Το Olympic Yacht Show, το οποίο διεξάγεται κάθε χρόνο αρχές Φθινοπώρου στις εγκαταστάσεις της Olympic Marine στο Λαύριο ξεκίνησε με τις καλύτερες συνθήκες και προδιαγραφές.

Προσπάθησε να αναδειχθεί ως το μοναδικό premium in-water yacht show στην Ελλάδα, με μεγάλο πλεονέκτημα το να μπορεί να δει κάποιος τα σκάφη που εκθέτουν οι κατασκευαστές μέσα στο νερό και ενώ είχε ελεύθερο πεδίο να εξελιχθεί σε ένα πραγματικό επιχειρηματικό «εργαλείο» κατέληξε ένα event φτωχό και δίχως ουσιαστικό εμπορικό ενδιαφέρον για τους κατασκευαστές.

Η φετινή διοργάνωση ήταν ενδεικτική. Η έκθεση έχει πλέον προσαρμοστεί στο εύκολο κέρδος των διοργανωτών (κυρίως του Γεράσιμου Γερολυμάτου και της ONDECK)  και έχει καταντήσει μια κυριακάτικη βόλτα ασχέτων που θέλουν να περάσουν 1-2 ώρες βλέποντας τα σκάφη που δεν θα αποκτήσουν ποτέ.

Θα είχε ενδιαφέρον να μας πει κάποιος κατασκευαστής αν πούλησε έστω και ένα κομμάτι κατά τη διάρκεια της έκθεσης και ταυτόχρονα να αποκαλύψει πόσο μέσα μπήκε η εταιρεία του για να συμμετάσχει στο σοου.

Ταυτόχρονα, όποιος παρακολουθεί συστηματικά τις εκθέσεις αυτές θα διαπιστώσει την φθίνουσα πορεία των συμμετοχών.

Για παράδειγμα φέτος, σε έναν τομέα που γνωρίζει δόξες στη Ελλάδα, τα φουσκωτά, οι συμμετοχές ήταν ελάχιστες.

Οι μόνιμοι θαμώνες της Technohull και της Rafnar στον αυτόματο πιλότο με τα σκάφη «ντανιασμένα» να κάθονται, κάνα – δύο αουτσάιντερ και μοναδική παρουσία κορυφαίου επιπέδου η Νορβηγική Goldfish.

Οι υπόλοιποι απόντες…Και δικαιολογημένα γιατί όταν η διοργάνωση δεν βοηθάει τον κατασκευαστή και δεν δημιουργεί επιχειρηματικό κλίμα και εμπορικές συνθήκες γιατί να πετάξει κανείς χιλιάδες ευρώ; Περισσεύουν σε καμία εταιρεία ή μήπως είναι το ναυτικό σαλόνι του Μονακό ή του Ντίσελντορφ να αποκτήσουν πρεστίζ με την παρουσία τους;

Αντί οι διοργανωτές να προσφέρουν προνομιακές τιμές στους Έλληνες κατασκευαστές ώστε να τους μαζέψουν όλους στην έκθεση, αντί να δώσουν τη δυνατότητα να γίνονται δοκιμές των σκαφών και συγκρίσεις από πελάτες που έχουν μοναδική ευκαιρία να βάλουν στο ζύγι τα διάφορα σκάφη που τους ενδιαφέρουν, επενδύουν στο εύκολο κέρδος και τις οικογένειες που πάνε βόλτα με τα καροτσάκια και τα μωρά.

Α, και στο περιθώριο κάτι πάρτι της συμφοράς με μουσική στη διαπασών ως εφέ για τους κάγκουρες που παραδοσιακά εμφανίζονται να πάρουν μάτι τα πιο γρήγορα κομμάτια του σόου.

Αν φέτος δεν απογοητεύτηκαν με αυτά που είδαν και δεν αλλάξουν τρόπο λειτουργίας ένα πραγματικά ωραίο, ως κόνσεπτ, το ναυτικό σαλόνι θα συνεχίζει την κατιούσα μέχρι την νομοτελειακή εξαφάνιση του.

Διαβάστε ακόμη: