Το κόστος για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων θα παραμείνει υψηλότερο σε σύγκριση με τα μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης στο άμεσο μέλλον, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, σύμφωνα με το Reutersö προσθέτοντας ότι αυτό θα συνεχίσει να τροφοδοτεί τον έντονο ανταγωνισμό στον συγκεκριμένο κλάδο.
Τα σχόλια του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας, Ola Kaellenius έρχονται καθώς η Mercedes-Benz αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες για τα ηλεκτροκίνητα οχήματά της, το συμπαγές ηλεκτρικό σεντάν CLA, το οποίο θα κυκλοφορήσει τον επόμενο χρόνο και στοχεύει 30% έως 35% μεγαλύτερη αυτονομία.
“Το μεταβλητό κόστος για ένα ηλεκτρικό όχημα είναι υψηλότερο και έτσι θα παραμείνει στο άμεσο μέλλον”, είπε ο Kaellenius σε δημοσιογράφους στην έκθεση αυτοκινήτου IAA στο Μόναχο, προσθέτοντας ότι το υψηλότερο κόστος δεν μπορεί να μετακυλίεται στους πελάτες. Το μεταβλητό κόστος που επιβαρύνει την τιμή της παραγωγής EV περιλαμβάνει πρώτες ύλες για μπαταρίες, ανάπτυξη λογισμικού και τιμές ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο Kaellenius είπε ότι αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο ο όμιλος εργαζόταν για να βελτιστοποιήσει το πάγιο κόστος και την κατανομή των πόρων για να φτάσει στην ίδια κερδοφορία με την ηλεκτροκίνηση όπως θα μπορούσε με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Τα νέα μοντέλα
Η νέα CLA στοχεύει στη χρήση ισχύος 12 κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα και αυτονομία 750 χλμ, που συγκρίνεται με τις 17 έως 18 kWh ανά 100 χλμ σε ένα συμπαγές SUV μοντέλο EQA 350 που προσφέρει σήμερα η Mercedes. Ερωτηθείς για το πόσο μείωσε το κόστος της νέας κατηγορίας CLA από την προηγούμενη γενιά, ο Διευθυντής Τεχνολογίας της Mercedes-Benz, Markus Schaefer είπε ότι κινούνται προς ένα επίπεδο μείωσης κόστους 50%. Οι μπαταρίες για το CLA θα παράγονται από τον βασικό προμηθευτή CATL και ACC, στην οποία η Mercedes κατέχει το 1/3. Το CLA, το οποίο θα βγει στην παραγωγή το επόμενο έτος και θα βγει στην αγορά από το 2025, είναι μια προσπάθεια μείωσης της πολυπλοκότητας στην ανάπτυξη μοντέλων που έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, είπε ο Schaefer. Η Mercedes-Benz θα προσφέρει υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις, ενώ δεν έχουν προγραμματιστεί εκδόσεις ντίζελ.