Η βρετανική εταιρεία μάρκετινγκ και διαφήμισης Ogilvy, η οποία εδράζεται στη Νέα Υόρκη, ανακοίνωσε πως δεν θα συνεχίσει να εκπροσωπεί influencers που επιλέγουν να αλλοιώνουν την εικόνα τους. Στόχος της είναι να καταπολεμήσει τις «συστηματικές» βλάβες που επιφέρουν τα social media στην ψυχική υγεία.
Μιλώντας στο The Drum, ο επικεφαλής της επιχείρησης, Rahul Titus, επέμεινε πως το μάρκετινγκ, από πλευράς influencer, είναι εξαιρετικά επιβλαβές καθώς οι όποιες εικόνες είναι πολύ στημένες.
Η απαγόρευση ισχύει για όλες τις εταιρίες του ομίλου Ogilvy, μεταξύ των οποίων και η Dove. Ήδη ο αντιπρόεδρος εξωτερικής επικοινωνίας και βιωσιμότητας της Dove, Firdaous El Honsali, έχει ταχθεί υπέρ της προσπάθειας, επισημαίνοντας πως η εταιρεία «συνεργάζεται μόνο με influencer που δεν αλλοιώνουν την εμφάνισή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
Πώς θα λειτουργήσει
Πρακτικώς, η Ogilvy θα σταματήσει να συνεργάζεται με άτομα που κάνουν ρετούς στο δέρμα και το σώμα τους, αλλά θα επιτρέπει τη συνεργασία με όσους/όσες «παίζουν» με τον φωτισμό.
Σύμμαχος στο «κυνήγι» των παραβατών θα είναι η εφαρμογή InfluenceO, η οποία θα τους εντοπίζει.
Η απόφαση αυτή έρχεται την ώρα που η βρετανική κυβέρνηση εξετάζει νομοσχέδιο αναφορικά με την ψηφιακά αλλοιωμένη εικόνα σώματος, που ορίζει πως οι influencers θα πρέπει να δηλώνουν ξεκάθαρα πως την έχουν «πειράξει». Και επειδή είναι αρκετά τα «αγκάθια» στο δρόμο προς την τελική ψήφισή του, η Ogilvy αποφάσισε να βοηθήσει την προσπάθεια με αυτή της την πρωτοβουλία.
«Έχουμε χρέος ως μαρκετίστες, ως πρακτορεία και μάρκες, στην επόμενη γενιά. Ώστε να μην μεγαλώσουν με τις ίδιες εικόνες που βλέπουμε τώρα» επεσήμανε ο Titus.
Αναγνώρισε πως μερικές εταιρείες έχουν ήδη κάνει βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά τελικώς υποκύπτουν στις παραδοσιακές τακτικές όσον αφορά στις καμπάνιες του.
«Έχει γίνει μεγάλη έρευνα. Εργαζόμαστε με την ομάδα των επιστημών συμπεριφοράς και μιλάμε με πολλούς influencers και έχουμε αφιερώσει πολύ χρόνο για να βρούμε πώς θα λειτουργήσει» συμπλήρωσε ο ίδιος.
«Πρέπει να εκπαιδεύσουμε τους πελάτες μας ώστε να δίνουν στους influencers την ελευθερία να εκφράζουν περισσότερο τον εαυτό τους» έκρινε ο Titus, ενώ παραδέχθηκε πως η προσπάθεια προς την τελική υλοποίηση του πλήρους σχεδίου θα είναι μακρά.
Καταλήγοντας ζήτησε και άλλες εταιρείες να ακολουθήσουν την ίδια οδό, επιμένοντας πως «είναι το σωστό».
Η Ogilvy θα αναπτύξει την πολιτική σε δύο φάσεις. Αρχικά θα γίνουν διαβουλεύσεις και η απαγόρευση θα τεθεί σε ισχύ από τον Μάιο. Ο Titus έχει δώσει προθεσμία ως τον Δεκέμβριο για τον πλήρη τερματισμό της επεξεργασίας όλου του περιεχομένου.