Νέα δοκιμασία περιμένει αυτές τις μέρες τα μικρά εμπορικά από τη λειτουργίας του συστήματος προπαραγγελίας και παραδόσεων εκτός καταστήματος όπως διαφάνηκε ήδη από τη χτεσινή πρώτη μέρα λειτουργίας.Έτσι φαινόμενα άτυπων «δοκιμαστηρίων» στο δρόμο παρουσιάστηκαν στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με «χέρια από την πόρτα» να δίνουν παπούτσια και ρούχα σε πελάτες που ήταν στο δρόμο. Έπίσης δεν είναι λίγοι εκείνοι που προβληματίζονται από ένα «πιθανό πήγαινε – έλα» για τυχόν αλλαγές .Βασικό πρόβλημα όλης αυτής της διαδικασίας είναι ότι πολλά μαγαζιά δε διαθέτουν «εκθετήριο» στο διαδίκτυο ή ηλεκτρονικό κατάστημα. Όπως φαίνεται και από έρευνα της ΈΣΈΈ η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι χαμηλή. Έπίσης με βάση την ίδια έρευνα της ΈΣΈΈ σχεδόν οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις (79%) δεν συμμετείχαν στην τελευταία Black Friday.
Έίναι προφανές ότι οι νέες συνθήκες ευνοούν τους μεγάλους καθώς ήδη έχουν τρέξει τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους ενώ έχουν και τους πόρους να το κάνουν.Να σημειωθεί ότι άλλο ένα ζήτημα υπάρχει και με τα ψηφιακά pos καθώς απαιτούν κόστος αλλά και επανοργάνωση των γραμμών συνδέσεων με τις ταμειακές μηχανές. Όυσιαστικά ένα νέο βάρος καλούνται να το σηκώσουν οι μικροί που ήδη βλέπουν το τζίρο τους να είναι μηδενικός.
Έπίσης όσοι δε διαθέτουν επαρκείς χώρους θα πρέπει να «τεταγωνίσουν» τον κύκλο για να εξυπηρετήσουν.Όι μαθηματικοί υπολογισμού έβγαλαν ότι η άφιξή των 9 ατόμων και με διάρκεια παραμονής τα δέκα λεπτά θα απαιτηθούν 90 λεπτά για να εξυπηρετηθούν. Σε μία ημέρα αν όλα υλοποιηθούν με βάση το σχέδιο θα εξυπηρετηθούν συνολικά 72 άτομα. Όταν ένα κατάστημα των 1500 και 2500 τετραγωνικών μέτρων για να διευκολύνει από 70 έως 100 πελάτες , θεωρείται ως μία ασύμφορη διαδικασία.Αντίθετα για να εμπορικό κατάστημα των 500 τ.μ. με τις ίδιες ώρες λειτουργίας έχει αξία να περάσουν από το κατάστημα να παραλάβουν ότι παρήγγειλαν από την ιστοσελίδα.
Click away από την θεωρία στην πράξη Καταχώρηση της παραγγελίας από την επιχείρηση και αποστολή στον πελάτη είτε ηλεκτρονικού αποδεικτικού εγγράφου της αγοράς (προπληρωμένη παραγγελία) είτε μηνύμα τος (SMS) που φέρει τα εξής στοιχεία: βα) επωνυμία, διεύθυνση και Αριθμό Φορολογικού Μητρώου της επιχείρησης, ββ) χρονικό διάστημαπαραλαβής που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις δύο (2) ώρες συνολικά. γ) Παραλαβή από ένα (1) άτομο και μόνο από ειδικάδιαμορφωμένο εξωτερικό χώρο των καταστημάτων.Πληρωμή μόνο ηλεκτρονικά ή με POS κατά την παραλαβή. δ) Κατά την παραλαβή: δα) τήρηση ελάχιστης απόστασης δύο (2) μέτρων μεταξύ πελατών, δβ) μέγιστος αριθμός ατόμων στην αναμονή: εννέα (9) άτομα και δγ) μέγιστος χρόνος παραμονής στο σημείο παραλαβής: δέκα (10) λεπτά. Όι επιχειρήσεις που βρίσκονται σε κλειστού τύπουεμπορικά κέντρα και όσες λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας όλων των καταστημάτων λιανικού εμπορίουτύπου «κατάστημα εντός καταστήματος»(shops-in a-shop), μπορούν να αναπτύξουν τη διαδικασία εξ αποστάσεωςπροαγοράς/προεπιλογής μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας ) σε ανοιχτό εξωτερικό χώρο.