Η «φούσκα» με τους influencers και τους wannabe influencers αργά ή γρήγορα θα σκάσει. Εξάλλου πόσους influencers να αντέξει αυτός ο έρμος ο κόσμος, όταν ο κάθε τυχαίος αυτοπλασάρεται ως τέτοιος;
Αν εξαιρέσεις αυτούς που όντως είναι infuencers, στην πραγματικότητα μιλάμε για μια παγκόσμια στρατιά «τζαμπατζήδων» που έχει κάνει το «τίποτα» επάγγελμα.
Και επειδή καλοκαιράκι είναι –άσχετα που εδώ στα μέρη μας λίγο ντρέπεται και δεν εμφανίζεται- οι πρώτοι που έχουν αρχίσει να δυσανασχετούν με την ιστορία των Influencers είναι οι ξενοδοχειακές μονάδες, οι οποίες έχουν να διαχειριστούν καθημερινά δεκάδες αιτήματα για δωρεάν πολυτελείς διακοπές με αντάλλαγμα μερικά posts με τα κατάλληλα hashtags και geo-tags.
«Οποιοσδήποτε με Instagram το παίζει Infuencer και ζητάει δωρεάν διαμονή για 10 μέρες και ως αντιστάθμισμα θα κάνει δύο posts για να τα δουν 2.000 followers. Όλοι αυτοί περιμένουν να μείνουν δωρεάν, με όλα τα έξοδα πληρωμένα για 5-7 νύχτες –και το θεωρούν φυσιολογικό να το απαιτούν», εξηγεί σε σχετικό ρεπορτάζ του «The Atlantic» η Kate Jones, marketing and communications manager σε 5άστερο ξενοδοχείο στις Μαλδίβες.
Εννοείται ότι πολλές φορές τα ίδια τα ξενοδοχεία προσκαλούν influencers για λόγους διαφήμισης. Ορισμένα μάλιστα διαθέτουν και σχετικές εφαρμογές στις ιστοσελίδες τους, προκειμένου να «ψαρέψουν» πιο εύκολα accounts τα οποία είναι πράγματι επιδραστικά, με αριθμούς αληθινούς.
Ωστόσο, υπάρχουν και εκείνες οι μονάδες που συνειδητά δεν επιζητούν τέτοιου είδους διαφήμιση και δημοσιότητα –όλα είναι θέμα πολιτικής.
Μέχρι, λοιπόν, όλη αυτή φούσκα να τελειώσει, ας βάλουν και λίγο το χέρι στην τσέπη όλοι εκείνοι που θέλουν χλιδάτες διακοπές στο τσάμπα επειδή… έτσι.
Έρευνα: Οι influencers επηρεάζουν λίγο την εμπιστοσύνη των καταναλωτών