Η Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, μία εκ των μεγαλύτερων παραγωγών σαπουνιών στην Ευρώπη, ανακοινώνει ισχυρή ανάπτυξη για το εννεάμηνο του 2022.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανακοίνωση ο κύκλος εργασιών παρουσιάζει αύξηση κατά 39% με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται σε 53,0 εκατ. ευρώ έναντι 38,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Η σημαντική αύξηση στον κύκλο εργασιών αποδίδεται στη επανεκκίνηση της ξενοδοχειακής αγοράς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και στην ενίσχυση των πωλήσεων των ειδικών σαπωνομαζών και των παραγωγών για τρίτους στην Ελλάδα και εξωτερικό, σε συνδυασμό με αυξήσεις στις τιμές πώλησης (κυρίως των δύο τελευταίων κατηγοριών) προκειμένου να μετακυλιστεί κατά το δυνατόν η αύξηση του κόστους.

Η αξία των εξαγωγών για την Παπουτσάνης ανήλθε κατά την τρέχουσα περίοδο σε 34,9 εκατ. ευρώ έναντι 22,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εννεάμηνο του 2021, αντιπροσωπεύοντας το 66% του συνολικού κύκλου εργασιών και παρουσιάζοντας ανάπτυξη κατά 55%.

Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 16% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 23% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 41% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 20% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών. Σημειώνεται ότι στα προαναφερόμενα μεγέθη της Παπουτσάνης δεν έχουν ενσωματωθεί τα αντίστοιχα της 100% θυγατρικής Γ. Μαλικούτης ΑΕ (Σαπωνοποιία Αρκάδι), η οποία εξαγοράσθηκε από την Παπουτσάνης στις 31/8/2022.

Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας

Επώνυμα Προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει οριακή μείωση κατά 3% συγκρινόμενη με το εννεάμηνο του 2021, εξαιτίας της πτωτικής πορείας της συνολικής αγοράς του λιανεμπορίου και κυρίως της αγοράς αντισηπτικών προϊόντων. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022, οι κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται η Παπουτσάνης σημείωσαν συνολική πτώση σε αξία της τάξεως του 6,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, με τις μεγαλύτερες απώλειες να καταγράφονται στην κατηγορία των αντισηπτικών προϊόντων (-33,3%). Εξαιρώντας το αντισηπτικό, η αξία πωλήσεων των επώνυμων προϊόντων Παπουτσάνης παρουσιάζει αύξηση κατά 12,5% παρουσιάζοντας ταχύτερη αύξηση στο πλαίσιο της αγοράς και συνεπώς κερδίζοντας σημαντικό μερίδιο.

Ξενοδοχειακά Προϊόντα: Σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων κατά 195% σε σχέση με το 2021. Η κατηγορία αυτή την αντίστοιχη περσυνή περίοδο κινήθηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας. Φέτος οι σχετικές πωλήσεις ενισχύονται στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, χάρη στη διεύρυνση συνεργασιών που είχαν ήδη συμφωνηθεί από το 2019 και η υλοποίησή τους ξεκίνησε από το τελευταίο τρίμηνο του 2021, κατά την επανεκκίνηση της ξενοδοχειακής αγοράς.

Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα): Αύξηση πωλήσεων κατά 12% σε σχέση με το 2021. Η αύξηση προήλθε από την σημαντική περαιτέρω ενίσχυση συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρίες για την παραγωγή προϊόντων τους, την ανάπτυξη του πελατολογίου και τη συνεχή διεύρυνση της γκάμας προϊόντων που προσφέρει η Παπουτσάνης.

Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Σημειώθηκε αύξηση κατά 74% το 2022 στη συγκεκριμένη κατηγορία που αφορά κυρίως εξαγωγές. Η ανάπτυξη οφείλεται στην εδραίωση της εταιρίας ως ένας εκ των βασικότερων προμηθευτών ειδικών σαπωνομαζών στη διεθνή αγορά, τη διεύρυνση του πελατολογίου καθώς και τη συνεχή ενίσχυση της προσφερόμενης ποικιλίας προϊόντων. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το δεύτερο μισό του 2021 έχει τεθεί σε λειτουργία η νέα μονάδα παραγωγής σαπωνόμαζας με αποτέλεσμα να διπλασιαστεί το παραγωγικό δυναμικό της εταιρίας σε αυτά τα προϊόντα. Παράλληλα, η έναρξη διάθεσης των συνθετικών σαπωνομαζών, που αποτελούν εξειδικευμένα και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, εκτιμάται ότι θα ενισχύσει περαιτέρω την κατηγορία.

Ο κ. Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, σχολίασε: «Κατά το εννεάμηνο του 2022, η Παπουτσάνης πέτυχε διψήφια ενίσχυση του κύκλου εργασιών της σε σχέση με το 2021. Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στο μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον, συνεχίζουμε να υλοποιούμε τη στρατηγική μας, με στόχο την ισχυρή και βιώσιμη ανάπτυξη. Προς αυτήν την κατεύθυνση, και η πρόσφατη εξαγορά της Γ. Μαλικούτης ΑΕ με το σήμα ΑΡΚΑΔΙ, θα διευκολύνει την είσοδό μας σε νέες προϊοντικές κατηγορίες».

Διαβάστε ακόμη: