Με αύξηση πωλήσεων και κερδών, αλλά και με αυξημένες υποχρεώσεις, έτσι ώστε να λαμβάνει υπόσχεση στήριξης από τον μητρικό όμιλο Carlsberg έκλεισε το 2023 για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η εταιρεία δεν θα δώσει μέρισμα στην Carlsberg από τα κέρδη του 2023, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, οι οποίες υπεγράφησαν από τον Henrik Fredvig στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, 23 ημέρες πριν την ανακοίνωση ότι αποχωρεί από τη θέση του γενικού διευθυντή στην Ελλάδα στα τέλη του έτους για να αντικατασταθεί από τον Marcin Burdach, που από το 2020 είναι γενικός διευθυντής στην Carlsberg Κροατίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας οι οποίες δημοσιεύθηκαν χθες στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), οι πωλήσεις της το 2013, συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, ανήλθαν σε 181,12 εκατ. ευρώ έναντι 170,82 εκατ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας αύξηση 6%. Οι καθαρές πωλήσεις, χωρίς δηλαδή να περιλαμβάνεται ο ΕΦΚ, ανήλθαν σε 129,65 εκατ. ευρώ έναντι 119,93 εκατ. ευρώ το 2022, ενισχυμένες κατά 8,11%.

Ο συνολικός όγκος πωλήσεων της εταιρείας μειώθηκε κατά 17%, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων στο εξωτερικό, ενώ ο όγκος πωλήσεων που αφορά στην εγχώρια αγορά αυξήθηκε κατά 3%, οριακά υψηλότερα από τον μέσο όρο της αγοράς. Η μείωση του όγκου των εξαγωγών οφείλεται στην μείωση των ενδοομιλικών πωλήσεων προς τη Βουλγαρία.

Τα αποτελέσματα προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων ήταν κέρδη 17,67 εκατ. ευρώ, έναντι 10.06 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 10,24 εκατ. ευρώ από 7,05 εκατ. ευρώ το 2022.

Ωστόσο, για τη χρήση του 2023 το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων υπερέβη το σύνολο των βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων κατά 48,3 εκατ. ευρώ. Στις 17 Σεπτεμβρίου 2024, πριν δηλαδή από λίγες εβδομάδες, η εταιρεία έλαβε επιστολή υποστήριξης από την Carlsberg με την οποία η δεύτερη δεσμεύεται ότι θα στηρίξει οικονομικά τη θυγατρική της στην Ελλάδα για περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών από την ημερομηνία έγκρισης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων, η οποία ήταν η 30η Οκτωβρίου 2024.

Ας σημειωθεί ότι ήδη στη λήξη της χρήσης του 2023 οι δανειακές υποχρεώσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας προς την Carrlsberg ανέρχονταν σε 53 εκατ. ευρώ με την εταιρεία να έχει προχωρήσει στην αποπληρωμή 17 εκατ. ευρώ μες στο 2023, ενώ τα τραπεζικά δάνεια ανέρχονταν σε 11,36 εκατ. ευρώ

Εντός του 2023 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 9,32 εκατ. ευρώ που αφορούσαν σε εξοπλισμό για τον συνεχή εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της μονάδων, σε τεχνολογικό εξοπλισμό και αυτοματοποίηση των συστημάτων της, σε εξοπλισμό σχετικά με την υγεία και ασφάλεια σε όλες τις εγκαταστάσεις της, καθώς και στον εξοπλισμό πωλήσεων.

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση η εταιρεία εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη. «Η αβεβαιότητα που σχετίζεται με την ψυχολογία και τις αλλαγές στις τάσεις και συνήθειες των καταναλωτών μετά την πανδημία σε συνδυασμό με τις μακροοικονομικές αλλαγές λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων και των πολέμων στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή, την ενεργειακή κρίση και το κύμα ανατιμήσεων σε βασικές κατηγορίες αγαθών, παραμένει υψηλή και ενδέχεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην επιχειρηματική απόδοση», τονίζει χαρακτηριστικά η διοίκηση της εταιρείας στην οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2023. Και προσθέτει: «Η εταιρεία, αναγνωρίζοντας τον κίνδυνο αυτό και σε πλήρη συνεργασία με τον όμιλο Carlsberg επαναπροσδιόρισε την αποστολή της για το μέλλον και εφοδιάστηκε με εργαλεία για να μπορέσει να ανταπεξέλθει σε περαιτέρω επιπτώσεις που ενδεχομένως να επιφέρουν οι ευρύτερες γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις».

Από την οικονομική έκθεση τέλος έγινε γνωστό ότι η εταιρεία φέρον εξαγόρασε το σήμα της Kaiser και της Henninger έναντι 4 εκατ. ευρώ, σήματα μπύρας, βεβαίως, που εδώ και χρόνια παράγει στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για δύο ιστορικά σήματα, με την μεν Kaizer να ξεκινά την πορεία της το 1976, ενώ η παραγωγή της Henninger στην Ελλάδα είχε ξεκινήσει το 1968.

Διαβάστε ακόμη: