Ιδιαίτερο γεωπολιτικό αλλά και επιχειρηματικό ενδιαφέρον εμπεριείχε η ακρόαση του νέου πρέσβη των ΗΠΑ κ. Τζώρτζ Τσούνη στην αρμόδια Επιτροπή εξωτερικών υποθέσεων της Γερουσίας, λίγο πριν αναλάβει και επισήμως τα καθήκοντα του.
Ο κ. Τσούνης στάθηκε με έμφαση – μεταξύ άλλων- στο ζήτημα της στρατηγικής σημασίας που έχουν για τις ΗΠΑ τα ελληνικά λιμάνια, όπως αυτό της Αλεξανδρούπολης για παράδειγμα, που μετατρέπεται σε ενεργειακός κόμβος!
Ενώ μεγάλη σημασία δόθηκε κατά την διάρκεια της ακρόασης, στην επιρροή της Κίνας στη χώρα μας διά μέσω του Λιμένος Πειραιά όπου η Cosco έχει πάρει την πλειοψηφία των μετοχών της εισηγμένης επιχείρησης!
Σε απλά λόγια, εκείνο που κατέστη σαφές πέραν πάσης αμφιβολίας στην ακρόαση Τσούνη στην αρμόδια Επιτροπή της Γερουσίας είναι το σοβαρό ενδιαφέρον των ΗΠΑ για τα ελληνικά λιμάνια, θέμα με το οποίο δεσμεύτηκε να ασχοληθεί σε βάθος και προσωπικά ο νέος πρέσβης!
Η εξέλιξη αυτή και το αμερικανικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια που δημοσιοποιήθηκε, ξαναφέρνει μοιραία στην επιφάνεια το μείζον ζήτημα του Λιμένα Θεσσαλονίκης, εκεί όπου ο «εξαφανισμένος» εδώ και δύο χρόνια Ιβάν Σαββίδης έχει αποκτήσει τον έλεγχο του 67% των μετοχών της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο εταιρίας!
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ποτέ ο αμερικανικός παράγων δεν είδε με καλό μάτι την ρωσική διείσδυση (μέσω Σαββίδη) στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την πρόσβαση της Μόσχας στις ελληνικές υποδομές.
Και μάλιστα η αμερικανική πρεσβεία κατ’ επανάληψη έθεσε το θέμα της ιδιοκτησίας του ΟΛΘ, στην ελληνική κυβέρνηση!
Μάλιστα λέγεται ότι το αμερικανικό μήνυμα έχει …μεταφερθεί αρμοδίως στον Ιβάν Σαββίδη, καλώντας τον διακριτικά να κινήσει διαδικασίες αποχώρησης από το λιμάνι της συμπρωτεύουσας, την ώρα που οι φήμες «έδιναν και έπαιρναν» σχετικά με «σήματα» διεθνών αρχών γύρω από τις οικονομικές και τραπεζικές δραστηριότητες του Ρώσου επιχειρηματία.
Επί του προκειμένου, την ώρα τούτη, οι πληροφορίες λένε πως ο Ιβάν Σαββίδης, που βρίσκεται σε αδιέξοδο όσον αφορά τις σχέσεις του με τους Γάλλους συνεταίρους του στον ΟΛΘ (οι οποίοι ψάχνουν και δεν τον βρίσκουν) φέρεται να δρομολογεί έμμεσα ή άμεσα την αποχώρηση του από το Λιμάνι Θεσσαλονίκης, κάτι με το οποίο είναι σύμφωνη και η ελληνική κυβέρνηση.
Ακούστηκε μάλιστα, υπό τη μορφή φημολογίας, χωρίς ωστόσο να επιβεβαιωθεί αρμοδίως, ότι Χόλτερμαν (ο Ολλανδός του Ελλάκτωρα) και Μυτιληναίος (του ομώνυμου ομίλου) ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τα ασημικά Σαββίδη στη βόρεια Ελλάδα, από τον ΟΛΘ έως το Μακεδονία Παλλάς και το Πόρτο Καρράς…