Δραστήριοι οι Έλληνες και Ελληνίδες εφοπλιστές το 2024 στον τομέα των παραγγελιών για ναυπηγήσεις. Συνολικά έχουν δώσει 163 παραγγελίες με τις περισσότερες ήτοι 88 να αφορούν δεξαμενόπλοια ποσοστό 53,9%. Σε αυτές περιλαμβάνονται 22 πλοία MR2, 19 Suezmax και 17 Aframax/LR2.

Επίσης, πραγματοποίησαν 31 παραγγελίες για LNG carriers ποσοστό 19%.

Έχουν τοποθετήσει 27 παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, ποσοστό 16,5% εκ των οποίων 18 αφορούν τον τομέα Kamsarmax.

Τέλος έχουν δώσει 17 παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ποσοστό 10,4% εκ των οποίων οι 15 αφορούν Neo-Panamax.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers.

Όσον αφορά τη γενική εικόνα για τις ναυπηγήσεις μέσα στο 2024 έχει ως εξής:

Μεταφορέας χύδην φορτίου:

Η συνολική εικόνα για τα φορτηγά πλοία, το τρέχον βιβλίο παραγγελιών με βάση τη χωρητικότητα -DWT ανέρχεται στο 9,7% του υπάρχοντος στόλου ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 7,7%.

Εντός των πρώτων επτά μηνών του 2024, έχουν δοθεί 255 παραγγελίες, οι οποίες αντιστοιχούν περίπου στο 20% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου.

Οι τομείς Ultramax, Kamsarmax και Newcastlemax οδηγούν τη δραστηριότητα των NB bulk carriers φέτος, με 58, 38 και 17 παραγγελίες αντίστοιχα.

Ο τομέας Ultramax σημείωσε σημαντική ανάπτυξη το β’ τρίμηνο του 2024, με αύξηση των παραγγελιών κατά 50% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Ο τομέας Ultramax διαθέτει την υψηλότερη αναλογία βιβλίων παραγγελιών προς στόλο σε αριθμό πλοίων, σε ποσοστό 27,8%.

Ο τομέας Kamsarmax ακολουθεί με αναλογία 19,8%, ενώ ο τομέας Newcastlemax έρχεται τρίτος με 18,8%.

Η Κίνα κυριαρχεί επί του παρόντος στο βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, αντιπροσωπεύοντας το 67% του συνόλου. Η Ιαπωνία ακολουθεί στη δεύτερη θέση με μερίδιο 28%.

Δεξαμενόπλοιο:

Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών για το 2024 έως τώρα με βάση τη χωρητικότητα –DWT βρίσκεται στο 11,8% του στόλου, ενώ τον Ιούλιο του 2023 ήταν 5,5%.

Κατά τη διάρκεια του επταμήνου 2024, έχουν υπογραφεί συνολικά 356 συμβόλαια, τα οποία αντιστοιχούν περίπου στο 38% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων.

Τα MR2, τα μικρά/χημικά δεξαμενόπλοια, τα Aframax/LR2 και τα VLCC είναι οι κύριοι τύποι πλοίων στη δραστηριότητα των νεότευκτων πλοίων για το 2024, με 97, 80, 62 και 43 παραγγελίες να έχουν υποβληθεί αντίστοιχα. Ο τομέας των Aframax/LR2 έχει την υψηλότερη αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων σε ποσοστό 17,5%. Οι τομείς Suezmax και MR2 ακολουθούν με αναλογίες 15,3% και 15,2% αντίστοιχα, ενώ τα VLCC έχουν αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο 7,2%.

Η Κίνα κυριαρχεί στο βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων, κατέχοντας μερίδιο 65%. Η Νότια Κορέα ακολουθεί ως ο δεύτερος μεγαλύτερος κάτοχος με μερίδιο 16%.

Κοντέινερ:

Η γενική εικόνα με βάση τη μεταφορική ικανότητα βρίσκεται στο 22,3%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 28,3%.

Συνολικά 144 νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν γίνει το 2024, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 20% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων. Τα ULCVs, VLCVs και Neo-Panamaxes ηγούνται της δραστηριότητας των νεότευκτων πλοίων για το έτος, με 48, 28 και 27 παραγγελίες αντίστοιχα.

Η Κίνα κυριαρχεί στο βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων, αντιπροσωπεύοντας το 68% του συνόλου. Η Νότια Κορέα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κάτοχος με μερίδιο 23%.

LNG:

Η τρέχουσα αναλογία βιβλίων παραγγελιών προς στόλο όσον αφορά το CBM ανέρχεται σε 46,7%, σε σύγκριση με 42% τον Ιούλιο του 2023.

Κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2024 υπεγράφησαν συνολικά 153 συμβάσεις, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών φυσικού αερίου. Αυτό σηματοδοτεί σημαντική αύξηση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023, όταν παραγγέλθηκαν 84 πλοία.

Η Νότια Κορέα κυριαρχεί στο βιβλίο παραγγελιών φυσικού αερίου με μερίδιο 61%, ακολουθούμενη από την Κίνα με 33%.

Διαβάστε ακόμη: