Όταν ο εφοπλιστής Προκοπίου αποφάσισε να ρισκάρει την εξαγορά μιας προβληματικής επιχείρησης όπως είναι τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, υπολόγιζε ότι θα αναλάβει τη ναυπήγηση ενός μεγάλου μέρους από τις φρεγάτες.
Τελικά η σύμβαση προβλέπει τη ναυπήγηση των φρεγατών εξ ολοκλήρου από τα ναυπηγεία της NAVAL με ό,τι συνεπάγεται αυτή η εξέλιξη για το μέλλον των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Όπως αντιλαμβάνεστε ο Προκοπίου βρίσκεται σε δύσκολη θέση, γιατί πίστεψε στις διαβεβαιώσεις του Αμερικανού πρέσβη Τζέφρι Πάιατ, καθώς και κορυφαίου κυβερνητικού στελέχους ό,τι οι Αμερικανοί θα αναλάβουν την προμήθεια των φρεγατών και ένα μεγάλο μέρος της κατασκευής θα ανατεθεί στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Την ώρα που η Τουρκία έκανε άλμα αναπτύσσοντας την εγχώρια αμυντική βιομηχανία φτάνοντας σε σημείο το 85% της παραγωγής οπλικών συστημάτων να γίνεται από την ίδια τη χώρα, η Ελλάδα απέκλεισε τις εταιρείες Αμυντικών Συστημάτων τόσο από το πρόγραμμα – μαμούθ των φρεγατών όσο και από την προμήθεια των μαχητικών RAFALE.
Για να περιορίσει τις αντιδράσεις υπόσχεται συμπαραγωγή στο πρόγραμμα με τις κορβέτες η σύμβαση για τις οποίες θα υπογραφεί τον Δεκέμβριο.
Βέβαια οι ιδιοκτήτες των εταιρειών που ασχολούνται με εξοπλιστικά δεν παραμυθιάζονται από συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης και απαιτούν συμμετοχή σε όλα τα εξοπλιστικά προγράμματα.