Συνδρομητική υπηρεσία ετοιμάζεται να λανσάρει το Viber. Από τον Φεβρουάριο, η δημοφιλής πλατφόρμα θα προσφέρει στους χρήστες την επιλογή ενός συνδρομητικού πακέτου, το οποίο θα ξεκλειδώνει επιπλέον λειτουργίες.

Ο CEO της Viber, Ofir Eyal, μίλησε στο MR για το νέο εγχείρημα της πλατφόρμας, αλλά και για τις προσπάθειες να μετεξελιχθεί το Viber σε super – app. «Η Ελλάδα θα παραμείνει ένα πεδίο δοκιμής και τελειοποίησης νέων προϊόντων» τονίζει ο κ. Eyal και προσθέτει: «Η Ελλάδα είναι μία από τις κορυφαίες αγορές μας στην Κεντρική Ευρώπη και παγκοσμίως, με το Viber να είναι εγκατεστημένο στο 91% των ελληνικών τηλεφώνων με βάση τα εσωτερικά μας δεδομένα».

 – Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τη Rakuten Viber στην Ελλάδα;

Θα συνεχίσουμε να εδραιώνουμε το οικοσύστημα super-app εισάγοντας περισσότερες υπηρεσίες «προστιθέμενης αξίας» για τους Έλληνες χρήστες μας, παρέχοντας στις επιχειρήσεις περισσότερες ευκαιρίες για να συνεργαστούν με τους πελάτες τους.

Ofir Eyal, CEO της Viber: Η Ελλάδα είναι μία από τις κορυφαίες αγορές μας στην Κεντρική Ευρώπη-1

Βλέπουμε την ενθουσιώδη ανταπόκριση της αγοράς στον οδηγό αυτο-εξυπηρέτησης για επιχειρηματικούς λογαριασμούς που εγκαινιάσαμε πρόσφατα, με στόχο τη σύνδεση των μικρών τοπικών επιχειρήσεων με τους πελάτες τους. Στόχος μας είναι να εισάγουμε σταδιακά περισσότερες δυνατότητες, εντός του έτους, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να δημιουργούν ειδικούς χώρους, να συντονίζουν τις συζητήσεις με τους πελάτες και να μπορούν να υποστηρίζουν περισσότερες συναλλαγές.

Η Ελλάδα θα παραμείνει ένα πεδίο δοκιμής και τελειοποίησης νέων προϊόντων με βάση το feedback από τους χρήστες. Οι Έλληνες χρήστες μπορούν να αναμένουν χρηστικές προσθήκες που θα εξασφαλίζουν απρόσκοπτη εμπειρία επικοινωνίας, επιτρέποντάς τους να εξοικονομούν χρόνο και να επικεντρώνονται σε όσα έχουν πραγματικά σημασία στη ζωή τους.

 – Κάνετε σημαντικές επενδύσεις στην Ελλάδα. Πόσο σημαντική αγορά είναι για τη Rakuten Viber; Βλέπετε επιχειρηματικές ευκαιρίες;

Η Ελλάδα είναι μία από τις κορυφαίες αγορές μας στην Κεντρική Ευρώπη και παγκοσμίως, με το Viber να είναι εγκατεστημένο στο 91% των ελληνικών τηλεφώνων με βάση τα εσωτερικά μας δεδομένα. Η Rakuten Viber θα συνεχίσει να επενδύει πόρους στην ανάπτυξη του οικοσυστήματός μας στην Ελλάδα.

Μία από τις κύριες προτεραιότητές μας θα παραμείνει η εξυπηρέτηση επιχειρήσεων όλων των μεγεθών και η προσφορά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, για να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Αυτό περιλαμβάνει την παροχή περισσότερων δυνατοτήτων στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, νέες ευκαιρίες για μεσαίες επιχειρήσεις, και παροχή περισσότερων δυνατοτήτων και λύσεων για τις επαγγελματικές ανάγκες τους.

– Οι ψηφιακές πληρωμές και οι πληρωμές μέσω Viber λανσαρίστηκαν πρώτα παγκοσμίως στην Ελλάδα και στη Γερμανία. Γιατί επιλέξατε την Ελλάδα και πώς εξελίσσεται το εγχείρημα;

 Το Rakuten Viber είναι η πιο ελληνική εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων και η Ελλάδα υπήρξε κορυφαία αγορά για πολλές αναβαθμίσεις της εφαρμογής μας, οπότε η επιλογή ήρθε φυσικά.

Πρόσφατα, πετύχαμε ένα σημαντικό ορόσημο ξεπερνώντας το ένα εκατομμύριο ενεργά πορτοφόλια σε λιγότερο από 12 μήνες. Η Ελλάδα συνεχίζει να ηγείται των εξελίξεων στο Viber Payments, καθώς είναι η πρώτη χώρα που εισήχθησαν ομαδικές πληρωμές και ένα σύστημα αμφίπλευρων παραπομπών για τους χρήστες, γεγονός που συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη στην περιοχή. Οι Ελληνες χρήστες μπορούν να αναμένουν περισσότερες ενημερώσεις για το Viber Payments στο μέλλον, όπως μία απλή και άμεση λύση για την πληρωμή λογαριασμών για υπηρεσίες κοινής ωφέλειας.

– Πού τοποθετείτε την Ελλάδα και τον ελληνικό τεχνολογικό τομέα σε σύγκριση με τον υπόλοιπο κόσμο;

 Η Ελλάδα διευρύνει την ψηφιοποίησή της και αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι γίνεται σταδιακά χώρα με προτεραιότητα το κινητό τηλέφωνο. Σύμφωνα με την DataReportal, όχι μόνο σχεδόν όλοι οι χρήστες στην Ελλάδα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω smartphones, αλλά τα κινητά τηλέφωνα είναι και η πιο δημοφιλής πύλη πρόσβασης στον Ιστό. Ταυτόχρονα, σχεδόν 7,5 εκατομμύρια χρήστες χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων.

Και ήδη περισσότερες από τις μισές εγχώριες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν κάποιο κοινωνικό δίκτυο ή εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων. Αυτό είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον για εμάς καθώς προσφέρουμε ένα περιβάλλον αλληλεπίδρασης τόσο για προσωπικό όσο και εταιρικό επίπεδο.

 – Υπό την ηγεσία σας η Rakuten Viber έχει κάνει μια αλλαγή στην εταιρική της ταυτότητά της. Η Rakuten Viber εισήλθε στην κατηγορία fintech – διαβλέπετε κι άλλες επεκτάσεις;

  • Περαιτέρω ενίσχυση του οικοσυστήματος superapp
  • Επέκταση των δυνατοτήτων fintech
  • Δημιουργία περισσότερων ευκαιριών για επιχειρήσεις διαφορετικών μεγεθών.

– Θα μπορούσατε να μοιραστείτε κάποια στοιχεία σχετικά με τη χρήση του Rakuten Viber στην Ελλάδα; Ποια γενιά χρησιμοποιεί την εφαρμογή, ποιος είναι ο αριθμός των χρηστών και με ποιον τρόπο τη χρησιμοποιούν;

9 στους 10 χρήστες στην Ελλάδα έχουν εγκατεστημένο το Rakuten Viber στα smartphones τους. Καταγράφουμε συνεχή αύξηση των μηνυμάτων κάθε χρόνο, γεγονός που καθιστά την εφαρμογή την κορυφαία επιλογή επικοινωνίας μεταξύ των Ελλήνων χρηστών.

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά καταγράψαμε αύξηση 5% στα μηνύματα. Ο αριθμός των συμμετεχόντων σε ομαδικές συνομιλίες επίσης αυξήθηκε κατά 16%, με περισσότερους χρήστες να συμμετέχουν ενεργά συνεισφέροντας στις συζητήσεις.

Με την αυξανόμενη επικράτηση της φωνητικής αναζήτησης και των έξυπνων ηχείων, οι επιχειρήσεις θα δώσουν έμφαση στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου τους για φωνητικά ερωτήματα.

Θα δούμε μεγαλύτερη ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στις επιχειρηματικές λειτουργίες, παραδείγματος χάριν για την ενίσχυση των διαφημιστικών εκστρατειών.

– Ποια είναι η γνώμη σας για την τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης; Πολλοί πιστεύουν ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με μια τόσο ισχυρή τεχνολογία και ότι υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι.

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια τεχνολογία που μπορεί να εφαρμοστεί σε εγχειρήματα διαφορετικής κλίμακας και που, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, εξασφαλίζει αμέτρητα οφέλη, επιτρέποντάς μας να αυτοματοποιήσουμε τυπικές διαδικασίες και να αυξήσουμε την παραγωγή.

Φυσικά, υπάρχουν ορισμένοι κίνδυνοι που συνοδεύουν την κλιμακούμενη Α.Ι., όπως το ότι κάνει ευρέως προσβάσιμη την δυνατότητα απομίμησης της εξωτερικής εμφάνισης, κλωνοποίησης της φωνής (σ.σ. deepfakes) και αντιγραφής του προσωπικού ύφους.

Όπως μας δείχνει η ιστορία, η θέσπιση κανόνων για τις νέες τεχνολογίες συχνά καθυστερεί σε σχέση με την ευρεία υιοθέτησή τους – χρειάστηκαν 80 χρόνια για να εισαχθούν μέτρα ασφαλείας για τα αυτοκίνητα και 14 χρόνια από την εμφάνιση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να θεσπιστούν νόμοι όπως ο GDPR και ο CCPA, που προστατεύουν την ιδιωτική μας ζωή.

Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αποτελέσει μέρος της λύσης για την προστασία μας. Για παράδειγμα, μπορεί να ενσωματωθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μας βοηθήσει να εντοπίσουμε αν μιλάμε με ένα ρομπότ ή να βοηθήσει στον εντοπισμό κακόβουλων προθέσεων. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί επίσης να είναι επωφελής στην καθημερινή επικοινωνία, επιτρέποντάς μας να ανιχνεύσουμε τη διάθεση του συνομιλητή μας ή να συνοψίσουμε τα μηνύματα μιας ομαδικής συνομιλίας.

– Πώς μπορούν τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης να επωφεληθούν από τη βιομηχανία της τεχνολογίας, για παράδειγμα από τη Rakuten Viber; Τι είδους συνεργασία ή σύμπραξη θα προτείνατε;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προσφέρει αμέτρητες ευκαιρίες στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης – από την προσέγγιση ενός ευρύτερου, πιο ποικιλόμορφου κοινού έως νέα μοντέλα εσόδων, νέους τρόπους προσέλκυσης του ενδιαφέροντος του κοινού, αυτοματοποίηση και πολλά άλλα.

Διαφορετικοί οργανισμοί και εταιρείες μπορούν να επωφεληθούν από τη συνεργασία με ψηφιακές πλατφόρμες.

Συνεργαζόμαστε με την ελληνική κυβέρνηση, και το κανάλι της στο Viber ακολουθείται από δύο εκατομμύρια χρήστες. Χρησιμοποιείται για να ειδοποιεί τους πολίτες σχετικά με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και να τους ενημερώνει για σημαντικές πληροφορίες σε καθημερινή βάση.