Η τεχνητή νοημοσύνη ,ανεξάρτητα από το περιεχόμενο μιας μάρκας, είναι σε θέση να επηρεάσει ακόμα και εταιρείες που δραστηριοποιούνται εξ ολοκλήρου εκτός του τεχνολογικού χώρου. Νέα προϊόντα και υπηρεσίες εμφανίζονται συνεχώς, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να πρέπει να συμβαδίσουν με τα νέα δεδομένα, ενισχύοντας όμως σημαντικά την απήχηση και τη αποτελεσματικότητά τους.
Πρόσφατη έκθεση που δημοσιεύτηκε από το Future Today Institute υπογραμμίζει αρκετούς τρόπους με τους οποίους η AI αναπτύσσεται, σε κατευθύνσεις που αναμένεται να εμπλουτίσουν τις δυνατότητες των επιχειρήσεων σε μια ευρεία γκάμα κλάδων
Συγκεκριμένα:
Στον εντοπισμό των πιθανών ατυχημάτων στο εργασιακό περιβάλλον
Παραμένει επιτακτική ανάγκη οι χώροι εργασίας να γίνουν ασφαλέστεροι για τους εργαζόμενους. Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης έρχονται να συμβάλουν στην προσπάθεια να μειωθούν τα κάθε είδους ατυχήματα και να βελτιώσουν την ποιότητα και την ασφάλεια του εργασιακού περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα, η πρόβλεψη τραυματισμών στο χώρο εργασίας καθώς και η πρόβλεψη πιθανού downtime, μη διαθεσιμότητας ή λειτουργίας κάποιου site ή συστήματος, έχουν ιδιαίτερη σημασία στην ποιότητα της εργασίας.
Αναφορικά με την πρόβλεψη κάποιο πιθανού τραυματισμού εν ώρα εργασίας, η έκθεση αναφέρει ως παράδειγμα την τουρκική εταιρείας Intenseye, η οποία αναπτύσσει σχετικό λογισμικό, που εντοπίζει τους τραυματισμούς στο χώρο εργασίας καθώς συμβαίνουν. Η Voxel με έδρα το Σαν Φρανσίσκο βελτιστοποιεί χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη τις δυνατότητες που έχουν οι κάμερες σε μεγάλες αποθήκες, ώστε να αντιλαμβάνονται εγκαίρως πότε κάτι δεν πάει καλά, προλαμβάνοντας πιθανά ατυχήματα. Εν ολίγοις, φαίνεται πως στο πεδίο αυτό υπάρχει μεγάλη εφευρετικότητα που θα αναβαθμίσει σημαντικά τα επίπεδα ασφάλειας στους χώρους εργασίας.
Στην εξάλειψη των «ανόητων» tasks
Αρκετές φορές στο πλαίσιο των εργασιακών καθηκόντων των υπαλλήλων μπορεί να περιλαμβάνονται ορισμένες σχετικά βαρετές, σχεδόν «ανόητες» αρμοδιότητες. Για παράδειγμα γραφειοκρατικές διαδικασίες, επαναλαμβανόμενες διαδικασίες αρχειοθέτησης, αλλά και η παροχή βοήθειας στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης πελατών μέσω των τηλεφωνικών κέντρων των εταιρειών, θα μπορούσαν να διεκπεραιωθούν με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, που θα αντικαθιστούσαν το ανθρώπινο δυναμικό.
Πολλά στελέχη και εργαζόμενοι του τομέα της εξυπηρέτησης σπαταλούν αρκετό χρόνο σε επαναλαμβανόμενες εργασίες ανάγνωσης, γραφής, συμπλήρωσης φορμών, ταξινόμησης και άλλων αντίστοιχων εργασιών που στην πραγματικότητα δεν απαιτούν ούτε εκπαίδευση αλλά ούτε και εξειδίκευση. Εδώ θα αποβεί ιδιαίτερα σημαντική η συμβολή κάποιας δυνατότητας AI. Έτσι, οι υπάλληλοι θα έχουν στη διάθεσή τους για να προσφέρουν τις υπηρεσιες τους πιο αποτελεσματικά εκεί που χρειάζεται το ανθρώπινο στοιχείο. Εδώ, δηλαδή, η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ως συμπληρωματικό εργαλείο που βελτιώνει τις συνθήκες εργασίας για τους εργαζομένους.
Στην εύκολη και γρήγορη αξιολόγηση χώρων αλλά και αντικειμένων
Οι ασφαλιστικές εταιρείες χρησιμοποιούν ήδη δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης, μέσω λογισμικού που αξιολογεί άμεσα βλάβες αυτοκινήτων καθώς και κτιρίων. Μέσα στα επόμενα χρόνια οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τέτοιου είδους δυνατότητες όσον αφορά για παράδειγμα τη σήμανση των προϊόντων τους, ώστε να έχουν ανά πάσα στιγμή έλεγχο τους αποθέματός τους και να αξιολογούν τις ανάγκες τους σε πραγματικό χρόνο.
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αποτελεί σημαντικό εφόδιο για τις επιχειρήσεις, καθώς μέσω αυτής μπορούν να απλοποιηθούν ορισμένες διαδικασίες, οι οποίες δεν απαιτούν απαραίτητα την εμπλοκή ενός ανθρώπου.