Ο Ιησούς είναι ,μαζί με την Παναγία, το πρόσωπο που προσεγγίστηκε σε όλες τις μορφές τέχνης περισσότερο από κάθε άλλο υπαρκτό, λογοτεχνικό ή φανταστικό πρόσωπο. Αυτή δεν είναι θρησκευτική πεποίθηση. Είναι απλή στατιστική παρατήρηση.

Αυτό καταδεικνύει την επιρροή του στην ανθρωπότητα και τους ανθρώπους, κορυφαίο σύμβολο μιας θρησκείας που ασπάζεται περίπου το 1/3 πλανήτη στις διάφορες εκδοχές της.

Η ζωή του από τη βάπτισή Του ως τη σταύρωση και την Ανάσταση του βρήκε δεκάδες απεικονίσεις στην τέχνη. Άλλες φωτογραφικές, άλλες συμβολικές και πολλές αναμφίβολα που συγκαταλέγονται στις κορυφαίες στιγμές της τέχνης.

Ο Μποτιτσέλι απεικονίζει τη σκηνή της γέννησης με όλη τη μεγαλοπρέπεια που της αρμόζει. Τοποθετεί στο κέντρο του πίνακα την φάτνη με την Παναγία να σκύβει πάνω από το νεογέννητο Χριστό. Δίπλα τους ο Ιωσήφ κοιμάται ενώ στον ουρανό οι άγγελοι χορεύουν και ψέλνουν προς τιμήν του βρέφους. Στο κάτω μέρος του πίνακα απεικονίζονται άγγελοι που αγκαλιάζονται ενώ άλλοι οδηγούν τους ανθρώπους κοντά στο θείο βρέφος.

Ο παραπάνω πίνακας αναπαριστά τη σκηνή της Βάπτισης του Χριστού από τον Ιωάννη. Στο κέντρο του πίνακα τοποθετείται ο Χριστός αφού είναι το κεντρικό πρόσωπο της σύνθεσης με τον Ιωάννη να ρίχνει νερό στο κεφάλι του. Ακριβώς από πάνω του διακρίνεται το Άγιο Πνεύμα με τη μορφή περιστεριού και τα χέρια του Θεού – Πατέρα. Στα αριστερά, δύο άγγελοι γονατίζουν μπροστά στον Υιό του Θεού και παρακολουθούν τη διαδικασία. Είναι χαρακτηριστικό πως οι δύο άγγελοι αποδίδονται στον Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ο οποίος εκείνη την περίοδο μαθήτευε στο πλευρό του Βερόκιο.

Πάολο Βερονέζε

Σχεδόν δεκάμετρος ο πίνακας (και 6.5 ύψος) του Πάολο Βερονέζε που σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Ο Χριστός και οι μαθητές του καλούνται στο γεγονός ενός γάμου στην Κανά της Γαλιλαίας. Το κρασί σύντομα τελειώνει και ο Ιησούς μετατρέπει τις κανάτες με το νερό σε κρασί για τους καλεσμένους του γάμου, το οποίο και φέρεται να είναι το πρώτο από τα επτά θαύματα του σύμφωνα με τον Ιωάννη.

Ο πίνακας έμεινε για περίπου 235 χρόνια στο μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου του Μέγα στη Βενετία μέχρι που λεηλατήθηκε από τον Ναπολέοντα και μεταφέρθηκε το 1797 στο Παρίσι. Κατά τη μεταφορά του ο πίνακας κόπηκε στη μέση και ξαναράφτηκε στο Παρίσι.

Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι αποφασίζει να δημιουργήσει τον Μυστικό Δείπνο του Χριστού στον τοίχο της Santa Maria della Grazie. Στην παράσταση απεικονίζεται η στιγμή που ο Ιησούς ανακοινώνει στους μαθητές του πως ανάμεσά τους βρίσκεται εκείνος που θα τον προδώσει. Η δήλωση αυτή προκαλεί την αναστάτωση όλων και γι’ αυτό φαίνεται να συζητούν έντονα μεταξύ τους. Είναι εύλογο όμως να αναρωτηθούμε το ποιος είναι ο Ιούδας.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.