Οι Χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις έχουν γίνει κάτι παραπάνω από απλές καμπάνιες – είναι ένας θεσμός που περιμένουμε κάθε χρόνο για να μας φέρει χαμόγελα, δάκρυα και το πνεύμα των γιορτών. Έκανα εγώ την έρευνα για σας και σας παρουσιάζω τις πιο γλυκές, cheesy, χιουμοριστικές και λαμπερές διαφημίσεις της χρονιάς!
Οι Χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις που ξεχώρισαν
Apple: Heartstrings (Παγκόσμια)
Μια συγκινητική ιστορία που αναδεικνύει την τεχνολογία ως μέσο για να φέρουμε πιο κοντά αυτούς που αγαπάμε. Η διαφήμιση με τίτλο “Heartstrings” εστιάζει στην απώλεια ακοής και την καινοτόμο λύση της Apple, το Hearing Test για τα AirPods Pro 2. Το test βοηθάει τους χρήστες να αξιολογήσουν την ακοή τους μέσα σε λίγα λεπτά και τα AirPods Pro 2 λειτουργούν ως κλινικά ακουστικά βαρηκοΐας σε ορισμένες χώρες. Η διαφήμιση δείχνει έναν πατέρα με απώλεια ακοής που δεν μπορεί να ακούσει την κόρη του να παίζει κιθάρα μέχρι να φορέσει ένα AirPods Pro. Είναι μια όμορφη διαφήμιση που σπάει τους κανόνες και θα σας συγκινήσει.
Barbour: Shaun the Sheep (Ηνωμένο Βασίλειο)
Η Barbour και ο Shaun the Sheep επιστρέφουν με μια χριστουγεννιάτικη ταινία κινουμένων σχεδίων για το 2024, που εστιάζει στο να προσφέρει ζεστασιά τις γιορτές. Αφού επισκεύασαν με επιτυχία το μπουφάν του αγρότη πέρυσι, ο Shaun και το κοπάδι του συνεργάζονται και πάλι με την Barbour για τη χριστουγεννιάτικη καμπάνια του 2024. Αυτή τη φορά, η Barbour επικεντρώνεται στα μοναδικά αξεσουάρ της, τονίζοντας τη σημασία των ζεστών δώρων τον χειμώνα. Παράλληλα με τη διαφήμιση, δημιουργήθηκαν 30 limited edition μπουφάν Barbour εμπνευσμένα από τον Shaun the Sheep, με όλα τα έσοδα να διατίθενται στην Oxfam.
Amazon: Midnight Opus (Παγκόσμια)
Η χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Amazon για το 2024, μας δείχνει τη δύναμη των μικρών πράξεων και των δώρων. Η ιστορία εξελίσσεται σε θέατρο, όπου ο θυρωρός τραγουδάει κρυφά το “What the World Needs Now Is Love”. Οι συνάδελφοί του συγκινημένοι, μετατρέπουν το θέατρο σε σκηνή και του παραγγέλνουν online ένα κοστούμι για να τραγουδήσει επίσημα, αποκαλύπτοντας το κρυφό του ταλέντο. Η διαφήμιση της Amazon προβάλλεται ήδη σε Ευρώπη και ΗΠΑ και τονίζει τη δυνατότητα να βρεις τα πάντα online στην πλατφόρμα της.
Boots: Make Magic (Ηνωμένο Βασίλειο)
Η γιορτινή διαφήμιση παρουσιάζει την ηθοποιό Adjoa Andoh, γνωστή από την σειρά Bridgerton, ως την Κυρία Κλάους σε ένα μαγικό εργαστήριο ομορφιάς της Boots.
Η διαφήμιση ακολουθεί την Andoh καθώς διευθύνει την ομάδα των ξωτικών της ομορφιάς στο χριστουγεννιάτικο “εργαστήριο” της, υπενθυμίζοντας στους θεατές ότι η Boots έχει δώρο για κάθε λάτρη της ομορφιάς. Η καμπάνια τονίζει τον υποστηρικτικό ρόλο της Κυρίας Κλάους στις γιορτές, καθώς ετοιμάζει δώρα ομορφιάς για όλους και σε όλες τις τιμές. Οι εικόνες από το εργαστήρι του Άη Βασίλη, γεμάτο «μαγικά» προϊόντα Boots, μεταφέρουν το μήνυμα της χαράς του να δίνεις.
Disney: Boy & the Octopus (Ηνωμένες Πολιτείες)
Μια τρυφερή ιστορία φιλίας ανάμεσα σε ένα αγόρι και ένα χταπόδι που καταλήγει σε μια χριστουγεννιάτικη περιπέτεια γεμάτη αγάπη, γέλιο και φαντασία. Η Disney μπαίνει δυναμικά στην χριστουγεννιάτικη διαφήμιση με μια συγκινητική ιστορία για ένα αγόρι που αναπτύσσει μια απρόσμενη φιλία με ένα μικρό χταπόδι. Το διαφημιστικό σποτ αφηγείται την περιπέτεια του παιδιού που ανακαλύπτει ένα χταπόδι να του έχει κολλήσει στο κεφάλι κατά τη διάρκεια των διακοπών του στη θάλασσα. Επιστρέφοντας σπίτι, το αγόρι δένεται με το χταπόδι, γνωρίζοντάς του τη ζωή στη στεριά. Μελωδία εμπνευσμένη από το “Μέρος του Εαυτού σου” της Μικρής Γοργόνας υπογραμμίζει την επιθυμία του χταποδιού να εξερευνήσει τον κόσμο. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο βραβευμένος με Όσκαρ Taika Waititi.
Sainsbury’s: Big Christmas (Ηνωμένο Βασίλειο)
Η Sainsbury’s κυκλοφόρησε μια χριστουγεννιάτικη διαφήμιση με τίτλο “BIG Christmas” που διαθέτει τον αγαπημένο χαρακτήρα, τον καλοκάγαθο γίγαντα BFG. Η διαφήμιση σημείωσε υψηλές επιδόσεις σε πωλήσεις και θετικό αντίκτυπο για την εικόνα της εταιρείας. Η ιστορία βασισμένη στον BFG του Roald Dahl συνδέθηκε συναισθηματικά με τους θεατές και ανέδειξε τα προϊόντα της Sainsbury’s μέσα από μια διασκεδαστική περιπέτεια. Συνολικά, η διαφήμιση ξεχώρισε για την πρωτοτυπία της και την θετική της αφήγηση.
Coca–Cola: The Last Bottle
Μια κλασική ιστορία του αγαπημένου ροφήματος που μας ενώνει στις γιορτές. Αυτή η διαφήμιση αγγίζει τις καρδιές μας με τη δύναμη της κοινής εμπειρίας.
Asda: The Gnome of Christmas (Ηνωμένο Βασίλειο)
Η Asda δημιούργησε μια χριστουγεννιάτικη διαφήμιση με πρωταγωνιστές μικροσκοπικούς κήπους νάνους (gnomes). Ο σκηνοθέτης Bryan Buckley εξηγεί πως η αρχική ιδέα της διαφημιστικής εταιρείας να σώσουν τα Χριστούγεννα οι νάνοι στην Asda τον έπεισε να δημιουργήσει κάτι ξεχωριστό. Η διαφήμιση αυτή αποτελεί την πρώτη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση του Buckley στη Μεγάλη Βρετανία. Για την παραγωγή της διαφήμισης δόθηκε μεγάλη σημασία στον σχεδιασμό των χαρακτήρων και της ιστορίας. Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για διαφήμιση με πολλά οπτικά εφέ, δόθηκε έμφαση και στην επιλογή των δύο ηθοποιών που υποδύονται τους ανθρώπινους χαρακτήρες. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, η περίοδος των Χριστουγεννιάτικων διαφημίσεων είναι γεμάτη με διαφημιστικά αριστουργήματα, γεγονός που δημιουργεί επιπλέον πίεση για την παραγωγή μιας εξίσου επιτυχημένης διαφήμισης. Τέλος, ο Buckley αποκαλύπτει ότι η μουσική που επέλεξαν για τη διαφήμιση ήταν το soundtrack της σειράς “The A-Team”.
John Lewis: The Gifting Hour (Ηνωμένο Βασίλειο)
Η φετινή διαφήμιση των John Lewis για τα Χριστούγεννα δεν ακολουθεί την παράδοση με τα χαριτωμένα ζωάκια. Αντίθετα, είναι μια συγκινητική ιστορία εμπνευσμένη από τη Narnia για δύο αδερφές και διαδραματίζεται στο διάσημο κατάστημα της Oxford Street στο Λονδίνο. Η διαφήμιση, με τίτλο “The Gifting Hour”, δείχνει μια γυναίκα να ψωνίζει την τελευταία στιγμή το τέλειο δώρο για την αδερφή της. Καθώς ψάχνει ανάμεσα στα ρούχα, η γυναίκα θυμάται στιγμές από την παιδική τους ηλικία, εμπνεόμενη για το ιδανικό δώρο.
LEGO: Cataclaws (ΗΠΑ)
Η Lego παρουσιάζει τη νέα της χριστουγεννιάτικη διαφήμιση με πρωταγωνιστή μια γάτα ονόματι Cataclaws, που σκορπάει παντού το πνεύμα των γιορτών. Η διαφήμιση, έντονη και γεμάτη ενέργεια, ενθαρρύνει μικρούς και μεγάλους να παίξουν και να δημιουργήσουν με Lego. Περιλαμβάνει πάνω από 20 κατασκευές Lego και κρυμμένα μηνύματα για τους fans της εταιρίας. Επίσης, η Lego διοργανώνει την πρωτοβουλία “Build to Give”, όπου για κάθε καρδιά χτισμένη με Lego που μοιράζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Lego θα δωρίσει ένα σετ σε παιδιά σε νοσοκομεία, ιδρύματα και ευάλωτες κοινότητες. Η LEGO συνδυάζει τη δημιουργικότητα με την οικογενειακή σύνδεση, παρουσιάζοντας πώς τα παιχνίδια τους δημιουργούν μαγικές στιγμές.
Waitrose: Sweet Suspicion (Ηνωμένο Βασίλειο)
Το σποτ της Waitrose δεν είναι σαν τα συνηθισμένα. Αντί για χαρούμενες ιστορίες, μας βάζει να λύσουμε ένα μυστήριο! Στο σποτ βλέπουμε μια οικογένεια που έχει συγκεντρωθεί για τα Χριστούγεννα, αλλά κάποιος (ή μήπως κάποιο κατοικίδιο;) έφαγε το γλυκό! Για να κρατήσει το ενδιαφέρον μας, η Waitrose δεν “αποκαλύπτει” ποιος έφαγε το γλυκό ακόμα, υποσχόμενη να δώσει τη συνέχεια σε μελλοντικό επεισόδιο.
M&S: Dawn French Christmas Feast (Ηνωμένο Βασίλειο)
Η καμπάνια της M&S επαναφέρει την αγαπημένη Dawn French ως νεράιδα των Χριστουγέννων. Μετά από μια κουραστική μέρα γεμάτη χριστουγεννιάτικα ψώνια, η French επιστρέφει σπίτι «ονειρευόμενη» χαλάρωση. Εκεί την περιμένει όμως η νεράιδα (με τη φωνή της French) για να μεταμορφώσει το σπίτι σε ένα μαγικό χριστουγεννιάτικο σκηνικό, με πλήρες εορταστικό τραπέζι M&S. Χάρη στη νεράιδα, η French μπορεί να απολαύσει το χριστουγεννιάτικο πάρτι της χωρίς άγχος, αποδεικνύοντας ότι τα M&S προσφέρουν “όχι απλά φαγητό, αλλά φαγητό για τα Χριστούγεννα της M&S”. Η καμπάνια θα ξεδιπλωθεί σε 6 μέρη μέχρι την Πρωτοχρονιά, παρουσιάζοντας κάθε φορά διαφορετικά εορταστικά προϊόντα M&S.
Aldi: Kevin the Carrot (Ηνωμένο Βασίλειο)
Η αγαπημένη μασκότ της βρετανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Aldi, το καρότο-μασκότ Κέβιν, επιστρέφει για μια χριστουγεννιάτικη αποστολή μυστηρίου! Στο νέο διαφημιστικό σποτ, ο Κέβιν πρέπει να μεταμορφωθεί σε κατάσκοπο για να σώσει το Πνεύμα των Χριστουγέννων που έχει κλαπεί από μια παρέα κατεργάρηδων. Με τη βοήθεια της γυναίκας του της Κέιτι, ο Κέβιν θα ξεγελάσει τους φύλακες, θα αποφύγει επικίνδυνες καταστάσεις και θα ανακτήσει το κλεμμένο πνεύμα, χαρίζοντας χαρά σε όλους!
Norwegian Postal Service: The Reinfall (Νορβηγία)
Η Νορβηγική Ταχυδρομική Υπηρεσία (Posten) μας φέρνει άφθονο γέλιο με τη χριστουγεννιάτικη διαφήμισή της φέτος, σε στυλ ντοκιμαντέρ του Netflix. Η Posten, γνωστή για τις ξεκαρδιστικές και ιδιαίτερες διαφημίσεις της, δεν απογοητεύει ούτε φέτος. Η διαφήμιση παρουσιάζει με χιουμοριστικό τρόπο την προετοιμασία των ταρανδων του Άη Βασίλη για την παραμονή των Χριστουγέννων, ακολουθώντας την άνοδο και την πτώση της φήμης του Ρούντολφ. Με αυτόν τον τρόπο, η Posten μας διαβεβαιώνει πως αποτελεί την πιο αξιόπιστη υπηρεσία διανομής δώρων!
Nespresso: David Beckham Unforgettable Festive Moments (Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία)
Η Nespresso συνεργάζεται με τον David Beckham για τη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση του 2024. Η γιορτινή καμπάνια της εταιρείας αποσκοπεί στο να αποτυπώσει το πνεύμα των Χριστουγέννων μέσα από μια συγκινητική ιστορία που τονίζει την αξία των στιγμών γεμάτων χαράς και γέλιου. Στην ταινία, ο Beckham φτιάχνει έναν καφέ Nespresso Inizio χρησιμοποιώντας μια μηχανή Nespresso Vertuo Creatista και στη συνέχεια μεταμορφώνει με παιχνιδιάρικο τρόπο τον χιονάνθρωπο στον κήπο του, δίνοντάς του μια ποδοσφαιρική πινελιά. Ο Beckham δήλωσε ότι απολαμβάνει αυτή τη συνεργασία και λατρεύει τα Χριστούγεννα, τον χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους.
TESCO: Helping #FeedYourChristmasSpirit (Ηνωμένο Βασίλειο)
Με φόντο τη μελωδία του “On Melancholy Hill” των Gorillaz, το σποτ ακολουθεί έναν νεαρό άντρα που επισκέπτεται τον παππού του στα Χριστούγεννα. Καθώς μεταμορφώνουν τα πάντα σε γλυκά από μελομακάρονο, από τα σπίτια μέχρι τα ζώα, η ιστορία αποκαλύπτει τη νοσταλγία για την απουσία της γιαγιάς. Η Tesco, λοιπόν, δεν επικεντρώνεται μόνο στη χαρά των Χριστουγέννων, αλλά και στα συναισθήματα της απώλειας και της νοσταλγίας που συχνά συνοδεύουν αυτή την περίοδο. Μέσα από μια τρυφερή ιστορία, η εταιρεία αναγνωρίζει ότι τα Χριστούγεννα είναι μια περίοδος τόσο χαράς όσο και προβληματισμού, προσκαλώντας το κοινό σε μια πιο βαθιά συναισθηματική σύνδεση.
Myer: Share the Joy (Αυστραλία)
Η Myer μας παρουσιάζει τον Humbug, ένα πλάσμα που σιχαίνεται τα Χριστούγεννα και χαλάει όλες τις γιορτινές παραδόσεις. Ένα κορίτσι προσπαθεί να τον κάνει να συμμετάσχει στη χαρά των Χριστουγέννων χαρίζοντάς του ένα δώρο τυλιγμένο με κορδέλα Myer (η διαφήμιση δεν ξεχνάει το branding). Η καμπάνια, όμως, θυμίζει περισσότερο “Μοιραστείτε τη Δυστυχία” παρά “Μοιραστείτε τη Χαρά”. Ε, Grinch τελικά!
Οι Χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις είναι πολλά παραπάνω από απλές προωθητικές ενέργειες. Είναι ιστορίες που μας εμπνέουν, μας κάνουν να γελάμε και να δακρύζουμε, αναδεικνύοντας την ουσία των γιορτών: την αγάπη, τη σύνδεση και τη μαγεία της στιγμής. Ποια από αυτές τις διαφημίσεις σας άγγιξε περισσότερο;