Με την ολοκλήρωση των εξετάσεων των μαθημάτων γενικής παιδείας και προσανατολισμού, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ είναι σε αναμονή των ανακοινώσεων των βαθμολογιών, που υπολογίζεται να πραγματοποιηθούν στα τέλη Ιουνίου. Μαζί με τις βαθμολογίες, αναμένεται να γίνουν γνωστά και επιπλέον στατιστικά στοιχεία, που θα επιτρέψουν να γίνει με μεγάλη ακρίβεια η εκτίμηση των φετινών βάσεων εισαγωγής.

Ειδικότερα, ο αριθμός των υποψηφίων που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές, αλλά και ο καταμερισμός τους στα επιστημονικά πεδία είναι δύο βασικά κομμάτια που λείπουν ακόμη από το παζλ.

Οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων αναμένεται να ανακοινωθούν στις 26 ή 27 Ιουνίου, με το υπουργείο Παιδείας να στοχεύει στην πρώτη ημερομηνία, δήλωσε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη σε τηλεοπτική της εμφάνιση στον ΣΚΑΪ το πρωί του Σαββάτου. Όπως και πέρυσι, τα αποτελέσματα θα αποσταλούν με μήνυμα SMS στα κινητά των υποψηφίων.

Η διαδικασία της βαθμολόγησης των γραπτών βρίσκεται σε εξέλιξη, με την πρόοδο να φτάνει περίπου στο 30-35%, ανάλογα με το βαθμολογικό κέντρο. Η υπουργός εκτίμησε ότι θα υπάρχουν σίγουρα διακυμάνσεις στις επιδόσεις των παιδιών, αφού κάποιοι αντιμετώπισαν περισσότερες δυσκολίες στη Βιολογία, ενώ άλλοι χρειάστηκαν μεγαλύτερη προσπάθεια στη Φυσική. Αντιθέτως, τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας για τη δημιουργική σκέψη χαρακτηρίστηκαν από πολλούς ενδιαφέροντα, σημείωσε η ίδια.

Σε ό,τι αφορά τις βάσεις εισαγωγής, αυτές προβλέπεται να ανακοινωθούν έναν μήνα μετά, στις 26-27 Ιουλίου. Στο μεσοδιάστημα, και συγκεκριμένα από τις αρχές έως τα μέσα Ιουλίου, οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία.

Αναφερόμενη σε ενδεχόμενες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή στην πιθανότητα κατάργησης των Πανελλαδικών, η κ. Ζαχαράκη ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει προς το παρόν σχετικός σχεδιασμός. Ωστόσο, τόνισε πως είναι ανοιχτή σε συνέχιση του διαλόγου «μακριά από ξεπερασμένες λογικές και στεγανά» γύρω από νέες επιλογές για το Εθνικό Απολυτήριο και εναλλακτικούς τρόπους πρόσβασης στα ΑΕΙ.

«Είμαι κάθετη στο να μην γίνονται πειράματα πάνω στα παιδιά», υπογράμμισε η υπουργός, εξηγώντας πως οποιαδήποτε συζήτηση για αλλαγές πρέπει να γίνει με υπευθυνότητα και αφού διαπιστωθεί εάν οι συνθήκες είναι ώριμες.

 

Διαβάστε ακόμη: