Ο τζίρος της «Παπουτσάνης» έφθασε τα 15.3 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του έτους, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 3% (από 14.9 εκατ. ευρώ) την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας. Η αξία των εισαγωγών στο ίδιο διάστημα μειώθηκε κατά περίπου 10% στα 10 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 65% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, το 21% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της «Παπουτσάνης» στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 18% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 44% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 17% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.

Αναλυτικά, οι επιδόσεις ανά τομέα:

Επώνυμα προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά 33% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022, παρά τη σημαντική πτώση της αγοράς του αντισηπτικού στο οργανωμένο λιανεμπόριο (–56% για το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου του 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό).

Εξαιρώντας το αντισηπτικό, η ανάπτυξη της κατηγορίας των επώνυμων προϊόντων ανέρχεται σε 70% και οφείλεται κατά το ήμισυ περίπου στη θετική συνεισφορά από την εξαγορά της σαπωνοποιίας «ΑΡΚΑΔΙ», ενώ, το υπόλοιπο προέρχεται από οργανική ανάπτυξη των προϊόντων ευρείας διανομής της «Παπουτσάνης». Τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης κερδίζουν σημαντικό μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και παράλληλα, έχουν υπερτριπλασιάσει τις πωλήσεις στο εξωτερικό με πολύ καλές προοπτικές.

Ξενοδοχειακά προϊόντα: Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο με τις αντίστοιχες του πρώτου τριμήνου του περασμένου έτους, με τις εγχώριες πωλήσεις να υπερδιπλασιάζονται σε σύγκριση με πέρυσι, καλύπτοντας την υποχώρηση των πωλήσεων στο εξωτερικό, οι οποίες έρχονται να συγκριθούν με ένα πολύ υψηλό πρώτο τρίμηνο του 2022, λόγω του «ανοίγματος» των επαγγελματικών ταξιδίων και της τουριστικής αγοράς, έπειτα από δύο χρόνια περιοριστικών μέτρων εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.

Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα): Οι πωλήσεις αυτής της κατηγορίας παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με αυτές του πρώτου τριμήνου του 2022 ενώ, νέες συνεργασίες εντάσσονται σε αυτή τη κατηγορία. Κατά την εταιρεία, φαίνεται ότι η ανάγκη της αγοράς για sustainable & niche προϊόντα επανέρχεται στα επίπεδα προ κορωνοϊού με νέα πρότζεκτ που αρχίζουν να αναπτύσσονται με τους πελάτες της κατηγορίας.

Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Στη συγκεκριμένη κατηγορία, που αφορά στο μεγαλύτερο μέρος πελάτες του εξωτερικού, το πρώτο τρίμηνο του 2023 σημειώθηκε μείωση κατά 9%, η οποία οφείλεται κυρίως στη μη πώληση των βασικών (commodity) σαπωνομαζών που παράγονται στην Νοτιοανατολική Ασία.

Κατά το 2022, η εταιρεία, εκμεταλλευόμενη το αυξημένο μεταφορικό κόστος και τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις από Ασία, εξυπηρέτησε  ένα μικρό μέρος των συνολικών αναγκών της Ευρώπης, Αφρικής και Μέσης Ανατολής σε αντίστοιχες σαπωνόμαζες. Οι τιμές στα μεταφορικά κόστη και οι χρόνοι παράδοσης από Ασία έχουν πλέον εξομαλυνθεί, ωστόσο, η συγκεκριμένη κάλυψη αναγκών άφησε συνεργασίες με δυναμική που θα ενισχύσουν την κατηγορία.

Ο Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της «Παπουτσάνης», σχολίασε ότι «η στρατηγική ενίσχυσης του μεριδίου μας και εξωστρέφειας και στους τέσσερις πυλώνες δραστηριοποίησης της εταιρείας, με ανάπτυξη ποιοτικών, βιώσιμων και εξειδικευμένων προϊόντων στις αντίστοιχες αγορές, οδήγησαν σε αύξηση του κύκλου εργασιών για το πρώτο τρίμηνο και δημιουργούν θετική προοπτική για το σύνολο του έτους».

Διαβάστε ακόμη: