε το ενδιαφέρον του για τα αεροπορικά δρώμενα και έτσι το 1957 εκπαιδεύτηκε στο Αεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως, όπου και έβγαλε άδεια χειριστή ανεμόπτερου.

Την επόμενη χρονιά (1958) πήγε στην Μεγάλη Βρετανία όπου φοίτησε στη σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών του London Northern Polytechnic, έως και το 1960.

Μπορεί να μην ολοκλήρωσε τις σπουδές του αλλά ήρθε πολύ κοντά με τον κόσμο του αυτοκινήτου -και σε αγωνιστικό επίπεδο- μιας και τότε η Μεγάλη Βρετανία ήταν ένα από τα επίκεντρά του.

Η δημοσιογραφική του διαδρομή ξεκίνησε το 1959 στο περιοδικό «Ταχύτης», διακόπηκε για τη στρατιωτική του θητεία και συνεχίστηκε το 1963 στην εφημερίδα «Μεσημβρινή», όπου για τρία χρόνια διατηρούσε τη στήλη αυτοκινήτου, ενώ στη συνέχεια εργάστηκε στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας Άλφα.

Λίγο αργότερα χρονολογείται και η πρώτη του προσπάθεια να εκδώσει δικό του περιοδικό, μαζί με το Γιάννη Μπαρδόπουλο, το Τροχοί & Δρόμοι, η οποία όμως διακόπηκε λίγο πριν το τυπογραφείο.

Μετά από ένα σύντομο πέρασμα από το Νέο Αυτοκίνητο, εντάχθηκε στο επιτελείο του περιοδικού Αuto Eξπρές, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1967. Σύντομα ανέλαβε εκεί και τη θέση του αρχισυντάκτη, διαδεχόμενος τον Κυριάκο Κοροβηλά.

Ο Κώστας Καββαθάς εργάστηκε και στην τηλεόραση (ΕΙΡΤ), όπου η πιο σημαντική στιγμή του ήταν ότι μαζί με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη περιέγραψε ζωντανά την αποστολή του Απόλλωνα 11 και της προσελήνωσης.

Στη μικρή οθόνη επέστρεψε με το Mega Channel και με την πρώτη εκπομπή για το αυτοκίνητο της ελληνικής τηλεόρασης που λεγόταν «Τροχοί & Δρόμοι».

Τον Οκτώβριο του 1970, ίδρυσε μαζί με τη σύζυγό του Σοφία τις Τεχνικές Εκδόσεις και τους 4Τροχούς, ενώ στην πορεία προστέθηκαν και πολλοί άλλοι γνωστοί τίτλοι, με ποιο σημαντικούς τους Πτήση & Διάστημα, Ήχος & Hi-Fi, Ram, 2 Τροχοί, καθώς και ο ραδιοφωνικός σταθμός «Εν Λευκώ».

Παράλληλα αρθρογραφούσε στο εβδομαδιαίο περιοδικό Επίκαιρα, συνεργάστηκε με την Καθημερινή το 1990 και για ένα μικρό χρονικό διάστημα, στο Βήμα από το 1991 έως το 1998 και στο Πρώτο Θέμα από το πρώτο φύλλο του έως και το 2012.

Στο ενεργητικό του Κώστα Καββαθά περιλαμβάνονται τα βιβλία «Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα» του Richard von Frankenberg που μετέφρασε στα ελληνικά το 1972 μαζί με δύο ακόμη διακεκριμένους συναδέλφους του, το «Οδηγώντας: Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού», καθώς και το «Ασημόσπιτο» που έχει εκδοθεί πρόσφατα.

Ο Κώστας Καββαθάς μετείχε στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου της εποχής. Στο παλμαρέ του περιλαμβάνονται 5 συμμετοχές σε Ράλλυ Ακρόπολις καθώς και σε δεξιοτεχνίες, αναβάσεις και σιρκουί οδηγώντας Peugeot 204 και ΝSU 1200 TT με το ψευδώνυμο Πηλέας.

Επίσης είχε πιλοτάρει αρκετούς τύπους αεροσκαφών, ενώ έχει πετάξει με περισσότερα από 23 μαχητικά.

Ο Κώστας Καββαθάς διετέλεσε μέλος της επιτροπής του ευρωπαϊκού «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» (COTY) από το 1984 έως και το 2004, ενώ είχε διατελέσει δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Αθηναίων με το συνδυασμό του Αντώνη Τρίτση,

Επίσης ήταν εμπνευστής του 1ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου για τα Καθαρά Αυτοκίνητα και του 1ο Eco-Rally στην Πανεπιστημιούπολη της Αθήνας μαζί με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (1997) καθώς και της πρωτοβουλίας Φαέθων 2004.

Το 1994 δημιούργησε το δεύτερο ιδιωτικό κόμβο Internet στην Ελλάδα, την Techlink και το 2000 το πρώτο Κέντρο Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, το Safetrack, που λειτουργούσε στην πίστα των Μεγάρων.

Διαβάστε ακόμη: