Θυμηδία προκάλεσε στους παρευρισκόμενους στην DEFEA, η προσπάθεια που έκανε ο Τάσος Ροζολής, πρόεδρος των υποτιθέμενων «190 αμυντικών εταιρειών» (ούτε καν 60 είναι και μόνο 30 είναι ενεργές επιπέδου μικρής βιοτεχνίας οι περισσότερες) του ΣΕΚΠΥ (Συνδέσμου Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού), να δώσει στην δημοσιότητα την είσοδο των Ναυπηγείων Σαλαμίνας (Salamis) στον ομώνυμο Σύνδεσμο.
Γιατί;
-Πρώτον τα εν λόγω Ναυπηγεία, αν και αξιόλογη επιχειρηματική προσπάθεια, είναι μια μικρή μονάδα (ουσιαστικά ένα καλό καρνάγιο στην Σαλαμίνα) δεν έχει καμία σχέση με τα γνωστά μεγάλα ναυπηγεία που ανήκουν και διοικούνται από τον Πάνο Ξενοκώστα στην Ελευσίνα. Ο τελευταίος αφού είδε και αποείδε από τα παιχνίδια του Τάσου Ροζολή, αποχώρησε από τον ΣΕΚΠΥ τον Ιανουάριο του 2023 καταγγέλλοντας τον εν λόγω Σύνδεσμο και τον Ροζολή, ο οποίος, σύμφωνα με την ανακοίνωση, «αδυνατεί να εξυπηρετήσει την αποστολή του για σύγχρονη και ισχυρή αμυντική βιομηχανία». Μάλιστα η αποχώρηση ήταν τόσο ηχηρή και συνοδεύτηκε από την ανακοίνωση της ίδρυσης της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων από την πλευρά Ξενοκώστα.
-Δεύτερον ο κ. Τάσος Ροζολής που έχει αναλάβει να «καθαρίσει» σε θεσμικό επίπεδο τους Γάλλους και αντί να πληρώσουν 1 δισ. όπως είχαν υποσχεθεί, να πληρώσουν μόλις 50 εκατ. ευρώ χρησιμοποιώντας την ιδιότητα του ως πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ), ήδη έχει λάβει για υλικό επιπέδου κονσόλες διακοπτών, συμβόλαιο 18 εκατ. ευρώ. «Τις κονσόλες τις αγοράζει 12 εκατ. ευρώ και τις μεταπουλά στους Γάλλους 18 εκατ. ευρώ» λένε οι ειδικοί της αγοράς. Είναι έτσι;
-Οι Γάλλοι δεν έχουν κανένα πρόβλημα: «Μπαίνει μπροστά» και τους γλιτώνει 950 εκατ. ευρώ από το 1 δισ. που είχαν υποσχεθεί να δώσουν στην ελληνική βιομηχανία!
-Η εταιρεία του Τ.Ροζολή όμως κατάφερε να πάρει και την υπεργολαβία για την αναβάθμιση των φρεγατών για λογαριασμό της TKMS/THALES Netherlands. Θα δούμε κι εκεί το ίδιο έργο: «Ψίχουλα» στους Έλληνες και όλο το έργο στο εξωτερικό;
-Ιλαρότητα προξένησε, όμως και το θράσος του προέδρου του ΣΕΚΠΥ, ο οποίος δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για τους εισαγωγείς παρά για τους Έλληνες κατασκευαστές, όταν σε κάθε επίσκεψη υπουργού στην DEFEA στα περίπτερα της πραγματικής αμυντικής βιομηχανίες που σίγουρα δεν εκπροσωπεί (βλέπε π.χ. ΕΑΒ μία από τις πολλές) εμφανιζότανε να βγαίνει… φωτογραφία μπροστά τους, για να δώσει την ψεύτικη εντύπωση ότι αυτές οι εταιρείες είτε είναι μέλη του ΣΕΚΠΥ είτε συμμετέχουν πραγματικά στον ΣΕΚΠΥ!
-Θυμίζοντας αυτούς που βγαίνουν φωτογραφίες μπροστά από γιοτ και supercars τις δημοσιεύουν μετά στα social media και υπονοούν ότι είναι δικά τους! Και μη χειρότερα…