Εδώ και χρόνια, εταιρείες, καταστήματα λιανικής, εστιατόρια και άλλες επιχειρήσεις ανέβαζαν τις τιμές τους. Τώρα που οι καταναλωτές κλείνουν τα πορτοφόλια τους, κάποιες εταιρείες στρέφονται στις εκπτώσεις, προσπαθώντας να τους κερδίσουν ξανά.

Προϊόντα από τους καναπέδες της Ikea έως τα Air Jordan της Nike έγιναν φθηνότερα τις τελευταίες εβδομάδες. 

Οι εταιρείες αυτές, όπως και πολλές άλλες, ανέβασαν τις τιμές τους με ταχύτατους ρυθμούς τα προηγούμενα χρόνια, όταν το κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας και της εργασίας αυξήθηκε, αλλά οι καταναλωτές ήταν οικονομικά άνετοι και άρα πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα. Όμως τώρα, η ζήτηση για προϊόντα που δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης, όπως είναι τα έπιπλα και τα ακριβά αθλητικά παπούτσια, μειώνεται. Και οι εταιρείες που τα πουλάνε προσπαθούν πλέον να αποσπάσουν ένα μεγαλύτερο μερίδιο μιας μικρότερης πίτας, διαπιστώνει η Wall Street Journal.

Ο πληθωρισμός μπορεί να πέφτει, αλλά πολλοί καταναλωτές είναι πιεσμένοι, καθώς οι τιμές των ειδών πρώτης ανάγκης, όπως είναι τα τρόφιμα, αλλά και το κόστος στέγασης, είναι αισθητά υψηλότερα σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα.

Βλέποντας ότι οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο καλούνται να πληρώσουν ακριβότερα για τη στέγαση, το φαγητό και την ενέργειά τους, η Ikea αναγκάστηκε να μειώσει τις τιμές της περίπου 10% για το τρέχον οικονομικό έτος, προκειμένου να τονώσει τη ζήτηση, σημειώνει ο Jon Abrahamsson Ring, επικεφαλής της Inter IKEA Group.

Η Nike επίσης μειώνει τις τιμές κάποιων προϊόντων της, αλλά σε αυτή την περίπτωση, το κίνητρο είναι διαφορετικό. Η εταιρεία θέλει να ξεφορτωθεί αποθέματα προϊόντων που δεν πωλούνται τόσο γρήγορα όσο θα ήθελε. Οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 10% το περασμένο τρίμηνο και τα κέρδη της υποχώρησαν κατά 28%, εν μέρει γιατί οι υψηλότερες των προβλέψεων εκπτώσεις «ροκάνισαν» το περιθώριο κέρδους της. Στελέχη της Nike προειδοποιούν ότι  οι πωλήσεις θα μπορούσαν να πέσουν κατά 10% ακόμα το τρέχον τρίμηνο.

Εκπτώσεις κάνουν και τα εστιατόρια, για να τονώσουν την κατανάλωση, έπειτα από τόσα χρόνια ανατιμήσεων. Η Domino’s προσφέρει μια μεγάλη πίτσα στην τιμή της μεσαίας, σε κάποιες παραγγελίες στις ΗΠΑ για τον Σεπτέμβριο, καθώς στον κλάδο έχει ξεσπάσει ένας πόλεμος τιμών.

Η McDonald’s ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να πουλά το γεύμα των 5 δολαρίων που εγκαινίασε τον Ιούνιο και τον Δεκέμβριο, καθώς προσπαθεί να διατηρήσει τα γεύματά της προσιτά.

Διαβάστε ακόμη: