Τα «5 νέα fake news για την Παιδεία» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Παρατηρητήριο της ΝΔ.
Παράλληλα, απορρίπτει τα περί δεκάδων χιλιάδων αποφοίτων που μένουν εκτός πανεπιστημίων λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, λέγοντας ότι με βάση τα έως τώρα στοιχεία «η ΕΒΕ περιορίζει την εισαγωγή στα ΑΕΙ σε περίπου 9.400 περισσότερους υποψηφίους σε σχέση με πέρυσι και ότι όλοι τους, είτε μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού είτε μέσω της κανονικής διαδικασίας αίτησης εγγραφής, έχουν την εναλλακτική του Δημοσίου ΙΕΚ σε ειδικότητες με άμεση πρόσβαση στην αγορά εργασίας».
Αναλυτικά, το Παρατηρητήριο Fake news της ΝΔ αναφέρει:
5 νέα fake news για την παιδεία
Αριστούχος των Πανελλαδικών μένει εκτός Αρχιτεκτονικής Σχολής
20.000-25.000-30.000-40.000 περισσότεροι υποψήφιοι από πέρυσι μένουν εκτός Πανεπιστημίων λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
Το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί τους υποψηφίους στα ιδιωτικά κολέγια
ΑΛΗΘΕΙΑ: Φέτος είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζονται στους υποψηφίους 2 ισοβαρείς επιλογές:
– κατάθεση τυπικού μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή σε ΑΕΙ ή/και
– κατάθεση παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για εισαγωγή σε Δημόσια ΙΕΚ.
Αναδεικνύεται, έτσι, η επιλογή ανάμεσα σε περισσότερες από 50 επιλεγμένες ειδικότητες υψηλής ζήτησης από τους απόφοιτους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε ειδικότητες που ζητούνται από αγορά εργασίας και σε νέες σύγχρονες ειδικότητες, όπως τεχνικού εφαρμογών πληροφορικής (πολυμέσα/web designer – developer/video games), τεχνικού τουριστικών μονάδων & επιχειρήσεων φιλοξενίας, βοηθού φαρμακείου, βοηθού νοσηλευτικής γενικής νοσηλείας. Οι παρεχόμενες ειδικότητες όχι μόνο έχουν μεγάλη ζήτηση στη σημερινή αγορά εργασίας, αλλά ανταποκρίνονται και στις απαιτήσεις των επαγγελμάτων που προβλέπονται να έχουν εκθετική ανάπτυξη στο προσεχές μέλλον. Η Αξιωματική Αντιπολίτευση αγνοεί συστηματικά και απαξιωτικά το δίκτυο των δημοσίων ΙΕΚ, καταλήγοντας να γίνεται ο καλύτερος διαφημιστής των ιδιωτικών κολεγίων.
Σύσσωμη η κοινωνία ζητά την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
ΑΛΗΘΕΙΑ: Έρευνα που δημοσιεύθηκε στον κυριακάτικο τύπο (Marc για το Πρώτο Θέμα, 18/7/2021) αποτυπώνει ξεκάθαρα και πέρα από κάθε αμφιβολία ότι οι συνθήκες έχουν ωριμάσει για αιτήματα δεκαετιών και η αλλαγή δεν μπορεί να περιμένει. 7 στους 10 ερωτηθέντες κρίνουν θετικά την καθιέρωση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, η οποία δίνει τη δυνατότητα στα ΑΕΙ μας να διαμορφώσουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία και το επίπεδο σπουδών που επιθυμούν. Πάνω από τους μισούς ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, το 55,7%, όπως και το 79,2% των ψηφοφόρων του ΚΙΝΑΛ και 63,5% του ΚΚΕ τάσσονται υπέρ της ΕΒΕ! Επιπλέον, 7 στους 10 ερωτηθέντες κρίνουν θετικά την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, περισσότεροι από 9 στους 10 συμφωνούν με την εισαγωγή νέων θεματικών στα σχολεία μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων και περισσότεροι από 3 στους 4 με την αύξηση του αριθμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. 3 στους 4 συμφωνούν με την ελεγχόμενη είσοδο στα ΑΕΙ κατά μέσο όρο, όταν οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ τάσσονται υπέρ σε ποσοστό 62,6%! Η Αξιωματική Αντιπολίτευση, επιδιδόμενη για άλλη μία φορά στον ταυτόσημό της πια λαϊκισμό, αποπειράται αναίσχυντα να εκμεταλλευτεί την απογοήτευση κάποιων υποψηφίων που απέτυχαν να εισαχθούν στις Σχολές των πρώτων τους προτιμήσεων, διευρύνοντας το χάσμα τους από την κοινωνία και την πραγματικότητα.
Το σχέδιο, όπως και τα άλλα ειδικά πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, δεν διδάσκονται στο δημόσιο σχολείο.
ΑΛΗΘΕΙΑ: Από τον Ιούλιο του 2020 το Υπουργείο Παιδείας έχει θεσμοθετήσει, για πρώτη φορά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας όλων των ειδικών πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο δημόσιο σχολείο, για μαθητές της Γ’ τάξης Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων. Τα μαθήματα αυτά είναι: έλεγχος μουσικών ακουστικών ικανοτήτων, μουσική αντίληψη και γνώση, μουσική εκτέλεση και ερμηνεία, αρμονία, ιταλικά, ισπανικά, γαλλικά, γερμανικά, ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο. Το Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων (ΕΔΕΜ) δρομολογήθηκε ήδη από το σχολικό έτος 2020-2021 ανά ομάδες όμορων σχολικών μονάδων Λυκείου ή/και σε μεμονωμένα Λύκεια ανάλογα και με τις δηλώσεις επιλογής των μαθητών, ύστερα από εισήγηση για την κατάρτιση ειδικού ετήσιου προγράμματος υποστήριξης ανά ειδικό μάθημα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.