Η Μπλέικ Λάιβλι κατέθεσε τροποποιημένη αγωγή κατά του σκηνοθέτη και συμπρωταγωνιστή της στην ταινία It Ends With UsΤζάστιν Μπαλντόνι, φέρνοντας στο φως σοβαρές καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση, ανάρμοστη συμπεριφορά και εκστρατεία δυσφήμησης εις βάρος της.

Αρχικά, η 37χρονη ηθοποιός είχε καταθέσει αγωγή τον Δεκέμβριο του 2024, κατηγορώντας τον 41χρονο σκηνοθέτη και συμπρωταγωνιστή της, για ανάρμοστη συμπεριφορά στα γυρίσματα, καθώς και για προσπάθειες να καταστρέψει τη φήμη της μέσω στοχευμένων διαδικτυακών επιθέσεων. Ο Μπαλντόνι απάντησε με δική του μήνυση, ισχυριζόμενος ότι η Λάιβλι, ο σύζυγός της Ράιαν Ρέινολντς και άλλα άτομα είχαν ενορχηστρώσει μια εκστρατεία σπίλωσής του, με σκοπό να πάρουν τον έλεγχο της ταινίας.

Με τη νέα της αγωγή, η Λάιβλι αποκαλύπτει περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με το κλίμα που επικρατούσε στο σετ της ταινίας, τις πιέσεις που φέρεται να δέχτηκε και τον ρόλο που είχαν σημαντικοί παράγοντες του στούντιο Wayfarer στην υπόθεση.

Ακολουθούν οι 8 βασικές καταγγελίες από τη νέα αγωγή της Λάιβλι:

1. Ακραίος διαδικτυακός εκφοβισμός και παρενόχληση μετά την αρχική καταγγελία

Η Λάιβλι καταγγέλλει ότι μετά την αρχική της μήνυση τον Δεκέμβριο, δέχθηκε μαζικό διαδικτυακό εκφοβισμό, απειλές και επιθέσεις που έφτασαν σε «επικίνδυνα ακραίο» επίπεδο.

Σύμφωνα με τη νομική της ομάδα, η εκστρατεία αυτή δεν στόχευε μόνο την ίδια, αλλά και τον σύζυγό της Ράιαν Ρέινολντς, άλλα μέλη του καστ, καθώς και μάρτυρες που σχετίζονται με την υπόθεση. Όπως αναφέρεται στην αγωγή, το στούντιο Wayfarer και ο Μπαλντόνι ενορχήστρωσαν μια «ψηφιακή εκστρατεία κατασυκοφάντησης» με τη χρήση ειδικών στη διαχείριση κρίσεων και digital media experts, προκειμένου να αλλάξουν το δημόσιο αφήγημα και να παρουσιάσουν την ηθοποιό ως ανυπόστατη και αναξιόπιστη. Στην αγωγή επισημαίνεται ότι η ομάδα του Μπαλντόνι «δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για το πόσους ανθρώπους θα ‘καταστρέψει’, αρκεί να προστατεύσει την εικόνα του στούντιο».

Οι 8 βασικές καταγγελίες της νέας αγωγής της Μπλέικ Λάιβλι κατά του Τζάστιν Μπαλντόνι
Οι δικηγόροι της Λάιβλι ισχυρίζονται ότι η εκστρατεία κατασυκοφάντησης στόχευε και στον σύζυγό της Ράιαν Ρέινολντς

 

2. Κι άλλες γυναίκες στο σετ είχαν εκφράσει ανησυχίες για ανάρμοστη συμπεριφορά

Η Λάιβλι αποκαλύπτει ότι δεν ήταν η μόνη που είχε βιώσει άβολες ή ανάρμοστες καταστάσεις στα γυρίσματα. Σύμφωνα με την αγωγή της, «κι άλλες γυναίκες στο σετ είχαν επίσης νιώσει άβολα», είτε από τη συμπεριφορά του Μπαλντόνι είτε από αυτήν του συμπαραγωγού του, Τζέιμι Χιθ.

Η ηθοποιός ισχυρίζεται ότι πολλές γυναίκες είχαν εκφράσει φόβους για να μιλήσουν ανοιχτά, λόγω της τοξικής κουλτούρας που επικρατούσε στο πλατό. Στην αγωγή αναφέρεται ότι ακόμα και μια εκπρόσωπος της Sony είχε συζητήσει με τον Μπαλντόνι σχετικά με τις ανησυχίες που είχαν διατυπωθεί, αλλά ο ίδιος υποσχέθηκε αλλαγές, τις οποίες δεν εφάρμοσε ποτέ. Αντί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα, όπως καταγγέλλει η Λάιβλι, ο Μπαλντόνι προτίμησε να προσλάβει διαχειριστές κρίσεων και δικηγόρους, για να δημιουργήσουν μια στρατηγική σπίλωσης εναντίον της.

3. Ο Στιβ Σαρόβιτς σύγκρινε την υπόθεση με «πόλεμο με νεκρούς»

Η αγωγή περιλαμβάνει επίσης σοκαριστικούς ισχυρισμούς σχετικά με τη στάση του συνιδρυτή του Wayfarer Studios, Στιβ Σαρόβιτς. Η Λάιβλι ισχυρίζεται ότι ο Σαρόβιτς είπε σε μάρτυρα ότι «θα προστατεύσει το στούντιο όπως το Ισραήλ προστατεύεται από τη Χαμάς», προσθέτοντας: «Θα υπάρχουν δύο νεκρά σώματα όταν τελειώσω. Όχι πραγματικά νεκρά, αλλά θα είναι νεκροί για μένα. Και για πολλούς άλλους». Η Λάιβλι σημειώνει επίσης ότι ο Σαρόβιτς είχε δηλώσει πως ήταν διατεθειμένος να ξοδέψει 100 εκατομμύρια δολάρια για να καταστρέψει τη ζωή της και τη ζωή του Ράιαν Ρέινολντς.

Οι 8 βασικές καταγγελίες της νέας αγωγής της Μπλέικ Λάιβλι κατά του Τζάστιν Μπαλντόνι
Σκηνή από την ταινία «It Ends With Us»

 

4. Ο ρόλος του συντονιστή οικειότητας και η πίεση για περισσότερες ερωτικές σκηνές

Ένα άλλο κρίσιμο σημείο της αγωγής αφορά στον τρόπο που ο Μπαλντόνι διαχειρίστηκε τις ερωτικές σκηνές της ταινίας. Η ηθοποιός ξεκαθάρισε ότι δεν αρνήθηκε να συναντήσει τον συντονιστή οικειότητας πριν από την έναρξη των γυρισμάτων, αλλά θεώρησε ότι δεν ήταν απαραίτητο, καθώς το σενάριο είχε ήδη καθορίσει τα όρια. Στην αγωγή τονίζεται ότι ο ρόλος ενός συντονιστή οικειότητας, είναι να καθορίζει τις κατάλληλες σκηνές, όχι να προσθέτει περισσότερο ερωτικό περιεχόμενο για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του σκηνοθέτη. Η Λάιβλι καταγγέλλει ότι ο Μπαλντόνι αυτοσχεδίαζε και πρόσθετε μη εγκεκριμένες σκηνές οικειότητας χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των ηθοποιών.

5. Ο Μπαλντόνι έχει «διπλή προσωπικότητα» – άλλο πρόσωπο δημόσια, άλλο ιδιωτικά

Στην αγωγή της, η Λάιβλι επισημαίνει ότι ο σκηνοθέτης προβάλλει ένα προοδευτικό και φεμινιστικό προφίλ δημόσια, ενώ στην πραγματικότητα δεν ακούει τις γυναίκες όταν εκείνες εκφράζουν καταγγελίες εναντίον του. Όπως αναφέρεται, «ο Μπαλντόνι μιλά για στήριξη στις γυναίκες, αλλά όταν βρέθηκε κατηγορούμενος, δεν ανέλαβε καμία ευθύνη».

6. Το Wayfarer Studio δεν ξεκίνησε έρευνα για τις καταγγελίες

Στην αγωγή της, η Λάιβλι καταγγέλλει ότι το Wayfarer Studio απέφυγε να διερευνήσει τις καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση όταν αυτές πρωτοεμφανίστηκαν. Παρά το γεγονός ότι τόσο η ίδια όσο και άλλες γυναίκες είχαν εκφράσει ανησυχίες για τη συμπεριφορά του Μπαλντόνι και του Τζέιμι Χιθ, το στούντιο δεν ξεκίνησε εσωτερική έρευνα μέχρι τον Ιανουάριο του 2025 – δηλαδή δύο χρόνια αργότερα.

Η ηθοποιός χαρακτηρίζει την έρευνα αυτή «φάρσα», καθώς, όπως ισχυρίζεται, οι Μπαλντόνι, Χιθ και Σαρόβιτς έχουν τον απόλυτο έλεγχο της διαδικασίας.

Συγκεκριμένα, καταγγέλλει ότι οι εμπλεκόμενοι:
– Ελέγχουν το πεδίο της έρευνας
– Ρυθμίζουν ποια έγγραφα θα παραδοθούν στους ερευνητές
– Αποφασίζουν αν θα δημοσιευθεί η τελική αναφορά της έρευνας ή αν θα παραμείνει εμπιστευτική

Η Λάιβλι ισχυρίζεται ότι η καθυστερημένη αυτή «έρευνα» δεν είναι παρά μια προσπάθεια των υπευθύνων να προστατεύσουν τους εαυτούς τους και να δυσφημήσουν τα άτομα που μίλησαν εναντίον τους.

Οι 8 βασικές καταγγελίες της νέας αγωγής της Μπλέικ Λάιβλι κατά του Τζάστιν Μπαλντόνι
Η νέα αγωγή της Μπλέικ Λάιβλι εμβαθύνει τις καταγγελίες της και παρουσιάζει μια πιο λεπτομερή εικόνα της υπόθεσης

 

7. Ο σύμβουλος κρίσεων Τζεντ Γουάλας φέρεται να ενορχήστρωσε διαδικτυακή εκστρατεία κατά της Λάιβλι

Στη νέα της αγωγή, η Λάιβλι πρόσθεσε ως εναγόμενο και τον Τζεντ Γουάλας, έναν ειδικό σε διαχείριση κρίσεων, ο οποίος φέρεται να έπαιξε κομβικό ρόλο στη στρατηγική σπίλωσης εναντίον της.

Η ηθοποιός υποστηρίζει ότι ο Γουάλας συνεργάστηκε στενά με τον Μπαλντόνι για να:
– Δημιουργήσει ψεύτικα προφίλ στα social media που επιτίθενται στη Λάιβλι και υπερασπίζονται τον Μπαλντόνι
– Κατευθύνει διαδικτυακές συζητήσεις και σχόλια ώστε να μετατοπίσει την κοινή γνώμη εναντίον της
– Διαδώσει ψευδείς πληροφορίες που αποσκοπούσαν στο να αποδομήσουν την αξιοπιστία της

Στην αγωγή, η Λάιβλι υποστηρίζει ότι τα μηνύματα ανάμεσα στα μέλη της ομάδας του Μπαλντόνι δείχνουν πως η στρατηγική αυτή πέτυχε, καθώς έβλεπαν αλλαγή στο δημόσιο αφήγημα και γελούσαν με το πώς το κοινό «έπεσε στην παγίδα» και άρχισε να επιτίθεται στην ηθοποιό. Η νομική ομάδα της Λάιβλι δηλώνει ότι θα απαιτήσει να αποκαλυφθούν όλα τα στοιχεία σχετικά με τις μεθόδους του Γουάλας και τις στρατηγικές που χρησιμοποιήθηκαν εναντίον της ηθοποιού.

Οι 8 βασικές καταγγελίες της νέας αγωγής της Μπλέικ Λάιβλι κατά του Τζάστιν Μπαλντόνι
Οι κατηγορίες για σεξουαλική παρενόχληση, διαδικτυακή δυσφήμηση και επαγγελματικές πιέσεις βαραίνουν ακόμα περισσότερο τον Τζάστιν Μπαλντόνι και το στούντιο Wayfarer, ενώ η προσθήκη νέων στοιχείων δείχνει ότι η ηθοποιός είναι αποφασισμένη να προχωρήσει δικαστικά

 

8. Ο Μπαλντόνι αποδέχτηκε τα εύσημα για το μοντάζ της ταινίας – μέχρι που κατηγορήθηκε

Ένα ακόμη σημείο που τονίζει η Λάιβλι στην αγωγή της αφορά τη διαδικασία επεξεργασίας της ταινίας It Ends With Us. Η ηθοποιός ισχυρίζεται ότι εκείνη ήταν το άτομο που επέβλεψε το τελικό μοντάζ της ταινίας, το οποίο τελικά έγινε η πιο επιτυχημένη παραγωγή του Wayfarer Studios. Η ταινία, που κόστισε 25 εκατομμύρια δολάρια, απέφερε πάνω από 350 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα.

Η Λάιβλι καταγγέλλει ότι ο Μπαλντόνι και η ομάδα του δεν είχαν κανένα πρόβλημα να πανηγυρίζουν για την επιτυχία της ταινίας, ακόμα κι αν δεν είχαν συμμετοχή στο τελικό μοντάζ. Ωστόσο, μόλις εκείνη κατέθεσε την αρχική αγωγή της, ο Μπαλντόνι άρχισε να διαδίδει ότι η Λάιβλι δεν είχε καμία επιρροή στο τελικό αποτέλεσμα της ταινίας.

Στην αγωγή, η ηθοποιός καταγγέλλει ότι:
– Ο Μπαλντόνι ήταν ικανοποιημένος να παίρνει τα εύσημα για την επιτυχία της ταινίας όσο τον συνέφερε
– Μόλις η Λάιβλι τον κατηγόρησε, ο ίδιος άρχισε να προσπαθεί να μειώσει τη συνεισφορά της, παρουσιάζοντάς την ως μια ηθοποιό που ήθελε να ελέγξει το μοντάζ χωρίς λόγο
– Η στρατηγική αυτή αποσκοπούσε στο να παρουσιάσει την αγωγή της ως προσπάθεια άσκησης επιρροής και όχι ως πραγματική καταγγελία για σεξουαλική παρενόχληση

Η ηθοποιός απορρίπτει τους ισχυρισμούς της ομάδας του Μπαλντόνι ότι εκείνη «επινόησε» τις κατηγορίες για να αποκτήσει έλεγχο στην ταινία, λέγοντας ότι αυτό το αφήγημα «δεν βγάζει κανένα απολύτως νόημα».

Η υπόθεση συνεχίζεται με τις δύο πλευρές να ετοιμάζονται για δικαστική μάχη. Με τη νέα αγωγή της, η Λάιβλι επιχειρεί να ενισχύσει τις κατηγορίες της και να φέρει στο φως περισσότερα στοιχεία για την υπόθεση, η οποία έχει ήδη προκαλέσει σάλο στο Χόλιγουντ.

Διαβάστε ακόμη: