Εργα Νεοελληνικής Ζωγραφικής & Γλυπτικής του 19oυ & 20ού αιώνα δημοπρατούνται την 1η Ιουνίου και ώρα 6:30 μ.μ. στον χώρο του Ζαππείου από την Vergos Auctions, ενώ της δημοπρασίας θα προηγηθεί μια τριήμερη έκθεση ανοιχτή για το κοινό που θα δώσει την ευκαιρία στους επισκέπτες να έρθουν σε επαφή με το έργο παλαιότερων και νεότερων σύγχρονων δημιουργών, από τις 29-31 Μαΐου.

Η έκθεση αλλά και η δημοπρασία στη συνέχεια περιλαμβάνουν μια πλειάδα καλλιτεχνών που θεωρούνται από τους θεμελιωτές της ελληνικής ζωγραφικής καθώς και μια ευρεία συλλογή από έργα δημιουργών που έχουν αφήσει το στίγμα τους στη σύγχρονη ελληνική τέχνη.

Το έργο με την πιο υψηλή τιμή εκκίνησης είναι ο «Μάης» του Γιάννη Τσαρούχη, με την μορφή του νεαρού άνδρα να απεικονίζει τον τελευταίο μήνα της άνοιξης, τον μήνα της νεότητας, της καρποφορίας και της αναγέννησης. Ανήκει σε μια αριστουργηματική σειρά από 12 πίνακες, έναν για κάθε μήνα του έτους, όπως τους εμπνεύστηκε ο μεγάλος Έλληνας ζωγράφος.

Ανάμεσα στα highlights της έκθεσης υπάρχει και ένα από τα αντιπροσωπευτικά έργα της δεκαετίας του ΄80 της διεθνούς φήμης ζωγράφου και γλύπτριας Chryssa (1933-2013), το «Newspaper» που αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον των συλλεκτών.

«… Εμπνεύστηκα γι’ αυτές τις 12 εικόνες, όχι από τα βυζαντινά, όπως ενόμισαν πολλοί, αλλά από τις διακοσμήσεις Louis Philippe με φόντο χρυσό, όσο και τις γαλλικές εικόνες της Σταυρώσεως του 15ου αιώνος, που βάζουν στο Χριστό ένα ζώσμα από διαφανές μεταξωτό ύφασμα. Κι αυτές με φόντο χρυσό κατ’ απομίμηση των βυζαντινών», αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο Τσαρούχης σχετικά με το σύνολο αυτών των έργων.

Ανάμεσα στα highlights της έκθεσης υπάρχει και ένα από τα αντιπροσωπευτικά έργα της δεκαετίας του ’80 της διεθνούς φήμης ζωγράφου και γλύπτριας Chryssa (1933-2013), το «Newspaper» που αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον των συλλεκτών.

Η ίδια αντλούσε την έμπνευσή της από τα μεγάλα αστικά κέντρα ενώ κατά τη διάρκεια των εικαστικών της αναζητήσεων, το ενδιαφέρον της εστιάζεται στη δύναμη της μη αναγνωρίσιμης έννοιας των γραμμάτων. Κατόπιν δημιουργεί πίνακες με έμπνευση από τη δομή της εφημερίδας.

Δύο ακόμη έργα της δημοπρασίας ξεχωρίζουν για την πολιτιστική τους αξία, τελώντας υπό την προστασία του ελληνικού κράτους: α) το έργο του Θεόφιλου (1871 – 1934), «Οι οπλαρχηγοί Χρ. Αναγνωσταράς και Ηλίας Μαυρομιχάλης καταστρέφουν τους Τούρκους περί το Βαλτέτσι το 1821», που εμπνέεται από τα ιδιαίτερα προσφιλή προς τον καλλιτέχνη θέματα της Ελληνικής Επανάστασης και β) η «Σύνθεση με γυναικείες φιγούρες και άγγελο» και το προσχέδιο που τη συνοδεύει του Κωνσταντίνου Παρθένη (1878 – 1967), με τις ονειρικές μορφές που είναι χαρακτηριστικές του προσωπικού του ύφους.

Τη δημοπρασία εμπλουτίζουν επίσης εξαιρετικές δημιουργίες των: Φώτη Κόντογλου, Θεόφιλου (Χατζημιχαήλ), Κωνσταντίνου Παρθένη, Γκίκα (Χατζηκυριάκος), Σπύρου Βασιλείου, Γεώργιου Ιακωβίδη, Θεόδωρου Ράλλη, Γιάννη Σπυρόπουλου, Σπύρου Παπαλουκά,  Γιάννη  Μόραλη, Γιάννη Τσαρούχη, Παναγιώτη Τέτση, Γιάννη Γαΐτη, Διαμαντή Διαμαντόπουλου, Χρίστου Καρά, Αλέκου Φασιανού, Παύλου Σάμιου, Γιάννη Κόττη, Θανάση Τσίγκου, Δημήτρη Μυταρά, Μποστ (X. Mποσταντζόγλου), Μάριου Πράσινου, Γιώργου Λαζόνγκα, ΜάκηΘεοφυλακτόπουλου, ΤάσουΜαντζαβίνου, ΧρήστουΜποκόρου, Θεόδωρου Παπαγιάννη, Takis (Βασιλάκης), Pavlos (Διονυσόπουλος), Γιώργου Ρόρρη, Βασίλη Φωτόπουλου, Τζων Χριστοφόρου, Απόστολου Γεωργίου, Γιάννη Ψυχοπαίδη κ.ά.

Διαβάστε περισσότερα