Δυναμικό ξεκίνημα για τον ελληνικό τουρισμό το 2025, όπως αποκάλυψε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Οι αυξημένες εισπράξεις και η ενισχυμένη ταξιδιωτική κίνηση τον Ιανουάριο, επιβεβαιώνουν την ανοδική τροχιά του κλάδου ακόμη και μέσα στον χειμώνα. Όμως, όπως τόνισε η ίδια, ο στόχος δεν είναι απλώς η ποσότητα, αλλά η ποιοτική και βιώσιμη ανάπτυξη.

Η νέα στρατηγική του υπουργείου κινείται σε τρεις βασικούς άξονες:

  • Επέκταση της τουριστικής σεζόν και γεωγραφική διασπορά των επισκεπτών.
  • Ανάδειξη λιγότερο προβεβλημένων προορισμών.
  • Ενίσχυση ειδικών μορφών τουρισμού με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Η υπουργός ανακοίνωσε σειρά πρωτοβουλιών για τη στήριξη των τοπικών οικονομιών, όπως:

  • Χρηματοδότηση υποδομών (λιμάνια, ιαματικά κέντρα, χιονοδρομικά).
  • Νέα προγράμματα τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
  • Δημιουργία ψηφιακών εργαλείων και ανασχεδιασμός του VisitGreece.gr.

Σαντορίνη: Στρατηγικό στοίχημα για τη βιώσιμη διαχείριση ενός εμβληματικού προορισμού

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η Όλγα Κεφαλογιάννη στη Σαντορίνη, υπογραμμίζοντας πως επιστρέφει σε πλήρη λειτουργικότητα και παραμένει ένας κορυφαίος τουριστικός προορισμός διεθνώς. Όπως είπε:

«Στηρίζουμε έμπρακτα τη Σαντορίνη, επενδύοντας σε στοχευμένη προβολή και βιώσιμη διαχείριση».

Σημαντικές κινήσεις:

  • Δημιουργία DMMO (Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού), με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
  • Εντατικοποίηση της ψηφιακής καμπάνιας μέσω του Visit Greece.
  • Συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την προβολή του νησιού.

Νέες αγορές και στρατηγική εξωστρέφειας

Η υπουργός ανέδειξε την ανάγκη διεύρυνσης του τουριστικού χάρτη της Ελλάδας, με προτεραιότητα τις αναδυόμενες αγορές:

  • Ινδία, Νότια Κορέα, Ιαπωνία.
  • Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Σαουδική Αραβία.
  • Ενίσχυση της παρουσίας στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, μετά το περσινό ρεκόρ πτήσεων από την Ανατολική.

Παράλληλα, διατηρείται η ισχυρή παρουσία στις παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές, όπως Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία, με έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού (ευεξία, αγροτουρισμός, πολιτισμός).

Πολυδιάστατο σχέδιο για βιώσιμο τουρισμό και τοπική ανάπτυξη

Η κ. Κεφαλογιάννη αποκάλυψε πως βασικός στόχος είναι ένα νέο μοντέλο διακυβέρνησης του τουρισμού, που περιλαμβάνει:

  • Σύσταση τοπικών και περιφερειακών DMMOs.
  • Συνεργασία μεταξύ κράτους, αυτοδιοίκησης και ιδιωτών.
  • Δημιουργία Παρατηρητηρίων για Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη.

Βραχυχρόνια μίσθωση: Νέοι κανόνες για βιώσιμη συνύπαρξη

Ο νέος νόμος του Ιανουαρίου φέρνει:

  • Υποχρεωτικά πρότυπα ασφαλείας για ακίνητα Airbnb (φυσικός φωτισμός, αερισμός, ασφάλιση κ.ά.).
  • Μηχανισμούς ελέγχου και ελεγκτικά κλιμάκια.
  • Περιορισμούς στις εγγραφές στο Μητρώο για συγκεκριμένες περιοχές της Αθήνας.
  • Κατάταξη ξενοδοχείων με βάση την περιβαλλοντική τους απόδοση.

Τουρισμός για Όλους 2025: Ενίσχυση της περιφερειακής και εποχικής ισορροπίας

Ο νέος κύκλος του επιτυχημένου προγράμματος περιλαμβάνει:

  • Διπλή κλήρωση: υψηλή και χαμηλή περίοδος.
  • Μεγαλύτερη επιδότηση για όσους ταξιδεύουν σε μη αιχμιακές περιόδους.
  • Ενισχυμένα ποσά για ευάλωτες ομάδες, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι.

Η υπουργός θα αναπτύξει αναλυτικά τη στρατηγική της στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, που θα διεξαχθεί 9-12 Απριλίου 2025.

Η Όλγα Κεφαλογιάννη έστειλε το μήνυμα πως ο ελληνικός τουρισμός αλλάζει σελίδα:

«Η Ελλάδα μπορεί –και πρέπει– να είναι παράδειγμα για έναν τουρισμό με σεβασμό στον άνθρωπο, το περιβάλλον και τον πολιτισμό της».

Διαβάστε ακόμη: