Όποιος σήμερα έχει…π(β)απόρια, έχει τόλμη και αναλαμβάνει τα ρίσκα του, μπορεί να αποκομίσει τρελά χρήματα.
Είναι τόσο ευνοϊκές οι συγκυρίας στο μεταφορικό έργο των εφοπλιστών, που ακόμα και μία… σκούνα να έχεις, γίνεσαι πλούσιος.
Το γιατί θα το διακρίνετε πολύ εύκολα στη συνέχεια!
Ποιοι είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο και στην Ευρώπη και αλλού, κυριολεκτικά θησαυρίζοντας;
Ο όμιλος Οικονόμου με την TMS Tankers και ο όμιλος Ανδρέα Μαρτίνου με την Minerva Maritime, είχαν τα πρωτεία τον Απρίλιο, ενώ και οι όμιλοι Κ. Μαρτίνου, Δ. Διαμαντίδη, Δ. Προκοπίου, Αθ. Μαρτίνου και Τσάκου είχαν και έχουν παρουσία στη διακίνηση ποσοτήτων πετρελαίου από τα ρωσικά λιμάνια.
Αλλά και άλλοι μικρότεροι πλοιοκτήτες έχουν τις χρυσές τους ευκαιρίες και ας μην έχουν πρωτοκλασάτο όνομα ή ικανό αριθμό κατάλληλων για μεταφορά καυσίμων πλοίων
Και λέω ότι θησαύρισαν οι Έλληνες εφοπλιστές μας, γιατί τα ναύλα για τα τάνκερ Aframax και Suezmax, πήγαν κυριολεκτικά στο θεό!
Από τα 6.000 δολάρια την ημέρα τον Φεβρουάριο, εκτινάχθηκαν στα 350.000 (!!!) δολάρια την ημέρα μετά την εισβολή, σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange, δηλαδή 60 (!!!) φορές μεγαλύτερες.
Ρόλο βέβαια σε αυτή την παράλογη και πρωτοφανή αύξηση έπαιξε το ιδιαίτερα αυξημένο κόστος ασφάλισης και ο σχετικά μικρός αριθμός διαθέσιμων δεξαμενόπλοιων
Οι χώρες – καλύτεροι πελάτες του ρωσικού αργού!
Ποιες χώρες τώρα είναι οι μεγαλύτεροι και καλύτεροι πελάτες του ρωσικού αργού.
Η Ολλανδία είναι ο κορυφαίος ευρωπαϊκός προορισμός και ακολουθούν η Κίνα,η Τουρκία, η Ινδία και η Νότια Κορέα.
Η Ινδία μάλιστα έχει πετύχει, εν μέσω πολεμικών συγκρούσεων στην Ουκρανία, ιδιαίτερα χαμηλές τιμές στα μακροπρόθεσμα συμβόλαιά της, καθώς οι συμφωνίες περιλαμβάνουν και εξαγωγές δικών της προϊόντων προς τη Ρωσία, λίαν απαραίτητων για τη δική της βιομηχανία
Από την άλλη πλευρά, χώρες όπως η Ουγγαρία, η Σλοβακία και η Βουλγαρία έχουν μπλοκάρει το ευρωπαϊκό σχέδιο για σταδιακό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και καλά κάνουν, καθώς φροντίζουν πρωτίστως για την ενεργειακή τους ασφάλεια.
Με αποτέλεσμα το σχέδιο να πάει όλο και πιο πίσω και ουσιαστικά μέχρι τώρα να ακυρώνεται στην πράξη.